Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omöjligt att återställa lite-on?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kan de det? jag vet då ingen som lyckats att läsa ur en lite-on fw förutom team jungle och c4eva, men du kanske vet mer. skillnad på att erasa och flasha in firmware mot att läsa ur den från en lite-on. jag tror inte ms lyckas med det något bättre än oss andra som inte vet hur man gör. de har ju trots allt tagit patent på tekniken som gör att man inte ska kunna läsa ur den lätt. vad jag vet så cirkulerar inga dokument ute hur man bär sig åt för att läsa ur den, så var ska man läsa sig till det?
    Och nu tror jag vi pratar om två olika saker...
    Jag menar att det är ju inte så svårt att läsa ur en flashad box och se att det inte är org FW, för ms alltså.

Sen att läsa ut org fw är nog, som du säger, c4eva och jungle team ensamma om. All cred till dom!

//Arasul

Comment

Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
      Och nu tror jag vi pratar om två olika saker...
      Jag menar att det är ju inte så svårt att läsa ur en flashad box och se att det inte är org FW, för ms alltså.

Sen att läsa ut org fw är nog, som du säger, c4eva och jungle team ensamma om. All cred till dom!

//Arasul
      jaha, du menar så, då förstår jag. lättast är ju att bara prova en backup, och även om det släpps en special firmware som bara bootar original, tror du de verkligen tar sig tid för att kolla det? kolla backup går ju fort men jag tror verkligen inte de får gå kurser och lära sig läsa ur firmware ur läsarna innan, tar för mycket tid och för mycket kunskap. att bara byta läsare eller enkel felsökning kan de bara ta någon från gatan att göra.

Comment

Något jag skulle vilja ha svar på är;
        Jag har ett CK3 Lite (utan probe).
        För att läsa ut nyckeln från LiteOn måste jag då löda (eller på annat sätt connecta) ett par punkter.. Behövs det enbart vid läsning/flashning av driven?
        Eller är det enbart för utläsning av keyn?

Låt oss säga att jag kopplar ihop punkterna, sen läser ut keyn, flashar med hackade firmwaren, måste jag då låta punkterna vara conenctade, eller kan jag ta bort kablarna?

Comment

Punkterna måste probas eller byglas vid all läsning/skrivning till driven. Troligen även vid radering av driven före flashning.

(rätta mig någon om jag har fel)

Löder du ihop punkterna så kan du låta det vara sedan.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Punkterna måste probas eller byglas vid all läsning/skrivning till driven. Troligen även vid radering av driven före flashning.

(rätta mig någon om jag har fel)

Löder du ihop punkterna så kan du låta det vara sedan.
            När vi har använt probe med lite-on har det räckt vid utläsning av key'n hansi annars stämmer det
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tackar för de snabba svaren
              Funderade mest på om det utgör någon fara (live-ban eller andra problem med driven), men då låter jag lödningarna sitta kvar sen.

Creds till er på psxcare för övrigt, beställde CK3 Lite tisdags kväll, fick hem det idag. Trodde inte det skulle gå så snabbt.

Comment

Det utgör ingen fara alls, då xboxens kontakt till driven inte har några kablar till Rx/Tx.

Har man lödningarna kvar så behöver man ju inte löda igen vid nästa uppdatering...
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                  Det utgör ingen fara alls, då xboxens kontakt till driven inte har några kablar till Rx/Tx.

Har man lödningarna kvar så behöver man ju inte löda igen vid nästa uppdatering...
                  Well, såg aldrig innan hur små lödpunkterna var, och min lödkolv är lite väl massiv för det uppdraget.. Så har försökt tejpa på en kabel (eller 2 rättare sagt) över lödpunkterna. Dock utan framgång. Har sata-chipset ICH7, och om jag fått fram rätt information så borde det funka, men lyckas då inte ens få fram keyn. :/ snart slänger jag datorn i väggen och skickar in driven istället.. Eller kanske beställer ett via kontrollerkort. Få se vad jag bestämmer mig för. Varken jungleflash eller iprep hittar driven (iprep säger iaf. att den är supported..). Innan jag börjar shoppa hårdvara igen, any ideas?

EDIT: Gav upp för stunden och beställde ett via kontrollerkort. Hoppas på det bästa nu bara.. Hansi snabba er och skicka tack, jag vill ha kortet igår! (Känner på mig att det kommer ta en månad extra nu eftersom jag skrev det där... )
                  Last edited by efex; 2009-01-23, 01:11.

Comment

det du kan göra istället för att löda eller försöka leka mekaniker är att använda någonting som leder, t.ex ett metal gem, en liten bits eller vafan som helst som går ner i hålet som sitter strax ovanför där du ska löda. detta kallas för att "probea" men, egentligen ska man använda sig av en liten grej man kopplar in på conectivity kitet

denna metoden fungerar också
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      det du kan göra istället för att löda eller försöka leka mekaniker är att använda någonting som leder, t.ex ett metal gem, en liten bits eller vafan som helst som går ner i hålet som sitter strax ovanför där du ska löda. detta kallas för att "probea" men, egentligen ska man använda sig av en liten grej man kopplar in på conectivity kitet

denna metoden fungerar också
                      Tack för tipset, skall testa detta så fort jag fått hem VIA-kontrollern

Comment

inga problem
                        Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X