Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 olika sigill från M$

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 3 olika sigill från M$

Tänkte höra med er hur ni gör/gjort.

Som jag ser det så finns det tre olika plomberingar som M$ gjort i boxen.

1:a under faceplaten. Inte svårt att komma förbi utan att förstöra.

2:a En silverremsa som är klistrad mellan DVD-spelaren och chassiet. Lite knepigare om man vill lyfta ut spelaren för att flasha den.

3:e En klisterlapp på själva locket till spelaren som man måste bryta om man ska in i spelaren (lite-on) för att läsa nyckeln.

Vad tror ni, kollar M$ endast på sigillet under faceplaten när man skickar in den eller måste alla plomberingar vara intakta?

Erfarenheter tips om hur man får bort plomberingarna utan att förstöra dom mottages gärna. Hänvisa då gärna till 1,2,3.

//arasul

Jag tog en drulleförsäkring på Expert, skulle något skita sig så hoppar jag sönder konsolen.. Fungerade med Nintendo Ds samt PSP (Ville ha en DS lite vilket jag fick & PSPn hade någe strul med displayen)

Comment

men du behöver ju inte öppna hela spelaren för att komma åt punkterna. dom är ju på undersidan. och silveremsan är inte heller så svår att få bort ^^

Comment

jasså?

Jag lyckade då inte öppna locket utan att bryta sigillet för att komma åt punkterna.

Kanske gjorde galet. Får prova igen.

Comment

jag tog med rakblad. fick pilla lite, men visst gick det. :P

Comment

Äh, M$ har nog inte tid att kolla drivens sigil. Det är nog ingen fara
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

så jag har suttit o pillat i onödan nu Xager? usch

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                så jag har suttit o pillat i onödan nu Xager? usch
                byt tid mot mer erfarenhet, sällan saker är i onödan, kanske verkar så för tillfället.. men..

Comment

Ja man får väl se den dagen den pajar och man skickar in den.
                  Tror ju dock att dom kollar mest på det som sitter under sigillen

Comment

Vi har ju Silversigill under Faceplate samt Pappers sigill som kommer från Serviceverkstäder, sen Lite-on drive sigill numera ja.

Varmluft is the trick o tålamod o övning.
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

silverremsan som sitter mellan driven och själva plåtskalet verkar inte vara något serviceteknikerna i tyskland bryr sig speciellt mycket om, min box hade dom tagit bort den helt och hållet från o.O och förra silversigillet hade dom inte släppt på ordentligt heller, satt massa klister kvar >_< så det är nog inte sådär jätte mycket dom tänker på vad gäller klister och sådant under sigillen utan mer på hur dom ser ut på utsidan
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Satan! Nu ha jag pajjat 3 klisterlappar när jag försökt pilla bort dom. Klisterlappen som det handlar om är den som sitter på själva spelaren. (Lite-on) Rätta mig om jag har fel men, man måste bryta/pilla loss den för att kunna dela på dvdspelaren så att man kommer åt att sticka ner proben/löda?

Om man nu ska få bort/lossa på lappen UTAN att paja den, Hur gör man det lättast?????

//Arasul

Comment

Mycket värme och sedan en rakbladskniv för att lyfta klisterlappen. Och snåla inte på värmen...
                          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                          Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                            Mycket värme och sedan en rakbladskniv för att lyfta klisterlappen. Och snåla inte på värmen...
                            Det blir åttahundra grader. Du kan lita på mig, du kan lita på mig ...

Comment

jag brukar ta en hårtork på max, sen rör jag den bara vid klistermärket. 30 sek kanske, sen tar jag bakplåtspapper och drar in försiktigt på kanten, sen värmer jag lite till, drar in det mer. om och om igen, tills jag kommit hela vägen och har klistermärket på bakplåtspapper

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X