Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med hårddisk hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 1. Jag vill bara försäkra mig om att min garanti är åt helvete ?

Eftersom jag har sagt mitt serienummer till Xbox Kundsupport och dom sa att garantin är kvar Men den är ju flashad alltså Xboxet är ÖPPNAT.

Så när dom får den inser väl dom att min garanti inte gäller?

2. I fall man skapar RRoD ( vad innebär RRoD, är inte det samma sak som E 68 till exempel, det är ju en röd ring xD) Och för man en splitter ny box då när man skapar RRoD och säger det till M$ eller något liknande?

3. Hur skapar man RRoD ?

bla bla

Comment

• Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
      1. Jag vill bara försäkra mig om att min garanti är åt helvete ?

Eftersom jag har sagt mitt serienummer till Xbox Kundsupport och dom sa att garantin är kvar Men den är ju flashad alltså Xboxet är ÖPPNAT.

Så när dom får den inser väl dom att min garanti inte gäller?

2. I fall man skapar RRoD ( vad innebär RRoD, är inte det samma sak som E 68 till exempel, det är ju en röd ring xD) Och för man en splitter ny box då när man skapar RRoD och säger det till M$ eller något liknande?

3. Hur skapar man RRoD ?

bla bla
      Nja, om du ber UPS hämta den hos oss så borde det gå lite snabbare

1. Nja. Du har egentligen ingen garanti kvar med med ett nytt sigil + lite uppfräshning så brukar inte M$ klaga.

2. Skapa inte rödring, säg att du får en istället.
      Säg att du får 3 röda lampor efter 1-2 timmar, det har dom inte tid att testa.

Antagligen så lagar dom den, dvs du får någon annans lagade moderkort + en ny drive.

3. Gör det inte, se frågan ovan.
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Xager Visa Inlägg
        Nja, om du ber UPS hämta den hos oss så borde det gå lite snabbare

1. Nja. Du har egentligen ingen garanti kvar med med ett nytt sigil + lite uppfräshning så brukar inte M$ klaga.

2. Skapa inte rödring, säg att du får en istället.
        Säg att du får 3 röda lampor efter 1-2 timmar, det har dom inte tid att testa.

Antagligen så lagar dom den, dvs du får någon annans lagade moderkort + en ny drive.

3. Gör det inte, se frågan ovan.
        Kommer dom tro på det ens? Jag menar i fall dom testar xboxet, .. **1** ring inte 3 xD...

Och vad är sigil?`

Ska jag bara säga till dom att min DVD är flashad eller ska dom upptäcka det själva ? iså fall

Comment

Kommer dom tro på det ens? Jag menar i fall dom testar xboxet, .. **1** ring inte 3 xD...

Och vad är sigil?`

Ska jag bara säga till dom att min DVD är flashad eller ska dom upptäcka det själva ? iså fall
          sigill är den lilla silvriga tejpen som sitter över kanten på boxen under faceplate. är man oaktsam så är den skadad och då ser de att man öppnat boxen. ny sigill är alltså att föredra om den du har är skadad eller saknas. du sak absolut INTE säga att din box är flashad! då får du hosta fram en hel del slantar för att de ens ska ta hand om den boxen. är den inte för service av rrod så kommer de inte kolla de så noga vad den har för felkod.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            sigill är den lilla silvriga tejpen som sitter över kanten på boxen under faceplate. är man oaktsam så är den skadad och då ser de att man öppnat boxen. ny sigill är alltså att föredra om den du har är skadad eller saknas. du sak absolut INTE säga att din box är flashad! då får du hosta fram en hel del slantar för att de ens ska ta hand om den boxen. är den inte för service av rrod så kommer de inte kolla de så noga vad den har för felkod.
            aha, iaf den här '' sigillen'' ser fin ut...

Men det jag menar är att när dom öppnar upp xboxet så ser dom väl att min DVD är flashad så kräver dom mig att jag ska betala eller nåt ? etc

Comment

aha, iaf den här '' sigillen'' ser fin ut...

