Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jsper eller Falcon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jsper eller Falcon

Min trotjänare har numera lagt av så blir till införskaffa en ny liten grän krysslåda, tar över min gamla hårddisk så blir att införskaffa en Arcade.

Som jag har förstått finns 2 versioner av HDMi lådorna, Kodnamn Jasper och Falcon vad är skillnaden mellan de två och vilken är att föredra och hur vet jag innan vilken som är vilken när jag köper. Alla 360 går väl numera att flasha sen iXtreme 1.5 släpptes elller har jag fel?
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se

sigpic

Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Min trotjänare har numera lagt av så blir till införskaffa en ny liten grän krysslåda, tar över min gamla hårddisk så blir att införskaffa en Arcade.

Som jag har förstått finns 2 versioner av HDMi lådorna, Kodnamn Jasper och Falcon vad är skillnaden mellan de två och vilken är att föredra och hur vet jag innan vilken som är vilken när jag köper. Alla 360 går väl numera att flasha sen iXtreme 1.5 släpptes elller har jag fel?
    Jasper har 65nm's processor samt inbyggt 256MB-minne.

Vänta inte ihjäl dig på att få en jasper, falcon är riktigt stabila.

För att se skillnad så kan man se det på amperen på baksidan och jag, alla går att flasha.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Så Jasper har inte hittat sig hit än?

Vad är det exakt jag ska titta på? finns det några fina bilder på hur det ska se ut på kartongen? någon sa att de "nya" jasper/falcon hade annerlunda kartong att där stod "Be a Pro" eller liknande på den och hade en genomskinlig bit längst upp så man kan se tillverklnings datumet, har aldrig själv sett detta på någno kartong

sigpic

Comment

Så Jasper har inte hittat sig hit än?

Vad är det exakt jag ska titta på? finns det några fina bilder på hur det ska se ut på kartongen? någon sa att de "nya" jasper/falcon hade annerlunda kartong att där stod "Be a Pro" eller liknande på den och hade en genomskinlig bit längst upp så man kan se tillverklnings datumet, har aldrig själv sett detta på någno kartong
        Hittat hit och hittat hit. Det är nog flest falcon då vi i lilla landet lagom är lite efter på sånna här saker.
        Men går du till någon stor butikskjedja så är chansen betydligt mycket större

Inte genomskinligt, den har ett hål i boxen.

Om du kollar genom hålet så ska det stå 14.2A om det är falcon och 12.1A om det är en jasper.

Lite bilder:
        http://www.blogcdn.com/www.engadget....asper_hole.jpg

http://www.blogcdn.com/www.engadget....alcon_find.jpg

http://www.blogcdn.com/www.engadget....asper_find.jpg
        Last edited by Xager; 2008-12-26, 12:13.
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Jo vi i lilla landet lagom är lite efter ibland men då är det bara o tuta o köra då.

sigpic

Comment

Jo vi i lilla landet lagom är lite efter ibland men då är det bara o tuta o köra då.
            Japp, kör hårt och lycka till
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Jag har inbyggt minne 256Mb på min 360. (blev helt tokig när jag letade som besatt efter minneskortet i kartongen innan jag förstod detta) hehe!
              Har jag en Jasper då alltså?

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                Jag har inbyggt minne 256Mb på min 360. (blev helt tokig när jag letade som besatt efter minneskortet i kartongen innan jag förstod detta) hehe!
                Har jag en Jasper då alltså?
                Svar ja.
                Vart handlade du?
                1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Gjorde en snabbkoll igår i stan och 9/10 maskiner på OnOff, Elgiganten och SIBA är Jasper iaf här nere i den lilla knölen skåne. Försäljaren undrade varför jag var tvungen att pilla på en amssa lådor dock vilket inte verkar vara uppskattat av någon mystisk anledning =)

sigpic

Comment

Gjorde en snabbkoll igår i stan och 9/10 maskiner på OnOff, Elgiganten och SIBA är Jasper iaf här nere i den lilla knölen skåne. Försäljaren undrade varför jag var tvungen att pilla på en amssa lådor dock vilket inte verkar vara uppskattat av någon mystisk anledning =)
                    Om (när) jag ska köpa en ny box så får de stå ut med mitt pillande.
                    De får ju mina pengar om jag blir nöjd. ;-)
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

tycker att man inte kan kalla det pillande. herregud, man kollar ett en sak på sidan av lådan. man förstör inget utan bara tar tag i lådan och tittar.

Comment

På sidan? informationen finns inte precis på något klistermärke på utsidan utan i många av fallen måste man pilla lite i hålet för att kunna se vad där står på maskinen.

En säljare på Siba frågade varför jag var tvungen att pilla på alla kartonger och inte bara tog en av dem direkt, svarade fint och uppfostratt att "nej jag vill inte ha den gamla versionen av boxen utan nya". Självklart så förstod inte säljaren vad jag menade utan svarade snabbt och säkert "Det är nya xbox du har där den vita inte den gamla svarta lådan". Min kompis en bit bort började fnissa rätt högt och jag försökte förklara för försäljaren att det var senaste versionen av just 360 som jag ville ha, än en gång förstod han det inte utan svarade att där bara finns en xbox 360.

Ibland är det skoj när äldre herrar som inte förstår sig på nyare teknik eller de produkter de säljer ska försöka sälja något.

sigpic

Comment

På sidan? informationen finns inte precis på något klistermärke på utsidan utan i många av fallen måste man pilla lite i hålet för att kunna se vad där står på maskinen.

En säljare på Siba frågade varför jag var tvungen att pilla på alla kartonger och inte bara tog en av dem direkt, svarade fint och uppfostratt att "nej jag vill inte ha den gamla versionen av boxen utan nya". Självklart så förstod inte säljaren vad jag menade utan svarade snabbt och säkert "Det är nya xbox du har där den vita inte den gamla svarta lådan". Min kompis en bit bort började fnissa rätt högt och jag försökte förklara för försäljaren att det var senaste versionen av just 360 som jag ville ha, än en gång förstod han det inte utan svarade att där bara finns en xbox 360.

Ibland är det skoj när äldre herrar som inte förstår sig på nyare teknik eller de produkter de säljer ska försöka sälja något.
                          du får förklara bättre nästa gång. du skulle nämnt watten och be honom kontakta microsoft om han hade ytterligare invändningar om det. men jag håller med dig att butikspersonal inte kan ha koll på det interna i varenda sak de har hand om. är nog ingen som blir informerad om det mer än att detta är den box med hdmi (den nya). inte att de skiljer sig internt på de med hdmi, det är nog de mer intresserade som håller koll på sådant.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X