Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brännare?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Brännare?

Hur länge ska en brännare fungera?

Får nästan jämt "dirty disc" på alla spel jag bränner numera , undrar om det kan vara min brännare som blivit slö.Kan man uppskatta hur många skivor ungefär en brännare ska klara innan det e dax att byta till en ny??

Eller kan det vara nåt med min nya flashning, det känns som detta började när jag flashade om mitt box efter att fått röda ringarna. Tycker att skivorna hackar lite mer samt att det låter mycket mer om boxet nu när det läser skivor.

Vet att det är en "underlig" fråga men jag är trött på att bränna bort 5 skivor på ett spel och undrar vad det kan bero på? . Kör Verba och Img.

Vad har du för brännare? (märke/modell)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Vad har du för brännare? (märke/modell)
      Samsung SH-S182M , inte det bästa men har brännt över 60 spel felfritt med den fram tills nu

Comment

Jag gissar på att du har en hitachi eller slamsug, förlåt, samsung i din xbox.
        Troligtvis den förstnämnda.

Kolla upp vilken drive du har, är det en hitachi eller en samsung så tippar jag på att det är en taskig laser.

För att vara säker, testa med någon annans brända spel eller testa dina brända spel i en annan box.
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
          Jag gissar på att du har en hitachi eller slamsug, förlåt, samsung i din xbox.
          Troligtvis den förstnämnda.

Kolla upp vilken drive du har, är det en hitachi eller en samsung så tippar jag på att det är en taskig laser.

För att vara säker, testa med någon annans brända spel eller testa dina brända spel i en annan box.
          Om det är taskig laser vad gör jag då?

Comment

byter ut dvd-spelaren
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
              Om det är taskig laser vad gör jag då?
              Som swizzy sa, byt ut läsaren.

Förresten, vilken hastighet bränner du i och har skivorna rätt layerbreak?
              iPhone 3G:
              Svart 16GB
              Telia Max 25
              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
              4GB
              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

byter ut dvd-spelaren
                Ok hur ser jag vilken jag dvd jag har?

Byta ut är inget jag kommer att försöka själv ,är det nåt som psx care kan hjälpa mig med och vad kan det tänkas att kosta?

jag har ju en extra dvd (en Lite-on) som ligger i en låda,psx sa att det inte gick att flasha den, kanske den kan vara till nån hjälp nu.

Känns lite värdo dock att behöva byta ut nåt som de installerade 2008-09-01 för 1500kr, borde en laser inte hålla lite längre än så?

(jag bränner i 2,4 med Verbatim och IMG-b har även provat alla andra hastigheter, layerbreak e rätt)
                Last edited by Itchi; 2009-01-22, 10:05.

Comment

Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
                  Ok hur ser jag vilken jag dvd jag har?

Byta ut är inget jag kommer att försöka själv ,är det nåt som psx care kan hjälpa mig med och vad kan det tänkas att kosta?

jag har ju en extra dvd (en Lite-on) som ligger i en låda,psx sa att det inte gick att flasha den, kanske den kan vara till nån hjälp nu.

Känns lite värdo dock att behöva byta ut nåt som de installerade 2008-09-01 för 1500kr, borde en laser inte hålla lite längre än så?

(jag bränner i 2,4 med Verbatim och IMG-b har även provat alla andra hastigheter, layerbreak e rätt)
                  om jag vore du skulle jag få den där lite-onen monterad, då detta är en bättre läsare som numera faktiskt går att flasha, och vi kan det utantill hela bunten
                  Google is your friend!

Comment

om jag vore du skulle jag få den där lite-onen monterad, då detta är en bättre läsare som numera faktiskt går att flasha, och vi kan det utantill hela bunten
                    Vad tror du det kan kosta? montera och flasha, vågar mig inte på sånt själv

Comment

ja du, det kan jag inte svara på sådär på rak arm... men du kan juh om du har tid gå förbi butiken och höra med dom hur mycket det skulle kosta att stoppa tillbaka din lite-on i den och få den flashad...
                      Google is your friend!

Comment

Kanske nån på Psx care som ser detta och kan svara på vad det kostar?

Comment

Flasha Lite-On 700:-
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

prova dina backuper i en annan box, fungerar de där så kan du utesluta den halvan iaf.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Flasha Lite-On 700:-
                              frågan är då, gäller det även om det är flashning + montering av den?
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X