Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med hårddisk hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ja, det låter troligt.

Har du ingen garanti kvar så tycker jag du ska öppna den grå klumpen som HD:n ligger i och prova att koppla in den i din PC. Då kan du se om du iaf kan göra backup av disken.

Comment

Det som är Konstigt är att när jag startar upp xboxet med min hdd i så är det väldigt segt ( tar ungefär 1 min att starta upp), och sen så klart med min polares så går det som en klocka

Kan man inte bara skicka in hårddisken på nån butik så får dom de fixat till en annan hård disk eller liknande. ( ENDAST HÅRD DISKEN, inte Konsolen ) utan att avslöja att man har en flashad dvd.... ?
      Last edited by wilkkm0; 2008-11-28, 22:59.

Comment

Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
        Det som är Konstigt är att när jag startar upp xboxet med min hdd i så är det väldigt segt ( tar ungefär 1 min att starta upp), och sen så klart med min polares så går det som en klocka

Kan man inte bara skicka in hårddisken på nån butik så får dom de fixat till en annan hård disk eller liknande. ( ENDAST HÅRD DISKEN, inte Konsolen ) utan att avslöja att man har en flashad dvd.... ?
        ring ms support.. självklart behöver du inte uppge något om din box. säg att din hdd inte fungerar som den ska.. du har testat polares hdd och de fungerar kanon och vice versa.. men din hdd fungerar inte.. innan du ev. skickar iväg eller får den utbytt så ska du försöka kopiera innehållet på den till din pc (backup), du har wiki guiden ja länkade till. kan vara bra då du ant. kan återställa savegames mm om du får en ny disk (om du inte kan spara dem på annat vis). ring ms support, du kanske har någon garanti att få..

använd inte den disken något mer utan att göra backup, en dag kanske det är försent!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          ring ms support.. självklart behöver du inte uppge något om din box. säg att din hdd inte fungerar som den ska.. du har testat polares hdd och de fungerar kanon och vice versa.. men din hdd fungerar inte.. innan du ev. skickar iväg eller får den utbytt så ska du försöka kopiera innehållet på den till din pc (backup), du har wiki guiden ja länkade till. kan vara bra då du ant. kan återställa savegames mm om du får en ny disk (om du inte kan spara dem på annat vis). ring ms support, du kanske har någon garanti att få..

använd inte den disken något mer utan att göra backup, en dag kanske det är försent!
          Jag har ringt xbox kundcenter ( antar att det är ms grej....) dom tipsade att jag skulle testa med en polares hdd ( vilket som jag gjort ) och om det visade sig vara fel på min hdd skulle en NY skickas till mig.

Men kan jag inte föra över saves och allt viktigt via den där Intressanta Kabeln som följer med när man köper 120GB HDD istället för att krångla med att låsa upp hddn trassla upp datorn sätta i ut etc. d.v.s I fall man kan göra en sådan ''backup'' av allt på Datorn, Går det inte lika bra att göra allt det via ''Kabeln'' Istället ?

Comment

Jag har ringt xbox kundcenter ( antar att det är ms grej....) dom tipsade att jag skulle testa med en polares hdd ( vilket som jag gjort ) och om det visade sig vara fel på min hdd skulle en NY skickas till mig.

Men kan jag inte föra över saves och allt viktigt via den där Intressanta Kabeln som följer med när man köper 120GB HDD istället för att krångla med att låsa upp hddn trassla upp datorn sätta i ut etc. d.v.s I fall man kan göra en sådan ''backup'' av allt på Datorn, Går det inte lika bra att göra allt det via ''Kabeln'' Istället ?
            jo, det går.. men jag trodde din box hade svårt att läsa hdd'n och det kanske inte fungerade pga det. sedan med den kablen så raderar den hela din disk efter backup.. och det krävs ju att du har en till disk att kopiera till.. det har du väl inte innan du fått en ny.. och då har du ju lämnat iväg din disk.. hehe..

bor du nära psxcare kanske du kan gå in med boxen där och låna kabel för backup.. men då behöver du en disk att kopiera till.. och kanske riskerar att det skiter sig och din gamla disk blir raderad.. att kopiera till datorn först.. så har du iaf en backup där.. ifall något skulle hända sedan.. det var så jag tänkte.. har inte hunnit med kaffe än, så texten här är nog rörig att läsa, hoppas du hänger med..

