Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
hur vet du att det handlar om just live ban waves? klickar man på länken för ett datum kommer det upp en jävla massa skit om inquiry, så som det står i driven när man läser den (lite-on iaf vad jag vet?)
hur vet du att det handlar om just live ban waves? klickar man på länken för ett datum kommer det upp en jävla massa skit om inquiry, så som det står i driven när man läser den (lite-on iaf vad jag vet?)
Det där är kommandon som live skickar till din xbox. Xboxen svarar sedan med en serie svar som ska verifiera xboxens integritet.
När en sån där rad med challenges fås via live så är det live som kör en masscheck för att försöka luska ut moddade maskiner.
Detta betyder inte att det är en banvåg, bara att om du är online när ett sådanna kommandon skickas så är du i riskzonen.
EDIT: Swizzy, inquiry är en förfrågan. Anledning till att den finns där när man flashar en drive är troligen för att den del av koden som har hand om förfrågningar av xboxen måste patchas annars så kan moddad mjukvara upptäckas.
iPhone 3G: Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Så om jag är ute på "Live" när de skickar ut en sträng från "Live" och jag tar emot det, så registreras det i min XBOX360 och hos "Live", samtidigt. Så nästa gång "Live" checkar av, så ska min box svara att den är kollad en gång tidigare annars så stämmer inte min XBOX360 med "Lives" register och då tror "Live" min box är moddad och bannar den?
Är därför det är så viktigt att använda orginal bin-filen när man moddar för att få med alla avcheckningar från "Live"?
Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.
MvH // Pluttiplutt
Så om jag är ute på "Live" när de skickar ut en sträng från "Live" och jag tar emot det, så registreras det i min XBOX360 och hos "Live", samtidigt. Så nästa gång "Live" checkar av, så ska min box svara att den är kollad en gång tidigare annars så stämmer inte min XBOX360 med "Lives" register och då tror "Live" min box är moddad och bannar den?
Är därför det är så viktigt att använda orginal bin-filen när man moddar för att få med alla avcheckningar från "Live"?
Det den gör är följande (gissningar):
Live begär säkerhetssektorn på discen
Xboxen svarar med säkerhetssektorn
Live begär lite saker från drivens mjukvara
Driven svarar till xboxen som rapporterar tillbaka till live
osv
Som sagt, bara gissningar :P
iPhone 3G: Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB Xbox 360: