Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Disc Unreadable"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• "Disc Unreadable"

Min chippade xbox360 har funkat väldigt bra hittills men nu den senaste månaden har den börjar säga att massor av mina backups är unreadable fast om jag stoppar in dem I datorn så säger ABGX360 att de är 100% fina och regionsfria.

Vissa spel funkar tex GTA4, Fable2, Spyro men andra inte, tex Gears of War 2 fast de har funkat förut. Vissa nya spel funkar(Prince of Persia) men andra inte(Left 4 Dead, Mortal Kombat Vs DC Universe) fast de är brända ordentligt enligt datorn.

Har min xbox tillslut börjat gå sönder eller vad?

låter som att din läsare börja ge efter. går antagligen att reparera den (ställa in laser) eller så får du byta läsare i din box. man sliter lätt ut läsarna om man bränner och spelar mycket med billig media, din läsare får jobba mer med dessa skivor.

Comment

vad använder du för skivor?

Comment

Mina gamla DVD +R DL har varit Verbatim 2.4x och mina nyare är TDK 8x.

Comment

360 läsarna är mycket känsliga för brända media tack vare deras kvalitativa linser

TDK använder nog lite olika typer av skikt i sina skivor. Kolla med dvdinfo(pro) vad det är för media info (CMC/Ritek osv). Verbatim (MKM001 el. MKM003) är generellt sett bäst.

Funkar dom gamla verbatim som dom ska?

Sen kan detta vara relaterat till NXE (nya dashboarden) eller att GPU:n håller på att ge sig.
          Last edited by POi2; 2009-01-02, 21:01.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
            Funkar dom gamla verbatim som dom ska?
            Undrar samma sak

Comment

Av de Verbatim skivor jag testat så är det bare 1 hittills som inte funkar(Gears of War 2) fast den kan läsas av datorns DVD spelare. AV TDK skivorna är det bara en som funkar, Prince of Persia.

Jag har beställt 2x "Verbatim DVD+R DL Full-face Printable 8,5GB 8X 25p " totalt 50x Verbatim skivor :=)

Förhoppningsvis kanske de funkar bättre än TDK(Köpte bara TDK från teknikmagasinet pga att min posten har varit vääääldigt seg med mina Verbatim).

En annan sak, jag vet inte om det är min dvd brännare som är paj eller om det var TDK skivorna men ca 6 av 7 bränningar misslyckades helt på min dator men de sista 3 gick bra på min kompis(Fast vi slösade bort en skiva då han råkade bränna .iso istället för .dvd vilket orsakede fel layerbreak). Så 3/10 DVD's blev spel.

Min Left 4 Dead skiva(TDK):
              Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
              CSS Protected No
              Media code/Manufacturer ID RITEK S04
              Media code/Manufacturer ID RITEK S04
              UDF Format Type V1.02
              UDF Volume XGD2DVD_NTSC
              UDF Application id
              UDF Implementation id Sonic Scenarist 3.1
              UDF Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 03/06/2006 21:09:07
              Format Capacity 7.30GB(7.84GB)
              Book Type DVD-ROM
              Media Type DVD+R DL
              Manufacturer Rated Speed 8.0x 11080KBps
              Data area starting sector 30000h
              Data area end sector 3A610Fh
              Layer 0 end sector 20339Fh
              Linear Density 0.293um/bit
              Track Density 0.74um/track
              Number of Layers 2
              Layer Track Path direction (OTP) Opposite track path

Complete Media Code
              00000000 08 02 00 00 01 0F 32 10 00 03 00 00 00 FC F9 CF ......2.........
              00000010 00 20 33 9F 00 00 03 52 49 54 45 4B 00 00 00 53 . 3....RITEK...S
              00000020 30 34 42 40 25 25 37 10 00 2C 6C 00 2C 6C 20 1F 04B@%%7..,l.,l .
              00000030 0C 0C 14 14 02 01 01 20 00 20 1F 0C 0C 14 14 02 ....... . ......
              Last edited by Zironic; 2009-01-03, 02:14.

