Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Status code : 8015d080

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Status code : 8015d080

    Tja !!
    Försöker använda min 1 månads guldmedlemskap men varje jag skriver in det i redeem code och när jag försöker aktivera det så får jag meddelandet "Status code : 8015d080".
    Försökt att goggla på det men fanns inga vettiga svar...
    Någon som vet vad problemet är?

  • #2
    Varför fungerar mitt google bättre än andras för ?
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta=

    För hög belastning, vänta o prova senare "några timmar eller en annan dag" eller ring Microsoft support eller e-posta.

    Skriv svaret eller lösningen här igen sen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

    Comment


    • #3
      Samma sak hände för mig idag när jag skulle uppgradera till ett 13 månaders Xbox Live Gold.
      Det hela hänger samman med att kopplingen mellan Xbox Live och Live ID har gått ut. Är man inte inne på Xbox Live under en längre tid försvinner kopplingen däremot inte ditt Gamertag. Dock går det tydligen under inga som helst omständigheter att få tillbaka kopplingen igen! Prata länge med Xbox supporten idag. De led verkligen med mig och undra själva varför systemet är så jävla korkat för. Ända lösningen är att skapa ett nytt Gamertag och alla förstår ju vad det innebär.
      Så där försvann Svantesson666:s 14135 poäng och game saves. Eller ja kontot finns ju kvar men jag lär ju inte använda så mycket längre. Så nu har Svante Vante 0 i gamerscore. :-D

      Comment


      • #4
        Som om någon vet hur man lyckas föra över sina game saves och achievements till sitt nya gamertag är jag idel öra. :-)
        Xbox supporten sa att går det göra skulle man kunna fuska på det sättet men de hade överseende med just mitt fall... :-D

        Comment


        • #5
          Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
          Som om någon vet hur man lyckas föra över sina game saves och achievements till sitt nya gamertag är jag idel öra. :-)
          Xbox supporten sa att går det göra skulle man kunna fuska på det sättet men de hade överseende med just mitt fall... :-D
          Ja då e jag på om du lyckas flytta dina achivements..
          Jag har dock hört att det INTE går.
          Men som sagt idel öra.

          Ha det

          Comment


          • #6
            Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
            Det hela hänger samman med att kopplingen mellan Xbox Live och Live ID har gått ut.
            lust att dela med dig vad du hade innan och hur lång tid de ska gå för att man ska förlora allt som i ditt fall, hängde tyvärr inte med där. håller med om att systemet verkar vara idiotisk om man förlorar allt om man inte signar upp till guldmedlemskap inom viss tid.

            om man skulle ta 1mån live gratis som medföljer xbox vid nyköp och sedan vänta 1-2 år innan man bestämmer sig för guld live igen, så är risken stor man förlorar den gamertagen / stats? har jag fattat det rätt?

            Comment


            • #7
              Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              lust att dela med dig vad du hade innan och hur lång tid de ska gå för att man ska förlora allt som i ditt fall, hängde tyvärr inte med där. håller med om att systemet verkar vara idiotisk om man förlorar allt om man inte signar upp till guldmedlemskap inom viss tid.

              om man skulle ta 1mån live gratis som medföljer xbox vid nyköp och sedan vänta 1-2 år innan man bestämmer sig för guld live igen, så är risken stor man förlorar den gamertagen / stats? har jag fattat det rätt?
              Nej inte riktigt. Grejen är att jag inte var uppkopplad alls mot Xbox Live under en 2-3 års period. När jag sedan koppla upp mig igen gick det hur fint som helst, så länge som jag höll mig till Silver vill säga...

              Comment


              • #8
                Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                Nej inte riktigt. Grejen är att jag inte var uppkopplad alls mot Xbox Live under en 2-3 års period. När jag sedan koppla upp mig igen gick det hur fint som helst, så länge som jag höll mig till Silver vill säga...
                sa de mer specifikt varför problemet uppstår med guldabbonemang efter så lång tid? om jag fattat rätt så har du haft guld, sedan väntat 2-3 år och sedan velat ha det igen och de inte fungerat?

                du kan skita i att svara på frågorna för svaret är redan funnet.

                googlade medans man inväntar svar...

                *edit*
                tror jag fann svaret...

                http://forum.o2.co.uk/viewtopic.php?t=11238

                Well I figured it out. I called xbox live support and they said that my xbox live email had expired and they had deleted it. So I had to create a new gamertag and scrap my old one. Yeah it really suck because all of my saved data and achievements are sent down the crapper. Well that's how it is. Sorry folks.
                här står det om problemet, verkar som ms tänker åtgärda det.

                Xbox Live accounts hit by email expiry blunder

                Microsoft is investigating a serious system design flaw in its Xbox Live accounts system which is leaving some active Xbox 360 gamers with no choice but to start afresh with new Gamertags, deleting any achievements they may have accumulated in the past four years.

                The problem stems from the Windows Live ID email address that's required to set up a Gold membership, and specifically those which are automatically set to expire after a period of inactivity, such as Hotmail.

                If a user allows their Windows Live ID email to expire - perhaps because they use an alternative such as Gmail on a day-to-day basis - the email account is deleted, along with any Gamertag that may be associated with it, even if the user has set up additional non-Hotmail addresses in the meantime.

                A Microsoft customer services representative confirmed the problem, apologising and adding: "The only alternative is to set up a new Gamertag with your preferred email address."

                She added that there was no way around the problem, and that any achievement points gained were non-transferable, and would therefore be lost - despite any user affected still having an accurate, up-to-date profile existing on their own Xbox 360 hard drive.