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              jo, det går.. men jag trodde din box hade svårt att läsa hdd'n och det kanske inte fungerade pga det. sedan med den kablen så raderar den hela din disk efter backup.. och det krävs ju att du har en till disk att kopiera till.. det har du väl inte innan du fått en ny.. och då har du ju lämnat iväg din disk.. hehe..

bor du nära psxcare kanske du kan gå in med boxen där och låna kabel för backup.. men då behöver du en disk att kopiera till.. och kanske riskerar att det skiter sig och din gamla disk blir raderad.. att kopiera till datorn först.. så har du iaf en backup där.. ifall något skulle hända sedan.. det var så jag tänkte.. har inte hunnit med kaffe än, så texten här är nog rörig att läsa, hoppas du hänger med..
              Skulle gärn vilja bryta upp HDDn och det där, men hur ska jag koppla in den i datorn sen? Ska jag öppna datorn och ta ur Datorns Hård disk Och sätta in Xboxets HDD eller?

eller måste jag köpa kablar för 200kr ? :P

Comment

Skulle gärn vilja bryta upp HDDn och det där, men hur ska jag koppla in den i datorn sen? Ska jag öppna datorn och ta ur Datorns Hård disk Och sätta in Xboxets HDD eller?

eller måste jag köpa kablar för 200kr ? :P
                det står exakt hur du ska göra i wiki guiden. ja du måste öppna datorn, nej du behöver inte ta ur din hdd, ant har du flera platser i datorn men för att underlätta och så du inte mixtrar med fel disk så tar du sata kontakten till din vanliga hdd och sätter den i xboxens. är det en ide disk så kopplar du bara in xbox disken i första sata plats.

Comment

Jaha nu börjar hjärnan min starta i gång xD Det är väl så HÄR-->http://www.youtube.com/watch?v=3WR9i...eature=related

Man ska göra i fall man inte bryr sig om Xbox 1 Emulator och de där andra från Partion 2.

I fall jag har fattat det hela rätt ?

P.S vad är inne i Partiton 0 ?
                  Last edited by wilkkm0; 2008-11-29, 15:40.

Comment

Nu har jag ring M$ dom håller på att skicka in en ny hård disk till mig ( tar ca 15 dar ). Men jag ska skruva upp nuvarande HDDn och kolla i fall man kan göra en backup så småningom xD.

Comment

P.S vad är inne i Partiton 0 ?
                      här har du den infon... fanns på wiki sidan.

Address Description
                      0x80000 Cache Partition (aka partition 0)
                      0x80080000 Unknown
                      0x120EB0000 Xbox Backwards compatibility drive (aka Xbox1 emulator / partition 2)
                      0x130EB0000 Main Xbox 360 Partition (aka partition 3)

Comment

Jag har hört att man måste ha speciella verktyg för att skruva upp hård disken, var Finns dom ? tack föresten int21 xD

Comment

Jag har hört att man måste ha speciella verktyg för att skruva upp hård disken, var Finns dom ? tack föresten int21 xD
                          provat google?

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=492418

http://www.clasohlson.se/Search/Prod...x?Keywords=T10

http://www.clasohlson.se/Product/Cat...251119#30-8540 tex ...

Comment

Nu får ni höra ytterligare en fråga

Kan man inte koppla upp hård disk(arna) till datorn via nån adapter eller nåt i stället för att 1. Bryta upp hård disken och förlora garanti.
                            2. Mejsa i datorn och koppla in hårddisken...
                            3.Koppla ur den och sätt i hopp hård disken.

och sen samma sak fast föra över backupen till den nya hårddisken.. Tack för alla svar!

Comment

Helt vanligt torx som int21 skriver .. en T-6 och en T-8 eller T-10.

Eller så får du jaga fatt på typ:
                              http://www.psxcare.com/product.php?xProd=508&xSec=89
                              eller
                              http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463&xSec=89

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                                Helt vanligt torx som int21 skriver .. en T-6 och en T-8 eller T-10.

Eller så får du jaga fatt på typ:
                                http://www.psxcare.com/product.php?xProd=508&xSec=89
                                eller
                                http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463&xSec=89
                                Torx-10 för att bara öppna chassit, om man vill hålla på och ta bort kylflänsarna så är måste man ha en T-8 också
                                iPhone 3G:
                                Svart 16GB
                                Telia Max 25
                                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                                4GB
                                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X