Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
köpte en WD1200BEVS - 22USTO
bevs serien verkar inte funka längre tydligen bara äldre versioner,testat allt ifrån hex till att testa i linux,dragit ut alla sata utom den jag körde disken på,kollat om jag har fel chipset på modekortet, antingen får jag ett av dessa fel mess:
Error! drive not supported, make sure it a SATA WD Scporpio BEVS!
bevs serien verkar inte funka längre tydligen bara äldre versioner,testat allt ifrån hex till att testa i linux,dragit ut alla sata utom den jag körde disken på,kollat om jag har fel chipset på modekortet, antingen får jag ett av dessa fel mess:
eller !BUSY timeout!
nån som har något bra förslag?
/tack på förhand
räcker det inte med att du postar detta en gång? det e liksom inte så att du får bättre svar för att du skriver i olika trådar på samma forum
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Du hade ju gjort fina foto, hittar de inte nu, soundwave
Original inlägg av ;202178
eller !BUSY timeout!
nån som har något bra förslag?
/tack på förhand
Först hade jag prövat köra undo.bin mao hdhackr -u och sen hade jag stoppat undan alla filerna på ditt USBminne i ett annat bibliotek (old), utom hddss.bin och hdhackr.exe. Sen hade jag startat om datorn skrivit hddhackr -f och skapat alla filerna pånytt, svarat Ja på alla frågorna. Möjligtvis hade jag laddat ner en 120GB hddss.bin pånytt och prövat med den istället. Stängt ner datorn helt mellan de olika procedurerna och inte gjort varmstarter.
Är det ett VIA Sata kort från psxcare?
Har du skapat en egen hddss.bin? Annars pröva gör en igen från din orginal 120GB disk.
Själv hade jag ingen 120GB orginal så jag skapade min fil (hddss.bin) från en 60GB disk och den fungerade perfekt. Fast jag har bara en 60GB orginaldisk men det räcker ändå, tycker jag. Ibland är det bra att inte gapa efter för mycket.
Du kan ju också testa med en orginal 20GB hård-disk och skapa en 20GB hddss.bin fil och se om du får igång hård-disken med en sådan hddss.bin. Själv har jag blivit spe******t på att ta isär och sätta ihop orginalhård-disken.
Tänk på att du bara ska ha hddss.bin inga andra bin-filer när du startar ditt USB-minne och ska flasha. Du kan inte flasha när du har undo.bin på USB-minnet.
Comment