Men det jag menar är att när dom öppnar upp xboxet så ser dom väl att min DVD är flashad så kräver dom mig att jag ska betala eller nåt ? etc
              det är inte säkert de kollar om din box är flashad eller inte. det säkraste är att flasha tillbaka till original innan du skickar in den, då kan de inte säga något iaf. risken finns att de upptäcker det men jag tror inte de kollar alla boxar, det finns det uppgifter på i flera trådar här. kolla tråden om rrod och skicka in till ms för sådan info tex.

Comment

det är inte säkert de kollar om din box är flashad eller inte. det säkraste är att flasha tillbaka till original innan du skickar in den, då kan de inte säga något iaf. risken finns att de upptäcker det men jag tror inte de kollar alla boxar, det finns det uppgifter på i flera trådar här. kolla tråden om rrod och skicka in till ms för sådan info tex.
                1. Vad händer om dom ser att den är flashad då ?
                2. Ser man om DVDn är flashad på utsidan eller insidan?
                3. Vilken tråd om rrod? det finns tusentals ?

Comment

1. Vad händer om dom ser att den är flashad då ?
                  2. Ser man om DVDn är flashad på utsidan eller insidan?
                  3. Vilken tråd om rrod? det finns tusentals ?
                  1. de skiter i att göra något med din box. alternativ du får pynta 7-800 för att få tebax den / göra något med den.

2. den startar backuper. (du kan inte se på den om den är flashad, endera testar du en backup eller läser ur firmware och kikar på den.)

3. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29606

Comment

1. de skiter i att göra något med din box. alternativ du får pynta 7-800 för att få tebax den / göra något med den.

2. den startar backuper. (du kan inte se på den om den är flashad, endera testar du en backup eller läser ur firmware och kikar på den.)

3. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29606
                    ZOMG

Vet ni vad.... Jag tror jag lagar den själv på det hederliga sättet. Och jag är inte dum och Dör av elektriciteten ........................

Comment

ZOMG

Vet ni vad.... Jag tror jag lagar den själv på det hederliga sättet. Och jag är inte dum och Dör av elektriciteten ........................
                      varför oroar du dig så? risken är inte stor de kollar om din box ser okej ut och inte är bannad. har du ringt supporten och den gått igenom för att bli lagad så kommer de ant. inte kika mer ingående på din dvd. skulle de göra de och upptäcka den är flashad så byter de nog hellre ut den till en lite-on så du får tillbaka en lagad box med oflashad dvd, eftersom den inte var bannad.

om du nojjar, flasha in original och skicka in den. skulle de komma på det så är 800:- jävligt billigt att få den lagad för mot att du gör det själv, det ev. inte blir bra eller att du pajjar hela boxen... vilket betyder att du får pynta det tredubbla.. var inte dumsnål.

Comment

• Nåja, Du lyckades övertala mig

Ringer väl i morn och skickar fanskapet till dom odugligarna

Comment

• Hejsan svejsan!!

Nu har xboxet kommit hem nu då från reperationen. Det var tydligen nått med Moderkortet tyvär har dom bytt DVD till Lite-On tror jag ( har inte kollat än).

Men jag ska föra över backupen ( från den gamla HDDn) som jag i gentligen skulle göra förlängesen alldeles strax ( XSATA )

Vill bara vara extra säker nu !

1. Kan nån göra en snabb guide hur man extractade allt och det där till den andra HDDn nu igen

2. Hur mycket kostar flashning hos er ( iX 1.5 )

3. Är det krångligt och beställa en flashning när man skickar xboxet till er och ni får flasha det ? xD

Tack o Hej !

Comment

• Flashning kostar 700:-, returfrakten kostar 210:-
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• faaaaaaaaan :/:/:/::/:/:/:/:/:/ trodde det skulle kosta 400 :S

Då är det ju fan mer värt att flasha själv. Bara jag kunde fatta alla Siffror och Bokstäver som går i guiden skulle det nog gå fin fint. .(:

Comment

• Jaha, Nu när man ska ladda sin Drive på xPlorer360 står det. Could not find a FATX drive to open...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X