Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JASPER (Ny version av XBOX 360)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jasper är inte värt all väntan, kör på Falcon o rasar boxen återställ o skicka in.
    Jasper må vara några decibell tystare o strömsnålare men vafaan..
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

är det någon Falcon konsol som råkat ut för RROD?

Comment

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
        är det någon Falcon konsol som råkat ut för RROD?
        JAg har haft in Två Pre-Falcon för RROD, alltså gamla moderkortet innan Falcon med HDMI och extra kylfläns från Ms, och två riktiga falcon men inte för rödring utan för nätdelsfel o en med GPU error.

Sånt må hända med så många tillverkade men Falcon är fasiken stabila
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          JAg har haft in Två Pre-Falcon för RROD, alltså gamla moderkortet innan Falcon med HDMI och extra kylfläns från Ms, och två riktiga falcon men inte för rödring utan för nätdelsfel o en med GPU error.

Sånt må hända med så många tillverkade men Falcon är fasiken stabila
          Låter fint

Har jag Falcon på mitt 360? Gjort 26 Oktober 2007.

Bild på boxen öppnad: http://superpalten.kbvs.se/Xbox360Arcade.jpg

Comment

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
            Låter fint

Har jag Falcon på mitt 360? Gjort 26 Oktober 2007.

Bild på boxen öppnad: http://superpalten.kbvs.se/Xbox360Arcade.jpg
            Ja, du har den extra kylflänsen + fläns i aluminium
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

hur många watt skulle den dra ifall de var falcon?

Comment

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
                hur många watt skulle den dra ifall de var falcon?
                175Watt skall det stå på nätagget har jag för mig, men det är det även på Pre. Falcon som är begåvade med HDMI men samma kissiga arkitetktur som de gamla boxarna med extraflänsarna, aluminiumflänsen som ser ut som en Harley V-top mortor som ett V = Falconflänsar men de med kopparrören igenom = Gamla skitflänsarna och inte Falcon.

De första Elite + Halo maskinerna var just sådana jobbiga as, de trillar av pinn lite titt som tätt desvätrre men Falcon är sällsynt att få in för återställning mot RROD hos oss.

Så vänta inte ihjäl er på Jasper, vi har nog sett Pre. Jaspers i butik o har några som vi nyligen moddat, inga 512Mb inbyggt minne vad jag sett men jag har inte haft tid o kolla
                / Pendragon

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
                  Hur länge ska de hålla på göra nya modeller igentligen? Har inte de haft 360 ute i snart 4 år? Hur många modeller har det igentligen gjorts. Dags o spendera den tiden på 720 istället kanske? Eller fan vet jag!

Xenon 203W power supply (v1)
                  Zephyr 16,5A (v2)
                  Falcon 14,2A 175W power supply (v3)
                  Opus (v3.1)
                  Jasper 12,1A 150W power supply(v?)

Nästa steg för Microsoft lär vara det som nu går under arbetsnamnet Valhalla där processorn och grafikprocessorn ska integreras i enda krets.
                  Det lär dock dröja till 2009 innan det blir klart
                  Last edited by pege63; 2008-12-15, 14:48.
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Kan man se på NGT sätt att just den här 360 är V JASPER?

På "power socket" nät uttaget om den har 2 st små rektanglar infrästa på ovansidan av nätuttaget så är det en JASPER.

Om man kan läsa ampere-rating och kan se att det slutar på 12.1A;5v=1A & ha ett nätagget på 150 watt så är det en Jasper.

Tillverkningskod minst och över 0848

Flaschippet har ökat från 16mb till 256mb

Finns det fler tecken?
                    Last edited by pege63; 2008-12-15, 14:23.
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hur får man tag på en då ?

jag va förbi mitt lokala game nyss och dom hade fått en sändning boxar i fredags och den vi tittade på va en falcon =(

någon som sett spår av en jasper i stockholm ? =)

Comment

Går att läsa genom luckan på kartongerna.

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=34455
                        Last edited by N!klas; 2008-12-16, 01:42.
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                          Går att läsa genom luckan på kartongerna.

http://www.maxconsole.net/content_img/jaspfalc.jpg
                          Hotlinking forbidden
                          Spara o ladda upp på tinypic eller så
                          / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Hotlinking forbidden
                            Spara o ladda upp på tinypic eller så
                            Vafasiken. Funkar bra här.

Den här bör fungera:
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                              Vafasiken. Funkar bra här.

Den här bör fungera:
                              Nog bara för att just du har en sessionskaka eller bilden sparad i din cashe

Jag trollar lite

Ben Heck on how to spot an Xbox 360 Jasper - Source: maxconsole.net

Ben Heck has dissected an Xbox 360 Jasper here. Ben says that checking the amperage rating near the barcode (which you can see through the hole that is in the packaging) is the most sure-fire way to find a Jasper that he has seen. If it says 14.2 amps its a Falcon unit (65nm CPU, 90nm GPU), if it says 12.1 amps it is a Jasper unit (65nm CPU, 65nm GPU).

Attached Files
                              / Pendragon

Comment

Det är lätt att komma runt "No hotlinking", den kollar bara vilken sida du kom ifrån och om många som kollar på bilden kommer ifrån samma sida så blockas den sidan.

Det man gör är att man antingen kopierar länken eller markerar URLen och trycker på enter då HTTPReferer clearas
                                iPhone 3G:
                                Svart 16GB
                                Telia Max 25
                                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                                4GB
                                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X