Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handfast tips på monitor till 360:n?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Handfast tips på monitor till 360:n?!

Hej!

Tänkte köpa en 22 tums lcd-monitor åt ungarna och köra 360:n på den. Är lite grön på området och skulle gärna mottaga specifika tips på monitorer (märke, modell) som funkar för detta syfte.
    Vill helst hamna under 2000:- kronor om det är möjligt?

Jag har förstått att man också måste köpa högtalare för att kunna höra något ljud eftersom datamonitorer sällan har detta.

Mvh / Per

Original inlägg av Azumi Visa Inlägg
    Jag har förstått att man också måste köpa högtalare för att kunna höra något ljud eftersom datamonitorer sällan har detta.
    Och dom som har har skitljud.
    Men kolla på P R I S J A K T eller någon liknande sida, kolla kommentarerna och rating så blir det nog bra.

Den ska iaf ha låg responstid (ms) då många actionspel behöver det. Kontrast och sådant är spelar inte så stor roll (hög kontrast = bättre).
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Sony, Pioneer, Samsung eller LG är mest prisvärda i fallande ordning, bäst först
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hur är det med upplösningar och sådant. Klarar alla lcd-monitorer att köra 360-spel i 720p?

Comment

samsung har ju några på onoff nu, tyckte jag såg ngn i reklambladet

Comment

Original inlägg av Azumi Visa Inlägg
            Hur är det med upplösningar och sådant. Klarar alla lcd-monitorer att köra 360-spel i 720p?
            Allt beror ju på vad TV´n klarar av
            Tvn jag tänkte köpa nästa gäng är en Sony 52" LCD och den klarar garanterat full HD 1080i/p

Im a sucker for the 100% Pixelwarranty on Sonys *lol*
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

håll dig ifrån samsungs lcd paneler då de lider av hög input lag.720p klarar nog alla paneler idag och 1080p är inget som krävs på apparater under 40"

Comment

Original inlägg av zyklon Visa Inlägg
                håll dig ifrån samsungs lcd paneler då de lider av hög input lag.720p klarar nog alla paneler idag och 1080p är inget som krävs på apparater under 40"
                Nu är det inte alla paneler som drabbas av sånt, vissa panelker har olika tillverkningsländer, vissa bättre än andra.
                / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Nu är det inte alla paneler som drabbas av sånt, vissa panelker har olika tillverkningsländer, vissa bättre än andra.

njae inte riktigt eftersom input lag inte har med panelen att göra utan det e komponenterna till själva bildbehandlingen som orsakar detta.det man kan göra är att stänga av allt sånt typ 100hz mm.men då kan man ju fråga sig varför man ska betala flera 1000kr extra för funktioner som ej går att använda.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X