Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värt att köpa en ny Xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Värt att köpa en ny Xbox 360

Är sugen som tusan på att köpa detta paket:

Det är ett nytt Xbox 360 Premium Inkl. 2st spel. Kostar bara 2290kr i dagsläget vilket jag anser är prisvärt.

Nu till mina frågor om detta.
    1. Stämmer det att den nya versionen utav Xbox360 är säkrare mot RROD och att den är betydligt tystare än dom äldre versionerna?

2. Det är en ny konsol så det är väll nästan garanterat en Lite-On-spelare i den?

3. Läst lite löst om att denna spelare är knäckt så man kan flasha den from 23/12. Men stämmer verkligen detta?

4. Vilka prylar behöver jag köpa för att flasha den på egen hand? Säljer isåfall PSXcare dessa? (har sen tidigare köpt ett VIA SATA-kort härifrån och aldrig behövt ett "Connectivity kit")

5. Är det betydligt svårare att flasha en sådan jämfört med dom gamla spelarna? (Har tidigare haft både en Benq och en M25 som jag flashat själv)

Väldigt tacksam för hjälp med dessa frågor! God Jul på Er i förtid!

1. Ja den absolut senaste modellen av moderkortet som kallas Jasper har en GPU som är strömsnålare och går kallare.. denna kan potentiellt bli riktigt bra och kanske t.om. nästan helt RROD-fri. En kallare GPU bidrar iaf till ett svalare system med mindre problem.

2. Ja

3. Det står ju så, däremot så är det ju inte släppt så inget är säkert ännu, men ganska troligt.

4. Lödkolv och ett max3232-chip plus lite andra komponenter för att bygga interfacet mot DVD:n.

5. Vet ej, instruktioner hur man flashar lite-on har inte kommit ut (vad jag har sett iaf).

GOD JUL
    Last edited by POi2; 2008-12-15, 09:36.

Comment

1. Den är inte tystare, samma fläktar och drivar.

4. Du har tre alternativ för att flasha liteon: proba med connectivity kit V3, löda eller brygga med t.ex. ett gem (inte rekomenderat)

5. Det bör inte vara svårare, ända skillnaden är att du måste brygga eller proba styrkortet
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Tack för responsen. Synd att dom inte kunde gjort "skördetröskan" lite tystare. Men låter bra att risken för RROD inte är lika stor iaf

Blir att åka ner och köpa ett sådant här paket i dagarna helt enkelt och vänta in och se hur komplicerat det blir att flasha den på egen hand. Tack igen!

Comment

Snabb extrafråga:

En polare snackade om att han ville sälja sin 360. Det är en äldre 20Gb-version med en Samsung M25-läsare. Får köpa den plus 2handkontroller och 8orginalspel för 2000kr. Är detta värt tro? Spelen är ju lite skitsamma eftersom jag ändå kommer bränna ut spel. Men en extra handkontroll och 290kr billigare är det ju.

Hade ni hellre köpt en gammal version som därmed är lätt att flasha gentemot en ny Lite-On-version som är förmodligen betydligt svårare att flasha men ändå har mer värmetålig hårdvara? (han har för övrigt aldrig haft RROD på den och det är ca 1år kvar på MS "RROD-garanti")

Comment

Jag skulle satsa på en nya, gammla boxar RRoDar hela tiden och har den inte gjort det så är det nog bara en tidsfråga.
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

kommer ju en ny fw nu den 24/12 till lite-on!
              Om man orkar vänta till då (=

Comment

Original inlägg av hellsekka Visa Inlägg
                Mellandagsrea?
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av hellsekka Visa Inlägg
                  Vill ni att vi skall kunna flasha Lite-Ons får ni vänta lite längre, vi måste nämligen testa lösningen, kanske bygga interfaces etc..
                  Det tar lite tid det med

Vi flashar inget på måfå utan att först försökt förstöra våra egna maskiner istället för använda kunders maskiner som testobjekt.
                  *** Så vida uinte kunderna tycker det är okej o kan leva med en trasig box om vi misslyckas. ***
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Visst orkar jag vänta till den 24/12 men frågan om detta är något man kommer klara av på egen hand?
                    Jag hade inga som helst problem med att flasha en M25 och en Benq tidigare. Men det verkar bli rätt mycket mer komplicerat att flasha en Lite-On. Iaf om man nu vill plocka ut sin orginal-nyckel. Och ja det är ju rätt bra att ha en sådan om nu boxen går o hänger sig i ett snöre

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                      Visst orkar jag vänta till den 24/12 men frågan om detta är något man kommer klara av på egen hand?
                      Jag hade inga som helst problem med att flasha en M25 och en Benq tidigare. Men det verkar bli rätt mycket mer komplicerat att flasha en Lite-On. Iaf om man nu vill plocka ut sin orginal-nyckel. Och ja det är ju rätt bra att ha en sådan om nu boxen går o hänger sig i ett snöre
                      Som sagt, du måste öppna driven och antingen brygga (kortsluta) två*två punkter eller använda proben som följer med connectivity kit v3
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Angående ljudnivån på xboxen: i.o.m att man kan installera upp till 6st spel på 60gb hårddisken kommer mycket av oljudet att försvinna. Det är nämligen DVD läsaren som är den mest högljudda komponenten.

Comment

Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
                          Angående ljudnivån på xboxen: i.o.m att man kan installera upp till 6st spel på 60gb hårddisken kommer mycket av oljudet att försvinna. Det är nämligen DVD läsaren som är den mest högljudda komponenten.
                          Ja, men själva xboxen är inte tystare bara för att det är falcon/jasper
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Gjorde en helomvändning och "fyndade" en Xbox 360 Arcade (Sega Superstar-bundlen) sprillans ny för 1000kr igår

Nu ska jag bara försöka fynda en hårddisk också och invänta den nya firmwaren
                            Räcker det med en 20Gb tro?

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                              Gjorde en helomvändning och "fyndade" en Xbox 360 Arcade (Sega Superstar-bundlen) sprillans ny för 1000kr igår

Nu ska jag bara försöka fynda en hårddisk också och invänta den nya firmwaren
                              Räcker det med en 20Gb tro?
                              prova detta. läs mer i denna tråd. 20gb räcker för nxe och 2 spel installerade åt gången.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X