Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox360 live ang att bli bannad ...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox360 live ang att bli bannad ...

har en liten fundering , om man tex har eller ska flasha sitt xbox360...
    kan man bli bannad om man spelar orginal spel och har flashat xbox360 , eller kan man bara åka fast om man kör med brända spel ?

tackar på förhand.

Original inlägg av Tigerofsweden Visa Inlägg
    kan man bli bannad om man spelar orginal spel och har flashat xbox360 , eller kan man bara åka fast om man kör med brända spel ?

tackar på förhand.
    Att spela orginal spel är inte lika riskabelt, men om du kör med en backup se ALLTID till att den är patchad bra och Matchar orginalet, Så att du inte blir upptäckt lika lätt.

Det står mycket om sånt i bl.a tråden -->

Livsäkerheten: Konsten att inte bli bannad!

Comment

tackar på förhand.
      Det bör vara säkert att spela bara orginal då det inte verkar som att MS kan checka om du har en annan FW, det ända dom har lyckats upptäcka är när spel är dåligt rippade.

Men du ska veta att så fort du stoppar in ett bränt spel så kan du bli bannad, även om du aldrig går in på live med brända spel
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Ta en titt på de klistrade trådarna. Det finns en utmärkt guide om Livesäkerhet där.

Comment

hur i fasiken kan man bli bannad om man spelar vanlig med ett bränt spel utan att gå in på live ? känns som att det är GANSKA OMÖJLIGT om jag inte är uppkopplad till internet ...

Comment

hur i fasiken kan man bli bannad om man spelar vanlig med ett bränt spel utan att gå in på live ? känns som att det är GANSKA OMÖJLIGT om jag inte är uppkopplad till internet ...
            Har du hört talas om loggar?
            Hur vet vi att M$ inte loggar allting som händer på din box och sedan laddar upp det för granskning vid nästa anslutningstillfälle?
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

är du 100% säker på att det fungerar så eller är det bara någonting du tror ?

någon som vet säkert ?

Comment

någon som vet säkert ?
                Klart det inte är någon som vet förutom microsoft, inget dom berättar...

Säger inte att det är så, men du ska veta att det alltid finns en risk
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

någon som vet säkert ?
                  tar upp det du undrar över i den klistrade tråden om livesäkerhet. läs guiden så får du svar på dina frågor.

Comment

Fördelen att ha en Bannad maskin!

Jag har en bannad 360 som jag kör backupper på och aldrig "Live". Först blev jag lite deppig och besviken när jag upptäckte att förre ägaren fått maskinen bannad. Sen insåg jag fördelen med att ha en maskin som man vet är som den är.
                    Det känns mycket befriande att ha en maskin som man "liksom" inte kan sabba "Live" på, för det är redan gjort och det var inte jag.

Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Comment

pfft, min box blev bannad i första rundan, eller den andra för jag sket i om spelen var patchade eller inte. och då körde man ju med xtreme ^^ .

nu när jag köpt en ny box efter att min bannade fått rrod så känns de så befriande med live så live är ganska kul mao

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                        pfft, min box blev bannad i första rundan, eller den andra för jag sket i om spelen var patchade eller inte. och då körde man ju med xtreme ^^ .

nu när jag köpt en ny box efter att min bannade fått rrod så känns de så befriande med live så live är ganska kul mao
                        live är roligare med ixtreme.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          live är roligare med ixtreme.
                          jao, man har juh råd att fixa lite fler av dom här stora roliga spelen då
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag tänker inte argumentera emot någon här

I alla versioner och delar, till alla spel-maskiner inkl PC:

Serious Sam
                            Quake
                            Doom
                            Halo
                            Command & Concquer

Det är mina favoriter-spel och egentligen spelar jag inga andraspel. Jo föresten, tetris och andra liknande brädspel.

Jag hade å andra sidan sett aldrig köpt några av dessa spel heller om jag inte testat dem innan. Det är väl för jag inte laddar ner och testar spel som jag inte heller får några nya favorit-spel och då inte heller köper några nya spel.

Jag misstänker att det finns, många, många andra människor precis som jag och med tiden kommer stora delar av spelindustrin att gå under pågrund av oss. Tyvärr bara för att det finns de som arbetar för att man inte ska få ladda ner och testa, tyvärr.
                            Jag köper ju aldrig ett spel för 400-600 kronor bara för testa och sedan konstatera att det spelet inte var något för mig. Nä när de går på extrapris köper jag ett och annat men blir alltid lika besviken. Någon garanti att få byta spel har man ju inte med spel. I stort sett alla andra produkter som finns kan man byta efter att man inte gillar/vill ha produkten. Fast spel? Nej det får man inga sådana garantier med... och det tycker jag är hutlöst!
                            Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Comment

här står det xbox live ban waves

http://www.xbins.org/xblive/ senast var 2009-01-18

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X