Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga spel funkar efter flash.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Inga spel funkar efter flash.

Tjena
    Flashade min Xbox 360 häromdan. Testade spela en Original Halo 3 men det kommer bara fram "To play this disc, put it in an Xbox 360 console".

Testa en bränd skiva också om det skulle funka då men samma resultat.

Verkar som min spelare inte märker om någon skiva är inne eller inte..

Letade på forumet.. Men jag tror inte jag sett någon annan med detta inlägg...

Uppskattar svar.
    Last edited by patricksjoberg; 2008-12-04, 00:23.

Original inlägg av patricksjoberg
    Märkte nu att efter jag trycker "Play disc" så får jag upp en text där det står.

"To play this disc, put it in an Xbox 360 console".
    glömde att kopiera nyckeln från original firmwaren till den "hackade" ixtreme firmwaren troligen...

Comment

ok..........
      Flashade den hos Psxcare... Kan dem kanske ha flashat fel eller?..

Comment

Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
        ok..........
        Flashade den hos Psxcare... Kan dem kanske ha flashat fel eller?..
        låter osannoligt eftersom de testar den efter flashning.. men du får nog svar på det i denna tråd lite senare.

Comment

Jag har öppnat xboxen (försiktigt). För att ta ut läsaren och för att montera in den igen. Men kan det ha lossnat några komponenter från moderkortet? som kan ha orsakat detta problem?
          Eller finns det något annat som kan ha orsakat detta?

Comment

Jag har öppnat xboxen (försiktigt). För att ta ut läsaren och för att montera in den igen. Men kan det ha lossnat några komponenter från moderkortet? som kan ha orsakat detta problem?
            det låter inte troligt. felet du beskriver brukar uppstå när man har fel nyckel i firmware, då fungerar inga spel, inte heller original. dvd-filmer ska dock fungera, testa, gör de det hos dig? annars är det nog bara att springa in till psxcare igen och be om råd om de inte hinner lösa det här.

Comment

Funkar vanlig DVD-film ?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                det låter inte troligt. felet du beskriver brukar uppstå när man har fel nyckel i firmware, då fungerar inga spel, inte heller original. dvd-filmer ska dock fungera, testa, gör de det hos dig? annars är det nog bara att springa in till psxcare igen och be om råd om de inte hinner lösa det här.
                Nu glömde jag att testa DVD film...
                Ja e på jobbet just nu men ska testa när jag kommer hem...
                Uppdaterar tråden om jag når någon utveckling.

Comment

Nu så kan vi tyvärr inte hjälpa dig då du har öppnat boxen.
                  Men det är nog inte vi som gjort det då som tidigare sagt, vi testar alla boxar innan och efter flashningen.
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                  SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                  4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                    Nu så kan vi tyvärr inte hjälpa dig då du har öppnat boxen.
                    Men det är nog inte vi som gjort det då som tidigare sagt, vi testar alla boxar innan och efter flashningen.
                    Jag förstår varför ni har denna policy. Och jag förstår att det eventuellt är jag som gjort något fel. Men anledningen varför jag skriver här är för att dagen jag lämna in läsaren för flashning så spelade jag ett original spel tidigare på dagen utan problem. Och nu (efter flashningen) startar Xboxen och dashboarden kommer upp men kan ej spela spel (brända/original).

Det borde väl tyda på att det är något fel på läsaren? (alltså jag vet inte.. Det är därför jag frågar här. )

Med all respekt.

Comment

Jag förstår varför ni har denna policy. Och jag förstår att det eventuellt är jag som gjort något fel. Men anledningen varför jag skriver här är för att dagen jag lämna in läsaren för flashning så spelade jag ett original spel tidigare på dagen utan problem. Och nu (efter flashningen) startar Xboxen och dashboarden kommer upp men kan ej spela spel (brända/original).

Det borde väl tyda på att det är något fel på läsaren? (alltså jag vet inte.. Det är därför jag frågar här. )

Med all respekt.

PS. En liten fråga, Hur testar ni läsaren...? Såg aldrig något typ speltest, bara flashat sen klart. Än en gång All respekt till er, ni vet mer. Är en nybörjare och inte arg ifall ni undrar. (Lite förtvivlad bara haha) DS.

Comment

PS. En liten fråga, Hur testar ni läsaren...? Såg aldrig något typ speltest, bara flashat sen klart. Än en gång All respekt till er, ni vet mer. Är en nybörjare och inte arg ifall ni undrar. (Lite förtvivlad bara haha) DS.
                        Vi testar innan med ett orginalspel sedan efter med ett bränt spel.

Hade du en liteon eller någon annan?
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                        4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                          Vi testar innan med ett orginalspel sedan efter med ett bränt spel.

Hade du en liteon eller någon annan?
                          Ok... Såg aldrig att han la in något spel... vare sig original eller bränt.

Liteon? Tror jag inte eftersom jag betalade 250 spänn.
                          Det är en samsung läsare om det hjälper.

Det hela tog 2 minuter.
                          -"Hej, jag vill flasha"
                          -"ok"
                          flippa på FW
                          flippa av FW
                          -"Varsågod"

Comment

Aha, du har lämnar in bara DVD läsaren för flashning.

Xager menade att vi testar alla konsoller som vi får in hela både före flashning med orginal och efter med backup sen smäller vi på våra garantisigill

Kastar man in endast enheten för att få det billigare är det ju svårt att kontrollera flashningen efteråt ja.
                            Så länge läsaren inte utsatts för stötar eller ESD urladdningar skall den väl leva
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Aha, du har lämnar in bara DVD läsaren för flashning.

Xager menade att vi testar alla konsoller som vi får in hela både före flashning med orginal och efter med backup sen smäller vi på våra garantisigill

Kastar man in endast enheten för att få det billigare är det ju svårt att kontrollera flashningen efteråt ja.
                              Så länge läsaren inte utsatts för stötar eller ESD urladdningar skall den väl leva
                              ok. Sista fundering så håller jag tyst.

Många av inläggen jag läst här har problem med att brända spel inte funkar men att Original funkar. Vissa har som jag (att brända eller original spel inte funkar) och då får de som svar att det är problem med FW. Och eftersom det inte var jag som flasha min läsare så fattar jag inte vad dem snackar om.
                              Frågan jag ställer nu är (nu har jag inte testat en DVD film, ska göra det när ja kommer hem från jobbet, men låt oss säga att den inte heller funkar) kan det vara något annat problem med konsollen (Moderkort, kylning etc) som är orsaken till detta problem (isåfall fine, får väl skicka in de på lagning hos er då) men annars är det väl flashningen allt gick snett på?
                              Och isåfall menar ni att ni inte har någon garanti på det?
                              Last edited by patricksjoberg; 2008-12-04, 14:25.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X