Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips till ny '' Spel-TV'' någon ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tips till ny '' Spel-TV'' någon ?

Hej.

Funderar på att köpa en ny så kallad spel tv, som har bra kvalitet etc. Nån som har något bra förslag, Själv har jag kollat på Samsung T240HD fast den är på 4000 :/
    ( jag är ingen rikesman precis xD )

Men en gång testade jag på Tv'n i vardagsrummet ( 50 Tums HD Ready TV ) Det funkade inte vidare bra, Blev Ljud men svart bild :O nån som har nån aning om vad det kan vara, Föresten VGA Kabel saken Var på HDTV
    Last edited by wilkkm0; 2008-12-02, 19:13.

Du ska koppla in röd, grön och blå till tvn. Du ska lämna den gula. Sen är ju ljudet via två egna - röd och vit kontakt.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
      Du ska koppla in röd, grön och blå till tvn. Du ska lämna den gula. Sen är ju ljudet via två egna - röd och vit kontakt.
      Aha så du menar alltså att den gröna är en slags ''Bildsladd'' som den gula ?

Comment

Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
        Aha så du menar alltså att den gröna är en slags ''Bildsladd'' som den gula ?
        Den gröna, röda och blå som sitter "tillsammans" på sladden är "bildsladdar".
        En för varje färgkanal. Röd färg. Blå färg och grön färg. :-) De ska användas när den står på HDTV. Annars är det den gula som gäller.
        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Skaffa en Epson Tw-1000 det kan jag varmt rekommendera, du kommer alldrig mer skaffa tv
          Ifall du inte hittar den så e det en full hd projektor!
          Playstation 1, 3, PSP
          Xbox, 360
          Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
            Skaffa en Epson Tw-1000 det kan jag varmt rekommendera, du kommer alldrig mer skaffa tv
            kan man ha en sån utan HDTV ? är det en sak som gör att det ''blir'' hdtv eller vad är det xD

Comment

Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
              kan man ha en sån utan HDTV ? är det en sak som gör att det ''blir'' hdtv eller vad är det xD
              det är en projektor. ja man kan ha en sådan utan tv, den visar bilden på en duk som du sätter på väggen tex.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                det är en projektor. ja man kan ha en sådan utan tv, den visar bilden på en duk som du sätter på väggen tex.
                WTF?!?! blir inte det lite äckligt lixom ?

Comment

Jag har haft alla möjliga plasmor o lcd, northern star pioneer osv osv.
                  från 26" till 43" men jag säger bara efter att jag skaffa projektor i never go back 90" med gears of war 2 slår allt!
                  Playstation 1, 3, PSP
                  Xbox, 360
                  Nintendo Wii

Comment

PhR34k sa:

--------------------------------------------------------------------------

Ja i fall du menar att jag ska betalla 19 000 så visst, men riktigt dom stålarna har jag ej Så jag får nöja mig med TV-Apparater i stället för en strålande proO0ojektor :P .........................
                    Last edited by wilkkm0; 2008-12-02, 21:09. Anledning: b3c4u53

Comment

Själv har jag kollat in den här tvn http://www.samsung.com/se/consumer/d...=LS24TDDSUV/EN

Tror ni det är nåt ? =D

Comment

Mjo men jag har sett dem för runt 10k på *******
                        Playstation 1, 3, PSP
                        Xbox, 360
                        Nintendo Wii

Comment

Det är ju en 24" ??? Det är en bildskärm för dator, vad fan ska du med det till?

Köp en Panasonic TH-42PX80, bästa tvn du kan köpa för under 10k. Ligger på ca 7500 enligt prisjägaren. Äre riktigt tight med pengar så finns 37" för ca 7k. Jag har en sån själv, det är det bästa jag någonsin har köpt Jag jobbar med TV och har jämfört massor av TV's i flera år...
                          Last edited by optimuz; 2008-12-03, 00:41.

Comment

bara för vetots skull så har iaf jag hört att det bara är sony och samsung som har nolltollerans på sina tv apparater, med döda pixlar o sådant menar jag då, värt att tänka på, iaf om du frågar mig, bara haft samsung faktiskt sen jag gick över från tjock tv

Comment

skaffade mig rätt så nyligen en sony kdl-32v4000 som dom allra flesta forum i UK starkt rekommenderade, och jag kan säga att jag är jävligt nöjd med den. är inte så dyr heller, hittade den för 6000 hos prisjägaren

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X