Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byte av läsare i X360. (benq > ms28)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ja det va lite dummt men sånt händer. jag använde jungleflash programmet
    då min datas disket station inte fungerar så kan jag inte använda dosflash
    föresten så vet jag inte hur man kommer in på dos med xp skulle vilja lära mig
    att flasha genom dos

Comment

Original inlägg av kulu Visa Inlägg
      ja det va lite dummt men sånt händer. jag använde jungleflash programmet
      då min datas disket station inte fungerar så kan jag inte använda dosflash
      föresten så vet jag inte hur man kommer in på dos med xp skulle vilja lära mig
      att flasha genom dos
      du har väl usb uttag? man använder oftast usb-sticka när man flashar via dos etc. en bootbar usbsticka fixar man lätt med iprep eller laddar hem bootdiskar via google. diskettstation är inte att rekommendera då de inte är tillförlitliga. du borde tagit reda på lite information innan du flashade, finns en tråd hur man flashar ms28, steg för steg, både utan och med iprep, även hur du gör en en usb/diskett bootbar med dos.

Comment

jag gjorde usb/diskett bootbar startade datan valde boot from usb händer inget den vill inte starta från usb minnet valde boot from usb i biosen oxå

Comment

jag gjorde usb/diskett bootbar startade datan valde boot from usb händer inget den vill inte starta från usb minnet valde boot from usb i biosen oxå
          med vad gjorde du den bootbar? iprep? ibland måste du trycka f12 eller liknande vid startup för att få fram en bootmeny vad den ska boota ifrån.

Comment

gjorde bootbar med iprep tryckte på f11 så bootmeny kom upp där valde jag usb minnet
            booting from usb device OK sen händer det inget den verka fastna där startar om datan
            fortfarande samma

Comment

gjorde bootbar med iprep tryckte på f11 så bootmeny kom upp där valde jag usb minnet
              booting from usb device OK sen händer det inget den verka fastna där startar om datan
              fortfarande samma
              vilken iprep har du? den nyaste eller den jag använde i min guide? den äldre jag länkade till fungerar bättre i mitt tyckte, iaf hos mig.

har uppdaterad den guiden med checksum för ixtreme 1.5 nu, så nu slipper man lägga dit den efteråt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X