Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fan lyckas jag ? :)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur fan lyckas jag ? :)

Tjenare , satt och försökte extracta min key ur LiteON läsaren nyss, gick ju fint fram tills delen när jag vände upp-o-ner på läsaren och slog på boxen , kollade upp på datorn och kollade ner igen och skiten röker.

Sjlvklart lyckades jag glömma att jag hade läsaren upponer och satte bara in strömkontakten som vanligt..

Resultatet är ett kort som har några sönderbrända kanaler , och saknar åtmindstone ett motstånd(?) (R709)

Bild som visar ungefär :

Vid U7 /C32 är brädan i stort sett bara kol, kanalen som går där upp till R0207 är borta och likaså är den på baksidan (var bara kol).

Hur gör jag lättast för att få boxen att fungera igen ? :P , har somsagt ett par MS28 lä'sare som ligger så behöver bara få ur key'n(Identify.bin och den andra bin filen han jag dumpa tidigare)

kan man köra liteon key på MS28 läsarna

Comment

Original inlägg av manyak Visa Inlägg
      kan man köra liteon key på MS28 läsarna
      finns inga speciella lite-on key's. varje nyckel är unik för varje läsare och du måste läsa ur nyckeln i den läsaren som medföljer originalboxen. men visst kan du köra en annan nyckel i din läsare, men då kommer inga spel att fungera.

Comment

Du har nog haft på mode B lite för länge :P

Och angående manyak's post så jag, bara att spoofa samsungen som en liteon
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
          Du har nog haft på mode B lite för länge :P

Och angående manyak's post så jag, bara att spoofa samsungen som en liteon
          Ska se om M$ vill laga boxen först , annars finns det ju liteon läsare på ebay billigt, om det går att extracta nyckeln dvs..

Är det något ni kan göra ifall jag misslyckas ?

Comment

om du inte förstört spelaren fullständigt finns det kanske en möjlighet till det ja, jag skulle råda dig att inte försöka själv eftersom du redan misslyckats en gång tidigare, går det att göra något åt det så kanske du ska låta PSXcare ta hand om det
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X