                GamesIndustry.biz has confirmed the problem exists with a relatively small percentage of users, and while the issue does not prevent gamers from playing offline with a Silver membership, it will prevent them from upgrading at any time to Gold status, effectively blocking any ongoing online multiplayer activity - one of the facets which made the service so popular in the first place.

                Downloads from the Live Marketplace appear unaffected by the issue, which can be diagnosed via a '8015d080' error code when any new subscription attempt is made.

                UPDATE: Microsoft issued this statement in response to a request for comment on the problem: "We are investigating this issue and don't have any further comment to make right now. Any consumer with any issues regarding their Xbox 360 or Xbox Live account should visit xbox.com/support or call their country's customer support number."
                mer om det här.

                UPDATED:

                Microsoft has announced that this glitch doesn?t necessarily lose all the achievement points, but ruins all of the structuring with Xbox.com and other web-based features that most XBL lovers have grown used to. Supposedly as long you don?t delete the gamertag from you 360 (or as long as there?s a 360 with the tag on an HDD) you should be safe, but this leads me to believe that recovering your gamertag is now impossible. As I would hope, Microsoft is looking into measures to prevent this from happening in the future to those of us unaffected.

                ORIGINAL STORY

                An unfortunate glitch that Microsoft has discovered may result in your gamerscore being wiped, removing any and all achievements you may have received in the last 4 years. Apparently, when you set up a Windows Live ID to create a gamertag, you must put in an e-mail address. If you choose to associate to an expiring e-mail account, like Hotmail, and then never use it (thus it expires) your gamertag will be lost with it. This may be no big deal for individuals who don?t have this issue, but for others they may quickly learn that tons of hard work are gone.

                If you have a silver account, you will be keeping your gamerscore, but you can never update to gold status. It was a little complicated, but I was able to get to the main page for Windows Live and confirm that my yahoo e-mail is the associated and since I use it often have no worries about this. If you are unsure, follow the above link and check it out before it?s too late. Microsoft suggests, currently, that the solution is to create a new gamertag with the correctly associated e-mail (something I doubt many of us want to do). Hopefully a solution will be found so that those of us with unexpired e-mails never have to worry again.

                så om jag förstår allt rätt så ska man inte använda en mail typ hotmail som kan försvinna om du inte använder den inom en viss tid, gmail borde alltså fungera mycket bättre.

                *case closed*
                Last edited by int21; 2009-04-17, 10:51.

                Comment


                • #9
                  Jag kan dock bekräfta att det är bullshit att din epost måste försvinna för att det ska hända. Det räcker med att du inte är uppkopplad mot Live på bra länge.
                  Min epost funkar lika bra idag som den gjort de senaste 7-8 åren... :-(
                  Last edited by Svantesson666; 2009-04-17, 12:30.

                  Comment


                  • #10
                    jag använde inte mitt xbox live på över ett år. så att det skulle försvinna med tiden tror jag inte..

                    Mvh

                    Comment


                    • #11
                      Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
                      jag använde inte mitt xbox live på över ett år. så att det skulle försvinna med tiden tror jag inte..

                      Mvh
                      då blir följdfrågan.. antar du använde den mail du var reggad på under den tiden?

                      Comment


                      • #12
                        Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                        Jag kan dock bekräfta att det är bullshit att din epost måste försvinna för att det ska hända. Det räcker med att du inte är uppkopplad mot Live på bra länge.
                        Min epost funkar lika bra idag som den gjort de senaste 7-8 åren... :-(
                        är det hotmail eller live mail då?

                        Comment


                        • #13
                          Det har varken med Hotmail eller Live mail att göra. Min mail är daniel.xxxxxxxx@telia.com och den adressen har jag haft mkt längre än min Xbox 360. Jag har hela tiden fortsatt fått Xbox mailbrevet där.
                          Så det har bara med Live ID att göra. Ditt Live ID kan vara vilken jäkla email adress som helst. Vad som också är intressant i sammanhanget är att mitt Live ID har varit aktivt under hela tiden då jag använder MSN mer eller mindre dagligen under just den mailadressen.

                          Dock är det kanske så, men detta vet jag inte, att om du har ditt Gamertag kopplad mot en Hotmail eller Live mail så kanske kopplingen ALDRIG försvinner så länge som din mail är aktiv oavsett hur länge du är bortkopplad från Xbox Live.
                          Last edited by Svantesson666; 2009-04-18, 00:48.

                          Comment


                          • #14
                            Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
                            jag använde inte mitt xbox live på över ett år. så att det skulle försvinna med tiden tror jag inte..

                            Mvh
                            Kommentaren blir ju direkt korkad när jag till och med har fått den bekräftad av Xbox supporten. Vi har konstaterat att just precis detta har hänt. Vilken tid man måste vara borta vet dock varken jag eller dem. Men att det kan hända är 100% säkert.

                            Men det är klart att man måste inte tro att jorden är rund och att Elvis är död heller...

                            Comment


                            • #15
                              Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                              Kommentaren blir ju direkt korkad när jag till och med har fått den bekräftad av Xbox supporten. Vi har konstaterat att just precis detta har hänt. Vilken tid man måste vara borta vet dock varken jag eller dem. Men att det kan hända är 100% säkert.

                              Men det är klart att man måste inte tro att jorden är rund och att Elvis är död heller...
                              Så du menar att jag är KORKAD? grattis i sånna fall din idiot för jag har ju för fan inte varit inkopplad på XBOXlive på 1.5 år dock var inloggad varje dag i ca ett halv år nu. Så mitt svar är att xbox supporten har fel angående denna fråga. jag kan ha missförståt vad du har kommenterat och då ber jag om ursäkt. om jag inte har gjort det så far åt helvete.

                              angående min mail INT21 så har den använts dagligen..

                              Comment

                              Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

                              Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

                              Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X