Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brända spel fungerar endast ibland?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Brända spel fungerar endast ibland?

Tjenare!
    Lät tidigare i veckan mitt XBOX360 flashas.
    Nu till problemet, jag har nu bränt ett antal spel med hjälp av IMGBurn där jag har ställt in lagerbrytningen samt andrat booktypen till DVD-ROM. '
    När jag sedan försöker spela spelen i XBOX:et funkar de ytterst sällan.
    Spelen fungerar oftast efter jag haft konsollen avstängd en längre period för att sedan starta upp den med spelet i och sedan få error-meddelandet "Unplayable Disc" för att sedan öppna och stänga spelarn och sedan få det att funka.
    Vad kan detta bero på?

Jag bränner med Verbatim+DL 8,5gb och alla mina orginal spel funkar alltid utan problem. Har provat bränning vid 2.4 och 4x.

Har också problem med det ibland. Vilken brännare och vilken läsare i boxen. Om detta är en box av äldre modell kan det vara värmerelaterat.

Comment

Låter som en trött laser tycker jag.
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Det behöver det inte vara... testade med två olika samsung & en hitachi på min enhet... blev lika dant... i den andra boxen funkade samtliga spelare perfekt. Skumt.

Comment

Brännare - Samsung.
          Läsare - Hitachi.

Det skall även noteras att icke brända spel alltid fungerar utan problem.
          Last edited by Gatekeeper; 2008-12-01, 20:51.

Comment

Ibland läser en laser sämre när allt blir uppvärmt. Så det skulle kunna vara laser som inte är så pigg (tryckta original är lättare att läsa). Kanske måste göra en s.k. "POT TWEAK".

Comment

Hitachi brukar strula lite ibland, kom förbi butiken så kan vi öppna upp driven och kolla. Pendragon hittade en laser ur en lagad xbox som var nästan helt död med 10 ton damm i. Men så länge den läser orginalspel så skiter M$ i om den funkar eller inte.

Men trött laser/dammig läsare gissar jag på, förvånansvärt många fel som är relaterade till lasrarna.
              iPhone 3G:
              Svart 16GB
              Telia Max 25
              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
              4GB
              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X