Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Headset med spelljud + chat?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Headset med spelljud + chat?

Det medföljande headsetet till 360 suger ju verkligen stenhårt! Man får ju mer eller mindre ha nollat volymen på TVn för att det inte ska bli eko för dom andra när man spelar.

Undrar därför kort och gott om någon vet om det finns något schysst headset som fungerar på samma vis som till PC. Alltså att man både hör spelljudet och folk som man snackar med i headsetet? Finns denna möjlighet till Xbox 360 tro?

du kan använda headsetet till gamla xboxen om du känner att det blir bättre, jag har inte provat att lira online för att se hur det låter där, men med det headsetet du har ska det gå att stänga av micken när den inte används vad jag vet... men som sagt, gamla xboxens headset kanske fungerar bättre? prova

(OBS! du behöver inte ha någonting mellan kontrollen och headsetet, räcker med att du kopplar in sladden, om du inte vill ha volym kontroll förstås)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hatar också orginal headsetet... Köpte mig ett trådlöst FM headset som jag kopplade till tv'n för att jag tyckte det var skönare då man spelade tex COD osv.. iof skönar att ha ett riktigt headset till vilket spel man än spelar... Men det blev ju problem då jag skulle spela på liven och skulle försöka pula under xbox headsetet under mitt andra headset för att kunna snacka med polarna då jag spelade. Vart less och stängde av allt och började meka.. här är resultatet:

Får ursäkta bilderna från min telefon...

Kopplade "LIVE ljudet" direkt till högtalarna och kassaerade högtalaaren från original settet. Låter faktist bättre och högre samt att spel ljudet blir klockers!

Comment

Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
        Hatar också orginal headsetet... Köpte mig ett trådlöst FM headset som jag kopplade till tv'n för att jag tyckte det var skönare då man spelade tex COD osv.. iof skönar att ha ett riktigt headset till vilket spel man än spelar... Men det blev ju problem då jag skulle spela på liven och skulle försöka pula under xbox headsetet under mitt andra headset för att kunna snacka med polarna då jag spelade. Vart less och stängde av allt och började meka.. här är resultatet:

Får ursäkta bilderna från min telefon...

Kopplade "LIVE ljudet" direkt till högtalarna och kassaerade högtalaaren från original settet. Låter faktist bättre och högre samt att spel ljudet blir klockers!
        DIY is the shit!

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
          Det medföljande headsetet till 360 suger ju verkligen stenhårt! Man får ju mer eller mindre ha nollat volymen på TVn för att det inte ska bli eko för dom andra när man spelar.

Undrar därför kort och gott om någon vet om det finns något schysst headset som fungerar på samma vis som till PC. Alltså att man både hör spelljudet och folk som man snackar med i headsetet? Finns denna möjlighet till Xbox 360 tro?
          Antagligen för att mikrofonen inte har full duplex
          Därav klipper en inte vid rundgång

Men det säger sig självt att även bra miccar genererar rundtjut om du har på volymen tillräckligt, och är inte meningen med hörlurar att inte störa andra

Vi har en adapter för "Gammlebox headsets" du kan använda, de kommer snart upp i Webshoppen.

Länk till gammelbox headsets om du vill prova med adaptern : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=236&xSec=19
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

bqobd: shit vad nice! Dock är jag inte tillräckligt skicklig på att löda för att ge mig på något sådant

Pendragon: Varför skulle gamla headsetet fungera bättre då? Det är ju samma princip. Det enda jag hör är dom jag chattar med och inget spelljud vilket jag var ute efter :/

Lösningen: Har hittat två headset som har just det jag letar efter. Dom har fått schysst betyg också..
            Nämligen dessa:
            Trådat: http://www.turtlebeach.com/products/efx1/home.aspx
            Trådlöst: http://www.turtlebeach.com/products/efx3/home.aspx

Något för PSXcare att ta in i sortimentet kanske!?
            Last edited by lejonel; 2009-01-15, 12:21.

Comment

bqobd: shit vad nice! Dock är jag inte tillräckligt skicklig på att löda för att ge mig på något sådant
              =) Kan inte påstå att det krävdes någon skicklighet i lödning på dem där lurarna iaf då lödpunkterna var lika stora som.... ja, som en skjort knapp kan man säga

Comment

Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
                =) Kan inte påstå att det krävdes någon skicklighet i lödning på dem där lurarna iaf då lödpunkterna var lika stora som.... ja, som en skjort knapp kan man säga
                haha okej.. Kan du förklara lite hur du gjort? Kanske skulle prova sig på det. Har ju ett gammalt headset som bara ligger och samlar damm så det kan jag ju nästan använda som "provex"

Comment

Pendragon: Varför skulle gamla headsetet fungera bättre då? Det är ju samma princip. Det enda jag hör är dom jag chattar med och inget spelljud vilket jag var ute efter :/

Lösningen: Har hittat två headset som har just det jag letar efter. Dom har fått schysst betyg också..
                  Nämligen dessa:
                  Trådat: http://www.turtlebeach.com/products/efx1/home.aspx
                  Trådlöst: http://www.turtlebeach.com/products/efx3/home.aspx

Något för PSXcare att ta in i sortimentet kanske!?
                  Nu först o främst tänkte jag på Adaptern som kan kopplas ihop med GammelXbox headsets, men du kan själv köra en telepluggadapter in i den o vassare lurar o mic ja.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Nu först o främst tänkte jag på Adaptern som kan kopplas ihop med GammelXbox headsets, men du kan själv köra en telepluggadapter in i den o vassare lurar o mic ja.
                    Är det volymkontroll och mic on/off på den adaptern tro? Hade vart nice med en adapter som man kan koppla in micsladden i kontrollen och ljudsladden in i tvn. Men är det ingen volymkontroll på adaptern så är väll risken stor att man får köra på skitlågt spelljud för att höra dom man snackar med?

Comment

haha okej.. Kan du förklara lite hur du gjort? Kanske skulle prova sig på det. Har ju ett gammalt headset som bara ligger och samlar damm så det kan jag ju nästan använda som "provex"
                      Har dock inga bilder från själva lödandet eller så men det är inte alls svårt.
                      Plockar du isär xbox headsetet så ser du ju tydligt vilka kablar som hör till högtalaren och vilka som hör till mic.

Sen är det bara att ta isär kablarna som sitter ihop lödda(mic kablarna 2st) och de 2 kablarna som sitter på själva högtalaren är ju då plus och minus kablarna. Dessa antingen klipper du eller sätter dit lödkolven och smälter lödtennen som är där så lossnar kablarna rätt snabbt.

Sen kan du få ut alla kablar från själva hedsetet då du gjort detta.. om du inte vill bryta sönder det helt o hållet dvs

Sen är det bara dra kablarna så som du vill ha dem i nya headsetet och fästa samman de 2 mic kablarna (tejpa/ löda) och löda dit högtalar kablarna på t.ex ena högtalaren i nya headsetet. Röd på röd svart på svart

Tänk på att ta ett headset du kan koppla till TV'n nu bara..

Hoppas detta hjälpte dig lite på traven iaf.

Comment

Tack för infon bqobd. Detta ska testas. Blir det inget bra så beställer jag ett Ear Force X3. Verkar ju som grymt bra lurar så

Comment

Ja dom verkade riktigt nice.. funderar på ett par själv nästan

Comment

Är det volymkontroll och mic on/off på den adaptern tro? Hade vart nice med en adapter som man kan koppla in micsladden i kontrollen och ljudsladden in i tvn. Men är det ingen volymkontroll på adaptern så är väll risken stor att man får köra på skitlågt spelljud för att höra dom man snackar med?
                            Äntliten upplagd http://www.psxcare.com/product.php?xProd=947&xSec=91

Piskade på Stanman "lade produkten på hans bord o bad honom fota o lägga upp i shoppen"

Ja den har en Volymratt.
                            Ja du kan trycka på Mute.

Mao, du kan nu koppla in vilka Headsets så länge de har 2,5Mm plugg med fyra poler på stiftet.
                            Dock vet jag inte om det ingår en svart adapter som visas på bilden.
                            / Pendragon

Comment

Så man kan använda enbart den svarta och både få ljudet från spelet och små ungarna som säger fula ord samtidigt?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X