Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med läsaren?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med läsaren?

Tjo!

Har fått problem med dvd-läsaren efter ett Lite-On-swap. Ska försöka redogöra så gott jag kan.

När jag startar boxen så stannar den vid loggan. Den hänger sig dock inte, utan den fastnar bara där. Men det rör sig fortfarande på skärmen osv.
    Om jag då försöker trycka ut släden så händer inget.

Om jag sen startar om boxen 1-2 gånger och jag trycker på "eject" så reagera släden bara på dubbeltryckningar. Så om jag sitter och dubbeltrycker ett tag (medan loggan swooschar in osv) så kommer den till slut in i dashboard och efter det funkar boxen ungefär som den ska.

Jag måste fortfarande dubbeltrycka på eject för att släden ska åka in, och sen måste jag även klicka på "close tray" fast än släden redan är stängd, sen börjar den läsa skivan.

Någon som har några visa ord?

Tack!

Låter som att din läsare är i mode b, du måste isf ta ur den och stänga av mode b.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

hur stänger man av mode b?

Comment

Förklara Lite-On Swap istället.
        Lite Ons lägger amn inte i Mode B o inget du behöver oroa dig för.

En Liteonläsare jag haft startade om kundens 360 när den blev varm, styrkortet på läsaren gav fel värden när den blev varm... ja rätt tröttsamt, efter byte av läsare fungerade kundens box bättre.

Men har du Hotswappat något låter det som du brännt något.
        Kan vara så att din box inte vet att den skall rödringa ännu.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X