Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JASPER (Ny version av XBOX 360)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• JASPER (Ny version av XBOX 360)

två dagar sent ute så det kanske redan varit uppe i någon tråd, ta då bort denna.

http://venturebeat.com/2008/11/28/mi...-360-consoles/

The long-awaited Jasper-based versions of the Xbox 360 have finally emerged on the market. These new consoles have a redesigned motherboard with the new 65-nanometer version of the ATI (now AMD) graphics chip that doesn?t run as hot as previous versions. There are other changes that improve the reliability and usability of the system as well.
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...yZZXEKjatA.php

150W låter bra.

Comment

Uppfyller den EU:s krav på energisnålare elektroniksaker?

Comment

Jag pillade på en Jasper igår faktiskt
        Trist att jasper inte är så revolutionerande, den kommer med färdigepoxylimmade prollar, mörka ferritkärnor o grönlackade spolar samt prollar som är mindre o drar mindre ström men men...

Flytta DVD enheten från GPU o mer kylelement skulle jag kalla mer omdesign.
        Men jag kanske är kinkig.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

GPUn blir väl inte lika varm?

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
            GPUn blir väl inte lika varm?
            nej den drar mindre ström o alstrar mindre värme o kyler därför ättre men jag är skeptisk.

Med tanke på att det fortfarande skyfflas 10% luft till GPU som i ALLA 360 lådor så är det ju som det är.

Men Falcom har visat sig motstå värme bättre ja.
            Och Jasper är uppbyggd precis som Falcon men med strömsnålare prollar + superlimmade sådana, annars samma samma.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

10%? Var har du sett detta... du menar att tunneln (och fläkt) bara drar en tiondel så mycket luft över GPU gentemot CPUn ?
              Last edited by POi2; 2008-12-02, 14:06.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                10%? Var har du sett detta... du menar att tunneln (och fläkt) bara drar en tiondel så mycket luft över GPU gentemot CPUn ?
                Varje 360 jag öppnar ser man ju klart o tydligt hur lite luft GPU får jämförelsevis med CPU då den ligger under DVD läsaren.

Vita täckkåpan som för vidare luft till CPU/GPU..

Bright as day

HAde jag varit MS hade jag satt extra flänsen på baksidan direkt bakom fläktens vänstra sida om man har 360 enheten mot sig kontra framför flänsen som ger begagnad varmluft från CPU
                / Pendragon

Comment

vart kan man köpa JASPER då ?:P

Comment

Hur länge ska de hålla på göra nya modeller igentligen? Har inte de haft 360 ute i snart 4 år? Hur många modeller har det igentligen gjorts. Dags o spendera den tiden på 720 istället kanske? Eller fan vet jag!
                    Playstation 1, 3, PSP
                    Xbox, 360
                    Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Varje 360 jag öppnar ser man ju klart o tydligt hur lite luft GPU får jämförelsevis med CPU då den ligger under DVD läsaren.

Vita täckkåpan som för vidare luft till CPU/GPU..

Bright as day

HAde jag varit MS hade jag satt extra flänsen på baksidan direkt bakom fläktens vänstra sida om man har 360 enheten mot sig kontra framför flänsen som ger begagnad varmluft från CPU
                      Hihi ok. Men GPU-flänsen har ju heatpipes som går till ytterligare en fläns framför CPU-flänsen?

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                        Hihi ok. Men GPU-flänsen har ju heatpipes som går till ytterligare en fläns framför CPU-flänsen?
                        Inte på de äldre boxarna iaf. Jag har en liten fjantig i min.
                        Samma sak i brorsans men de är ifrån 2006. ;-)

Den till GPUn alltså.
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Dom nya, falcon och jasper (kan va en till jag har glömt) har den extra kylflänsen + en CPU-fläns i aluminium.

Även lagade xboxar samt många nya 60 GB som har beggade delar i sig har den extra flänsen.
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                          4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Hur mkt kostar en jasper då och när dyker dem upp i massproduktion i svertige?

Jag antar att folk håller på att göra så att man kan få de nyare lite on dvd/philiphs att spela backupspel, när tror ni dem blir klara med detta?

HAr fått en erbjudande att köpa en xbox premium 20 gb, men vet inte riktigt om jag ska köpa den nu då risken för RROD är stor, den e 1.5 år gammal.

Comment

Original inlägg av cyclo_hexene Visa Inlägg
                              Hur mkt kostar en jasper då och när dyker dem upp i massproduktion i svertige?

Jag antar att folk håller på att göra så att man kan få de nyare lite on dvd/philiphs att spela backupspel, när tror ni dem blir klara med detta?

HAr fått en erbjudande att köpa en xbox premium 20 gb, men vet inte riktigt om jag ska köpa den nu då risken för RROD är stor, den e 1.5 år gammal.
                              Lär kosta samma som boxen gör idag. De har ju bara ändrat lite.

Man har enligt utvecklaren lyckats starta backuper på en liteon nu så det är inte långt kvar.

Om du ska köpa boxen beror förstås på priset.

Topic i kanalen #fw på EFnet:
                              "LITE-ON AND v1.5 = DONE! Waiting for software DONT ask again till XMAS!"
                              Last edited by N!klas; 2008-12-04, 17:38.
                              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X