Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ixtreme 1.5 tråden äntligen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    En fråga till, ja försöker lära mig de här me liteon flashningar, kan de andra bra, så måste lära mig denna.

Om jag väljer att byggla TX/RX, hur gör man detta, hur ser jag vad som är TX/RX finns nån bra guide över detta på nätet?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...81&postcount=9
    Du behöver bara löda R707 (TX om jag inte har helt fel)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Precis, TX/TxD/R707, samma sak. Kan vara lätt att tro att det är olika saker när man läser i lite olika trådar...

Jag brukar löda båda, dels för att det skulle vara jävligt irriterande om kämpar med att försöka läsa nycklarna ur en Liteon, osså märker man att man bara helt enkelt byglat fel punkter....

Sen så är det också färdigt för framtiden om det nu skulle behövas...
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
        Precis, TX/TxD/R707, samma sak. Kan vara lätt att tro att det är olika saker när man läser i lite olika trådar...

Jag brukar löda båda, dels för att det skulle vara jävligt irriterande om kämpar med att försöka läsa nycklarna ur en Liteon, osså märker man att man bara helt enkelt byglat fel punkter....

Sen så är det också färdigt för framtiden om det nu skulle behövas...
        Dido!
        Jag byglar alltid de två banorna åt alla som ger mig läsare på jobbet "PSXCare" eller när jag själv gör dem

Onödigt att köpa dubbade vintersulor bara fram på bilen med tycker jag, det skall vara dubb på alla hjulen
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Kan man uppgradera en Samsung ix1.4 til ix1.5?
          ni på PSXCARE har flashat min Samsung, och kan jag få ut alla binfiler via att läsa ut key mm när den redan e flashad?

Comment

Du läser ur firmwaren, i den så har du nyckeln. Den nyckeln lägger du in i Ix1.5 och flashar. Samsungarna är väldigt trevliga varelser bara man har ett Via kontrollerkort...
            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

hur får man tag på dummy.bin

Comment

En liten fråga, hur bra är Lite-On på att läsa skivor. Är den lika bra som Samsung eller har den vissa problem som Hitachi? Ska man skicka in sin xbox med Lite-On och låta den flashas, eller ska man byta till en Samsung-läsare först?

Comment

Jag upplever Liteon lika pålitliga som Samsung och BenQ. Aldrig några läsproblem.
                  Hitachi däremot kan det ibland bli fel, men då brukar det räcka med att ejecta in/ut en gång, sen funkar det...

Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Comment

kan man flasha alla Samsung BenQ Hitachi med Ixtreme 1.5 en annan fråga ska man brygga R707 på alla som man gör på liteon

Comment

flasha första liton läsaren i dag. Fick inget spjut med CK3 pro kittet så klippte ena sladden på ström sladden till CK3 och satte på en nål som jag tryckte ner i TX hålet och det gick fint att läsa ut firmwaren efter det. ..

Kör med Via kortet.. och usb..
                      hejs

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                        Jag upplever Liteon lika pålitliga som Samsung och BenQ. Aldrig några läsproblem.
                        Hitachi däremot kan det ibland bli fel, men då brukar det räcka med att ejecta in/ut en gång, sen funkar det...
                        Låter bra det, tack!

Comment

En enkel fråga, varför bör jag flasha om in 360 från 1.4 till 1.5? Eller är det kanske onödigt i dagsläget?

Comment

Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
                            En enkel fråga, varför bör jag flasha om in 360 från 1.4 till 1.5? Eller är det kanske onödigt i dagsläget?
                            1.4 är livesäker och det är inget fel att använda den. den största fördelen med 1.5 är att den är säkrare om du har spoofat din läsare. gränsen för ixtreme går vid 1.4, använd inte någon firmware under den och håll dig till verifierade backuper.

Comment

men om 1.5 fixar 359-vinkeln eller vad den heter så kanske det är säkrare ändå

Comment

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
                                men om 1.5 fixar 359-vinkeln eller vad den heter så kanske det är säkrare ändå
                                Det gör 1.4 också
                                iPhone 3G:
                                Svart 16GB
                                Telia Max 25
                                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                                4GB
                                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X