Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

koppla xbox360 med datorhögtalare

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• koppla xbox360 med datorhögtalare

Tjenare allihopa jag skaffade mig en xbox360 i lördags som jag har haft kul med.

Men nu till frågan, det är så att jag hade tänkt att dra ned xboxen till mitt rum. Och i rummet har jag datorhögtalare av märket logitech z640. Väldigt gammal modell utan optisk/koaxial ingång/utgång. Istället har mina högtalare 3kablar som sticker ut (orange,grön,svart) att koppla de till en dator är inga problem bara att koppla in till moderkortet så funkar de. Men jag undrar om det på nåt sätt går att koppla de till en xbox360 och få de att funka? Och om så vilka kablar skulle behövas?

Tacksam för svar

Det går alldeles utmärkt jag har min maskin kopplad till min 22" tft PC monitor via VGA och PCn via DVI-D sen så kopplar jag 360ns ljud till datorhögtalarna genom att konvertera de 2 RCA kontakterna till 3.5mm Phono som jag köpt på Kjell o Co finns även på tex Clas Ohlsson eller någon välsorterad elektronik affär.

Du konverterar först de 2 RCA vit/röd med antingen en

eller en

Sen så sätter du på en så att du får Hon anslutning som du sedan kopplar högtalaren till (den gröna kontakten)

-----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    -----------------------------------
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se

sigpic

Comment

Xbox 360 har väl ingen separat ljudutgång?

Comment

Din tv har väl en hörlurs utgång? Det brukar alla televisionsapparater ha, av nån anledning...
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X