Comment

du har aldrig funderat på att köpa en ny brännare? så många skivor du säkert pajat har du något haft råd med en ny brännare. jag har använt, traxdata (som folk säger förstör lasern), verbatim och tdk skivor. tom noname skivor har jag bränt på. säkert bränt 20 spel, och som jag minns rätt har en skiva pajat. jag använder en pioneer 112DBK . funkar klockrent.

Comment

Min chippade xbox360 har funkat väldigt bra hittills men
                  Chipp som NME har problem med nyare titlar som kräver iXtreme 1.4 eller högre.
                  Last edited by Pendragon; 2009-01-03, 12:00.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Zironic Visa Inlägg
                    En annan sak, jag vet inte om det är min dvd brännare som är paj eller om det var TDK skivorna men ca 6 av 7 bränningar misslyckades helt på min dator men de sista 3 gick bra på min kompis(Fast vi slösade bort en skiva då han råkade bränna .iso istället för .dvd vilket orsakede fel layerbreak). Så 3/10 DVD's blev spel.
                    som redan nämnts, prova byt brännare om inte problemen försvinner, pioneer eller samsung. sedan kan ni ställa in layerbreak manuellt i imgburn så det alltid använder det till DL media. då slipper man oroa sig att man måste bränna via .dvd filen. tror även nyare imgburn varnar om fel layerbreak när det gäller 360 backuper.

Comment

Chipp som NME har problem med nyare titlar som kräver iXtreme 1.4 eller högre.
                      Jag säger chippad av vana, egentligen är den flashad med iXtreme 1.4.

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      som redan nämnts, prova byt brännare om inte problemen försvinner, pioneer eller samsung. sedan kan ni ställa in layerbreak manuellt i imgburn så det alltid använder det till DL media. då slipper man oroa sig att man måste bränna via .dvd filen. tror även nyare imgburn varnar om fel layerbreak när det gäller 360 backuper.
                      Jag har som sagt testat att bränna med min kompis brännare och den misslyckades iaf inte med att bränna men som sagt så klarar xboxen inte av att läsa av någon anledning(men alla datorer verkar klara det).

layerbreak felet hände med nero, efter det så laddade jag ner imgburn åt han och som du säger så använder den automatiskt .dvd filen även om du sa åt den att använda .iso vilket är ganska snällt.

Jag tror det kan vara för tidigt att säga om min dvd brännare är trasig eller ej då den enda skiva den lyckades bränna funkar på Xboxen, det kanske är så att den är kräsen om skivor på samma sätt som xboxen är så jag ska testa att bränna några av de nya verbatim skivorna innan jag köper en ny brännare.

Comment

Original inlägg av Zironic Visa Inlägg
                        Jag tror det kan vara för tidigt att säga om min dvd brännare är trasig eller ej då den enda skiva den lyckades bränna funkar på Xboxen, det kanske är så att den är kräsen om skivor på samma sätt som xboxen är så jag ska testa att bränna några av de nya verbatim skivorna innan jag köper en ny brännare.
                        det är sant, men en brännare kostar runt 250:- så det kan vara värt att inhandla en ny så är man på den säkra sidan iaf. så du inte gör coasters med fler skivor.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          det är sant, men en brännare kostar runt 250:- så det kan vara värt att inhandla en ny så är man på den säkra sidan iaf. så du inte gör coasters med fler skivor.
                          Inte så mycket en fråga om kostnad som det är en fråga om att orka ta sig förbi en databutik och sen installera brännaren I datorn.

Funderar på att gå förbi en affär på vägen hem till uppsala och inhandla.

Då ni censurerar den affären så
                          Alt 1:
                          Samsung 309kr
                          Alt 2:
                          Sony 259 kr
                          (De enda svarta de har i lager)

Skulle iof kunna beställa Pioneer 116D som ni rekommenderar för 397 och slippa vandra runt i stan, är inte speciellt bråttom med en ny brännare.
                          Last edited by Zironic; 2009-01-03, 18:57.

Comment

Samsung ger riktigt bra resultat

Comment

säger samsung här med om det står mellan en sådan och en sony. pioneer eller samsung rekommenderas starkt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X