Original inlägg av Blixten100
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ixtreme 1.5 tråden äntligen
Collapse
X
-
DOS rokkar, har jag alltid sagtOriginal inlägg av Xager Visa InläggDos är betydligt mindre krångligt att göra än XP och har funnits mycket längre.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
tja alla
jag har benq 1.4.1 och undrar om de är "säkrare" att gå upp till 1.5 eller om de igentligen inte ger nått, jag får ju lämna in min för att fixa de så de kostar en slant. så skulle vara glad o veta om de ger nått, stabilare eller liknande tack
psxcare finns la bara i stokholm ? hade varin nice om ni var i göteborg med
god jul för de är ju faktist jul nu
Mina consoler:
PS3 Slim 120GB
Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
Xbox 360 Elit Svart
Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
Xbox (chippad) svart
Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
Nintendo 64
super Nintendo x2
Nintendo 8-bitar
Dator:
Core2 duo E6850
2xDDR2 2GB PC6400
MK Gigabyte GA-p35-ds4
GF8800GT 512mb
ipower extreme ed 600w
500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate
- Citat
- Flag
Comment
-
Posten finns i Stockholm också har jag hört.Original inlägg av DrMyxo Visa Inläggpsxcare finns la bara i stokholm ? hade varin nice om ni var i göteborg med

God jul!1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
- Citat
- Flag
Comment
-
För att förtydligaOriginal inlägg av boule Visa InläggTjena e ny på sidan..
Jag undrar var man kan hitta detta verktyget..
RS232 to TTL serial hardware ( Ixtreme 1.5 )
Eller behöver inte jag det proget...???
Och God Jul alla...
"RS232 to TTL serial Hardware" är den delen av ditt flashinterface du behöver för att kunna läsa ur nycklar, serienr mm från din LITE-ON drive
Om du har ett gammalt flashkit tex V1 eller V2 så kan du uppgradera ditt kit genom att antingen köpa ett nytt eller bygga till en RS232 till TTL omvandlare till det.(google)
Ixtreme 1.5.1 är självaste mjukvaran som ska programmeras in i din drive.
För att mjukvaran ska fungera OK på en LITE-ON så behövs möjligheten att läsa ur nycklar och serials mm
Har du däremot en BENQ eller SAMSUNG så behöver du INTE ett RS232 till TTL interface för att uppdatera din drive till Ixtreme 1.5.1
- Citat
- Flag
Comment
-
hmm, jag har haft fullt upp idag så ja missade helt fw releasen. suttit o läst lite om det. ska beställa hem CK-lite och en probe snart tror, sen blir de att testa. får se om det går bra med via nu, tror jag flashar o erasar genom dos dock
- Citat
- Flag
Comment
-
Kan någon här vara schysst och länka till någon bra sida som säljer CK3-lite och CK3-PRO? Med tanke på att PSX-care inte fått in dom så. Vill ju spela
Skicka gärna PM så vi inte "stjäl" för många eventuella kunder utav PSX-care.
GOD JUL på Er gott folk!
- Citat
- Flag
Comment
-
Testat www.google.com ?-----------------------------------
| - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
-----------------------------------
Gamertag: donpyr SE
Steam: donpyr_se
sigpic
- Citat
- Flag
Comment
-
*Psst* Vi byglar fortfarande *Stoor smiley*Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägghmm, jag har haft fullt upp idag så ja missade helt fw releasen. suttit o läst lite om det. ska beställa hem CK-lite och en probe snart tror, sen blir de att testa. får se om det går bra med via nu, tror jag flashar o erasar genom dos dock
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
JaOriginal inlägg av Acabftp Visa InläggKan PSXcare flasha om Lite-On i butik?iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
- Citat
- Flag
Comment
-
Dom kom in för över en vecka sedan...Original inlägg av lejonel Visa InläggKan någon här vara schysst och länka till någon bra sida som säljer CK3-lite och CK3-PRO? Med tanke på att PSX-care inte fått in dom så. Vill ju spela
Skicka gärna PM så vi inte "stjäl" för många eventuella kunder utav PSX-care.
GOD JUL på Er gott folk!
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment