Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver snabb hjälp ang. frysande xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Behöver snabb hjälp ang. frysande xbox360

    Hej, köpte min Xbox 360 elite för ett år sen den 12 december. Idag när jag precis installerat och skulle köra Prince of Persia frös den i introt. Startade om, frös mitt i spelet. Båda gångerna med grafikfel vid frysningen.

    Xboxet är flashat hos psxcare med 1.4 firmware, har BenQ. RROD garantin är i två år va? Men den har ju inte RROD nu men lär få det om jag kör ett par gånger till. Borde jag lämna in den som den är nu på butikens garanti som jag köpte den på. Eller borde jag flasha tillbaka firmwaret hos psxcare?

    Använt den på internet ett fåtal gånger, aldrig spelat online, bara köpt ett spel. Aldrig sett att jag blivit bannad, aldrig försökt logga in efter dom gångerna.

    Hur ska jag göra för att bli ersatt för mitt xbox? Om jag lämnar in den i butik (*********..) får jag ett nytt på plats eller måste jag vänta på en lång reperation. Borde jag försöka ge den RROD så jag helt säkert får den lagad?

    Har lite panik, inte många dagar kvar på garantin, måste hinna flasha om den och allt. Tack så jättemycket för hjälpen.

  • #2
    Provade precis Soul Calibur IV. Den fryser så fort den visar 3d. Fungerar i någon sekund när loggan kom fram. Den är helt död alltså. Uppskattar alla svar.

    Comment


    • #3
      Reklamera den omgående till microsoft så att du får in reklamationen innan garantin gått ut, sedan tar du hit den så du får hjälp att återställa till original igen innan du lämnar in den.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

      Comment


      • #4
        RROD nu. Startade den inte sen Soul Calibur, tänkte tömma den på alla spel jag installerat från backups. Står "system error, please contact xbox costumer support".

        Körde den en gång till, ny error code. Ringde in, har garanti kvar, ej bannad alltså. Förutom att ni vill tjäna pengar i er butik, hur viktigt är det att flasha tillbaka den? Provar dom att köra backups eller läser dom av flashen på servicestället?

        Comment


        • #5
          Du kan ju försöka skicka in den till M$, har hört ett par som har lyckats men om dom kollar FW så får du betala 800 för lagning av den.
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

          Custom firmware - 5.00 M33-6
          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
          4GB
          Xbox 360:

          CFW - ix 1.51

          Comment

          Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

          Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

          Registration Image Refresh Image
          Working...
          X