Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha samsung

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha samsung

Tjo...

Har en liten fråga här... :P
    Min kompis har köpt ett xbox hos er i höstas.

Den har en samsung dvd som antagligen är spoofad som lite-on.

Vi vill uppgradera den till iextreme 1.5..
    Är det bara att läsa av firmwaren som vanligt och göra om den till iextreme 1.5 och sen flasha tillbaka? eller är det annorlunda eftersom den är spoofad? O.o

//erik

Man uppgraderar helst inte en läsare som redan är flashad, man riskerar att bricka läsaren då nämligen.
    Det man gör är att man läser ut nyckeln, o kastar i den i en orginalmjukvara från en annan läsare av samma modell och patchar upp den spoofade mjukvaran till 1.5 isåfall

Går att läsa sig till via FAQ o vissa Hur flashar jag en xxx läsare trådar här hos oss
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Man uppgraderar helst inte en läsare som redan är flashad, man riskerar att bricka läsaren då nämligen.
      Det man gör är att man läser ut nyckeln, o kastar i den i en orginalmjukvara från en annan läsare av samma modell och patchar upp den spoofade mjukvaran till 1.5 isåfall

Går att läsa sig till via FAQ o vissa Hur flashar jag en xxx läsare trådar här hos oss
      nene, det behövs inte på samsung, bara att flasha över ixtreme med ixtreme.. inget original tjafs behövs innan.

/int21 (jävla forumbug igen )
      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Just ja
        MEn jag kör alltid på det säkra

Mindre risk att ha sönder något på det sättet men det stämmer Int21 som du skriver, Slamsung är Speciella
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

ok.. danke ;D

Comment

Sådärja... Nu är samsungen flashad o klar... tack så mycke

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X