Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rrod (runt hela) dvs 4lampor lyser rött

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• rrod (runt hela) dvs 4lampor lyser rött

Hej!

Jag startade fifa och skulle precis börja köra en match och så stannar spelet och jag startade då om boxen. När den startade upp så kom intro filmen (360 intron, "bollen") fram och sedan hackade boxen upp sig. Testade igen efter en stund och då kunde jag starta boxen men sedan hände samma grej och jag startade om igen och då lös 3lampor i rött. Vad är det som har hänt? Hur ska jag göra? Kan jag göra något? Boxen är flashad om det gör någon skillnad. Varför får man rrod?

Är i stort behov av hjälp.
    Mailia mig eller svara här i forumet.

Tack på förhand
    Mvh Robin
    Last edited by r_andren; 2008-12-15, 13:25.

Fyra röda lampor är något helt annat och inte klassiskt "trasig" xbox. Läs trådar om felkoder.

Comment

Fyra röda lampor är ofta endast att sladdarna inte sitter fast tillräckligt hårt, testa att dra ut dem och stoppa i dem igen.

Edit lästa noggrannare och såg att du fått 3 röda lampor senare, det är Rrod, och beror ofta på att någon lödning släppt. Antingen flashar du om den och skickar in den till Microsoft med ett nytt klistermärke eller lämnar in den till psxcare.
      Last edited by Paddy; 2008-12-15, 18:49.

Comment

Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
        Fyra röda lampor är ofta endast att sladdarna inte sitter fast tillräckligt hårt, testa att dra ut dem och stoppa i dem igen.

Edit lästa noggrannare och såg att du fått 3 röda lampor senare, det är Rrod, och beror ofta på att någon lödning släppt. Antingen flashar du om den och skickar in den till Microsoft med ett nytt klistermärke eller lämnar in den till psxcare.
        Tror du jag behöver flasha om den igen? Brukar MS kolla om man har flashat eller ej? Är ej bannad från Live. Har så himla dåligt med stålar nämligen..

Tack så mycket för svaret.

Comment

Original inlägg av r_andren Visa Inlägg
          Tror du jag behöver flasha om den igen? Brukar MS kolla om man har flashat eller ej? Är ej bannad från Live. Har så himla dåligt med stålar nämligen..

Du kan ju alltid chansa, men upptäcker dom dig så kommer det att kosta 800 + en ny flashning. En återställning kostar 500 och då byter vi sigil samt du får 500 till godo.
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
          4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av r_andren Visa Inlägg

Som Xager säger så går det ju alltid att chansa, även fast jag tyvärr måste säga att det inte riktigt är värt det då det är stor chans att du får betala mer än vad du tjänar om du lyckades.

Om du bestämmer dig för att chansa, kontrollera då först hur vida det företag du flashat boxen hos (så länge du inte flashat själv) satt på ett garanti-segil under faceplaten. Om så är fallet kommer Ms aldrig att acceptera boxen då den helt uppenbarligen öppnats.

Sen är det även viktigt att notera att du troligen inte kommer tjäna någonting på att skicka in en flashad box, då Ms med största sannolikhet kommer byta ut din läsare till en Lite-on. Du kommer då få betala för flashningen av denna läsare (Som troligen kommer gå att flasha den 24 december.) och om du då får lika mycket pengar tillgodo när du återställer en dvd-spelare till nästa flashning som du betalat för återställningen kostar ju inte återställningen någonting egentligen, något som psxcare erbjuder.

Men som sagt, valet är ditt, men jag måste tyvärr rekommendera att du skickar boxen till Ms efter du återställt den.

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
              Du kan ju alltid chansa, men upptäcker dom dig så kommer det att kosta 800 + en ny flashning. En återställning kostar 500 och då byter vi sigil samt du får 500 till godo.

lånar tråden lite . fast jag måste fråga, det är väl nya sigill på de nya 360? kan man skicka in den med ett gammalt sigill? för jag har ett extra hemma, på tal om inget

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X