Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med drivrutinerna psxcares VIA-kontroller

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• problem med drivrutinerna psxcares VIA-kontroller

jag antar att kortet ska gå att användas när man ska flasha lite-on. då jag inte gjort det än.

men nu när jag försöker installera enligt noob guiden, så ber den mig ta bort alla drivrutiner. vilket jag gjort genom att avinstallera, och manuellt ta bort viamraid.sys.

men har jag missat något? hur vet jag vilka filer jag ska ta bort utom den? för när jag startar om burken hittar den kortet igen. och jag hade precis installerat kortet i den datorn med drivrutinerna som fanns på forumet.

så hjälp, hur ska jag göra för att få den att ta bort och installera rätt filer?

är det installerat så är det. för det mesta behöver man inte lägga in drivrutiner som är med, de är ofta out of date ändå. windows brukar installera kort som dessa automatisk och drivrutinerna ligger ofta med windows. tycker du inte om dina drivrutiner så kan du leta upp de nyaste via google. ditt kort verkar fungera, och det är väl meningen?

Comment

Ladda ner drivrutinpaketet Via Hyperion Pro v5.17A ... detta är inte den senaste men den som verkar stabilast. Du behöver bara installera RAID-drivrutinen.

Comment

Kör från DOS...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hansi: ska göra det. men vill ändå att de ska fungera i win med. plus att ja måste kolla vilket kommande man skriver i dos ;P

int21: men vad jag förstått så ska man avinstallera så kortet inte hittas av win.så det ploppar upp som ett frågetecken i enhetshanteraren. och att man ska använda port io 32 drivrutinerna för att installera drivrutiner. eler är jag bakom flötet nu? :P

Comment

Du skall använda porto i/o ISTÄLLET för att installera drivrutiner.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Här funkar både och.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Du skall använda porto i/o ISTÄLLET för att installera drivrutiner.
                precis. det är vad jag förstått. nu är min fråga hur jag får bort ALLA drivrutiner. för den vägrar få bort dom. enda filen jag lyckas ta bort är viamraid.sys om den heter så inte helt 100.

skulle vara tacksam om någon kunde tipsa om hur drivisarna försvinner

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                  precis. det är vad jag förstått. nu är min fråga hur jag får bort ALLA drivrutiner. för den vägrar få bort dom. enda filen jag lyckas ta bort är viamraid.sys om den heter så inte helt 100.

skulle vara tacksam om någon kunde tipsa om hur drivisarna försvinner
                  kika i c:\windows\system32\dllcache , c:\windows\system32\ReinstallBackups , C:\WINDOWS\Driver Cache tänk på att vissa av dessa kataloger kan vara dolda. sen är det bara att rensa, det är här windows installerar dina drivrutiner ifrån när du installerat programvaran en gång. installerar du programvara, sen avinstallerar den och startar om datorn är det stor chans den hittar drivrutiner härifrån och installerar den automatisk igen, vilket man inte vill. när du rensat backup drivrutinerna för kortet så avinstallerar till sist kortet.

Comment

okej, tack för hjälpen. visste verkligen inte var de låg. hör av mig när jag provat.

Comment

jag fick radera mina filer från dos med NTFSDOS
                      Jag kör Vista Ultimate

Comment

får faen inte till det försökt o rota igenom mapparna, leta efter filerna i program och install mappen, som jag dessutom tog bort. men ändå ploppar den tillbaka. formatering here we come (: ska ändå bara ha kortet till flashning så. (:

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                          får faen inte till det försökt o rota igenom mapparna, leta efter filerna i program och install mappen, som jag dessutom tog bort. men ändå ploppar den tillbaka. formatering here we come (: ska ändå bara ha kortet till flashning så. (:
                          varför är det så viktigt att ta bort drivrutinerna? de ligger där jag visade förövrigt hehe.. formatering kommer inte lösa det, för ditt nyinstallerade windows kommer hitta kortet direkt och då sitter du där igen. orka formatering när det finns ghost- och image-backuper för det andra.

Comment

int21: nej det gjorde inte windows, den hittade ju enbart kortet som RAID-enhet (?)

och en till fråga. någon som kör med windows och använder jungleflasher som haft problem med att det fryser sig i windows? måste göra i ordning lite på en annan disk och så känns de som.

har en gammal xbox 8gb disk liggande som man kan lägga som prep disk ^^

Comment

problemet med frysningar får man om man har drivrutin installerad.. windows pollar ju driven då...

utan drivrutin så har man inte det problemet..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X