Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vad gör jag för fel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• vad gör jag för fel?

fick hem mitt flashade 360 idag o tänkte bränna lite spel, men får hela tiden meddelandet om att skivorna inte är 360 spel...
    jag har testat följande 2 gånger väldigt noggrant
    http://www.youtube.com/watch?v=tueOKvqtktM
    när det inte funkade så prövade jag imgburn och följde denna tutorial exakt som det stod. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=516786
    skivorna jag använder är verbatim dvd+r dl och min brännare är en BENQ DVD DC DW1670 som ska klara att bränna dessa skivor.
    när skivan är i konsolen så ser man att det är t.ex. halo3 som är i xboxen.
    jag har använt dvdmulleter för att se om spelen är stealthade och så har jag varit noga med att använda 1913760 som layerbreak och dessutom gjort så att det står rätt i .dvd filen
    så vad gör jag för fel?
    inte så roligt att ha slösat bort 4 skivor av 10...
    och det verkar inte vara något fel på läsaren eftersom originalspelet jag fick med konsolen funkar utan problem.

Säker på att din box har blivit flashad?

Comment

ja det är jag, har kvitto från psxcare o allt så det bör den vara, men dom kanske glömde att flasha min under mellandags rushen?
      vore lite jobbigt om det vore så, men jag hade någon teori om att det var vista som krångla sönder mina bränningar, men den teorin sprack när jag testade på xp...

Comment

hehe, okej ... skulle ha testat ett annat märke, finns vissa boxar som ej gillar verbatim

Comment

det låter faktiskt som den är helt original, jag antar du följer processen med bränning korrekt. den är svårt att misslyckas med och vad jag läst så är allt i din beskrivning korrekt. antar din box som saknar en viss firmware, tyvärr. det enda jag kan komma på just nu är att du använt dvd-r dl istället för dvd+r dl, men det tror jag inte du förbisett.

Comment

Har hänt nyligen att vi lämnat ut en maskin som varit uppmärkt som flashad "Spritpenna o krumelurer på kartongen" där någon av våra "Extra gästarbetare" gått på lådan innan maskinen är klar o i all hast packade någon ihop den o skickade ut den.
            Har den inte ett garantisigill från oss under Faceplaten är den inte flashad o testad.
            Tag med kartongen du köpte konsollen med o boxen isf så kikar vi på det
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Har hänt nyligen att vi lämnat ut en maskin som varit uppmärkt som flashad "Spritpenna o krumelurer på kartongen" där någon av våra "Extra gästarbetare" gått på lådan innan maskinen är klar o i all hast packade någon ihop den o skickade ut den.
              Har den inte ett garantisigill från oss under Faceplaten är den inte flashad o testad.
              så du har blivit befodrad till gästarbetare nu, grattis.

Comment

Får man betalt som gästarbetare?
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                  så du har blivit befodrad till gästarbetare nu, grattis.
                  Tjoho hela en jordnöt mer i timmen

Nej jag tänkte på Tomtenissarna som sitter kvar till efter nyår och kanske längre
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                    Får man betalt som gästarbetare?
                    ehh. ja det får dom
                    Dock tar vi inte emot alla som söker, vi har vissa kriterier ibland
                    / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      kollade precis under faceplaten, och där sitter det ett psxcare garantisigill

Comment

ok nu har jag precis bränt ut senaste prince of persia som varit stealthad på en annan dator på rätt sätt med verbatim +r dl skiva, och spelet funkar inte.
                        alltså är mitt 360 inte flashat även fast den har ert sigill under faceplaten
                        nu kommer en sur unge ringa er.

Comment

Hm, verkar som PsxCare antingen har blivit väldigt slarviga under senaste tiden, eller så alt. är dom väldigt hårt pressade just nu. har en polare som efter mycket om och men fick reda på att ni inte kunde fixa hans RROD:ade box efter 3månader och 1 vecka.... så han tog det hårda beslutet om att köpa en splirrans ny från psxcare flashad och klar, det gick väldigt snabbt tror 3 dar senare hade han en splitter ny xbox360 flashad och klar! vad händer då, jo då kan man tydligen inte trycka ut släden på dvd:n med eject knappen, (mmmm psxcare) och med allt vad det innebär! så han tog beslutet om att från dashbord ejecta släden slänga i sitt orginala gears of war 2 Special edition för att kunna lira som han nu inte kommer få ut utan måste skicka till psxcare i boxen och senare får dom då skicka tillbaks skivan förhoppningsvis, Men psxcare har ju tagigt åtgärder och ska skicka ny box till polarn med returblanket på den andra boxen. Fråga till psxcare. när tror ni den boxen kommer fram någon gång denna vecka!? Hade varit fett nice då jag och kompisen hade planerat in denna kommande helgen med massa lir osv. går inte alltför ofta nu då vi bor ganska långt ifrån varann... så det hade grymt uppskattats psxcare...

Tack för mig.../...Mange

Comment

Den mänskliga faktorn helt enkelt, sen tycker jag att det är bra att dom vidtar åtgärder iaf. En del andra företag inom samma genre säger bara "Det var ju tråkigt för dig", och gör ingenting alls...
                            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                            Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

ja ibland har man otur, lite trist bara att det ska hända nu när man hade tänkt att lira lite med polarna imorn...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X