Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med hårddisk hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    2

2. Fel på kopplingen mellan HDDn och xboxen
    fel på kopplingen = o.0 kan man fixa det på något sätt eller

Comment

Du kan föra över information till en annan hårddisk med ovanstående.... om du vågar och har verktyg så kan du öppna hårddisk-lådan och plocka ur hårddisken och koppla in den i din PC... sen kan se om du kan göra en backup av hårddisken.. så räddar du datat om den skulle haverera.

Om hårddisken inte spinner upp/funkar alls så kan man försöka lägga den i en TÄT påse i frysen över natten... ibland kan man få liv i mekaniken tillräckligt länge för att göra en backup på detta sätt.

Comment

Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
        fel på kopplingen = o.0 kan man fixa det på något sätt eller
        Hur vet du att det är fel på "kopplingen"?

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
          Hur vet du att det är fel på "kopplingen"?
          i fall det skulle kunna var det alltså. Och när man gör en backup av hårddisken, gör man det som int21 skrev ? måste man ''ha 2 hårddiskar''?....

Är det sant med TÄT påse över natten eller var det ett skämt ?

Comment

i fall det skulle kunna var det alltså. Och när man gör en backup av hårddisken, gör man det som int21 skrev ? måste man ''ha 2 hårddiskar''?....

Är det sant med TÄT påse över natten eller var det ett skämt ?
            Du för ju över data från en skadad disk till en hel disk

Tät påse = Gammalt trick där man kyler en disk för att återskapa information o kör den på lågvarvsläsning
            Dock skall disken vara kyld under hela processen.
            Last edited by Pendragon; 2008-11-24, 13:08.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Du gör en backup av hela hårddisken till din interna hd i PC:n först med hjälp av Xplorer360. Denna image av den gamla disken kan du senare använda för att återskapa datat på en ny hårddisk.

Pendragon svarade på 2:an

Comment

Du gör en backup av hela hårddisken till din interna hd i PC:n först med hjälp av Xplorer360. Denna image av den gamla disken kan du senare använda för att återskapa datat på en ny hårddisk.

Pendragon svarade på 2:an
                Tack. Jag ska testa det. men hur kopplar man in sin hårddisk från xboxet till datorn ? Tack för all hjälp ! mina kompisar xD

Comment

När du har skruvat & plockat isär lådan till hårddisken så ser du att där ligger en helt vanligt 2,5" (laptop)hårddisk. Denna har helt vanlig SATA kontakt och sata ström.
                  Du måste alltså ha ett moderkort med SATA-kontakter!

Comment

När du har skruvat & plockat isär lådan till hårddisken så ser du att där ligger en helt vanligt 2,5" (laptop)hårddisk. Denna har helt vanlig SATA kontakt och sata ström.
                    Du måste alltså ha ett moderkort med SATA-kontakter!
                    Allt de här värkar så krånligt. Kan man inte överföra med den där kabeln i stället ?

Comment

Du måste undersöka om hårddisken är sönder eller ej först.

Comment

Du måste undersöka om hårddisken är sönder eller ej först.
                        Hur?.. Och jag vill helst inte lämna in den i shlm när jag bor i västerås. När jag redan har lämnat in den i en vecka i göteborg på flashning...

Comment

Hur?.. Och jag vill helst inte lämna in den i shlm när jag bor i västerås. När jag redan har lämnat in den i en vecka i göteborg på flashning...
                          Testa den i polarens xbox.
                          1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                            ok (Y) ska testa.. kommer med info när jag gjort de

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                              Men det borde väl ändå vara fel på MiN hårddisk, eftersom min polares funkar utmärk i Mitt xbox, Då är det väl inte så mkt fel i konsolen ?

Comment

Men det borde väl ändå vara fel på MiN hårddisk, eftersom min polares funkar utmärk i Mitt xbox, Då är det väl inte så mkt fel i konsolen ?
                                Nja, det är bara för att konstatera att hårddisken verkligen är trasig men det verkar så.
                                1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X