Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Replace SS?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    upptäckte att jag valde fel fil när jag skulle göra Total CMD varianten så nu har jag rättat till det... alla har samma...

kan även medela att Total CMD arbetar snabbast av dom... efter den kommer flashsfv och till sist min o.O (total CMD's fil blir dessutom mindre än quicksfv's)
    det beror ju bara på att programmen lägger in info text vad som skapat sfv-filen.. stoleken på den har ingen betydelse.. filnamn värde, är det viktiga.
    Last edited by int21; 2009-03-07, 19:11.

Comment

• Men 8DD185AD är ju inte rätt värde, eller?

Något som jag inte har fattat, ska vi alla ha samma värde på våra rar-fil i release mappen?

Comment

• Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
        Men 8DD185AD är ju inte rätt värde, eller?

Något som jag inte har fattat, ska vi alla ha samma värde på våra rar-fil i release mappen?
        CRC värdet som står i rar filen ska stämma överens för oss alla eftersom vi har samma release och allt (om vi gör en ny sfv fil för iso'n)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Men 8DD185AD är ju inte rätt värde, eller?

man ska ha samma värde på imagefilen när den är uppackad.

Comment

• Med andra ord så betyder det att vi alla här bör ha "19A0F13C" på rar-filen, och eftersom det ska vara samma som sfv-filen som vi själva skapar av iso-filen, så ska även det vara samma.

Men har ni "19A0F13C" på rar-filen då? swizzy, du hade inte kvar de va? har du samma värde int?

Comment

• Jag har inte rar filen kvar nej, men jag har cod4's rar fil kvar, testade metoden med den (har både iso och rar filerna kvar på den då jag för tillfället seedar den, NFS ballade ur för mig för ett tag sedan, den torrenten alltså...)

fick inte samma crc på cod4 heller, men jag ska se om jag packar upp den igen och kör direkt om jag får samma, annars är det lite mysko eftersom den går igenom i abgx360 för min del...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Med andra ord så betyder det att vi alla här bör ha "19A0F13C" på rar-filen, och eftersom det ska vara samma som sfv-filen som vi själva skapar av iso-filen, så ska även det vara samma.

Men har ni "19A0F13C" på rar-filen då? swizzy, du hade inte kvar de va? har du samma värde int?
                vad är allt snack om rar värden? alla rar värden är med i releasens sfv.

Comment

Jag har inte rar filen kvar nej, men jag har cod4's rar fil kvar, testade metoden med den (har både iso och rar filerna kvar på den då jag för tillfället seedar den, NFS ballade ur för mig för ett tag sedan, den torrenten alltså...)

fick inte samma crc på cod4 heller, men jag ska se om jag packar upp den igen och kör direkt om jag får samma, annars är det lite mysko eftersom den går igenom i abgx360 för min del...
                  vad får du för game crc på nfsuc? jag tror vi har olika stealth eftersom jag fick annat imagevärde när jag sparade ner min dvd. har tyvärr inte releasen kvar på hdd.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    vad är allt snack om rar värden? alla rar värden är med i releasens sfv.
                    CRC värdet som finns INUTI rar filen...
                    Google is your friend!

Comment

CRC värdet som finns INUTI rar filen...
                      aha, jag kan tyvärr inte kolla det, men har du och xbox360-amor så är något jävligt skumt hos honom om era crc efter uppackning inte stämmer.

Comment

aha, jag kan tyvärr inte kolla det, men har du och xbox360-amor så är något jävligt skumt hos honom om era crc efter uppackning inte stämmer.
                        jag kommer inte ihåg om ABGX360 eller XDVDMulleter fixade något med den, så det kan mycket väl vara så att min har blivit fixad och därför inte har samma CRC (vore logiskt ) ska kolla Game-CRC värdet på NFSUC lite snabbt och posta det när den checkat klart så jag kan se den int eller kan jag se den innan den kollat spel datan?
                        Google is your friend!

Comment

• jag menar game-data, det du får med abgx360

Checking Game
                          ISO: "G:\all-nfsuc.iso"
                          Size: 7835516928 bytes (larger than normal)
                          Files in ISO: 78, Folders in ISO: 3
                          Total bytes used: 5338756411 (73.06%)
                          ISO appears to have random padding
                          XEX Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA
                          XEX CRC = 3087E787

Need for Speed Undercover

Region Code: 0x00FF0000
                          PAL

Checking SS
                          Timestamp of Authoring: 2008/10/22 00:00:00
                          Timestamp of Mastering: 2008/11/07 20:32:50
                          SS CRC = 0E23FEC8 (RawSS = D2791662)
                          SS Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA (matches game)
                          SS looks valid

Checking DMI
                          Timestamp of Authoring: 2008/10/22 00:00:00 (matches SS)
                          DMI CRC = 659CBD49
                          DMI Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA (matches game)
                          DMI looks valid

Checking PFI
                          PFI CRC = A4CFB59C
                          PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                          Checking Video padding... Video is zero padded
                          Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                          Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
                          Attempting to get '0E23FEC83087E787.ini' from the online verified database
                          Server file no newer than local file '0E23FEC83087E787.ini' -- not retrieving

Using '0E23FEC83087E787.ini' (341 bytes)
                          Video CRC matches
                          V0 CRC matches
                          V1 CRC matches
                          PFI CRC matches
                          DMI CRC matches
                          SS CRC matches
                          Xex CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                          Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
                          Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
                          100% 1:46 1:46 0:00 65.5 MB/s 28.9 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                          Game CRC = 8C42EE94 (matches)

All CRCs match
                          Verification was successful!

Press any key to exit . . .

Comment

jag menar game-data, det du får med abgx360
                            jag vet att du menar det, och det e den jag ska ta fram åt dig så snart den testat klart den (igen) jag har inte sparat loggar för varje
                            Google is your friend!

Comment

• ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
                              \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                              //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                              ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.0── ─────[http://abgx360.net]────
                              ▀▀▀
                              Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                              Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
                              Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

O:\Xbox 360\Need For Speed Undercover\all-nfsuc.dvd is valid

Checking Game
                              ISO: "O:\Xbox 360\Need For Speed Undercover\all-nfsuc.iso"
                              Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
                              Files in ISO: 78, Folders in ISO: 3
                              Total bytes used: 5338756411 (73.15%)
                              Game appears to have random padding

Checking default.xex
                              Original PE Filename: SpeedReleaseOpt-xxEU.pe
                              Original PE Timestamp: 2008/10/21 00:32:06
                              Game Name: NFS Undercover
                              Developer: EA Black Box(TM)
                              Publisher: Electronic Arts(TM)
                              Genre: Racing
                              Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                              XEX CRC = 3087E787
                              XEX Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA

Need for Speed Undercover

Region Code: 0x00FF0000
                              PAL

Checking SS
                              Timestamp of Authoring: 2008/10/22 00:00:00
                              Timestamp of Mastering: 2008/11/07 20:32:50
                              SS CRC = 0E23FEC8 (RawSS = D2791662)
                              SS Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA (matches game)
                              SS looks valid

Checking DMI
                              Timestamp of Authoring: 2008/10/22 00:00:00 (matches SS)
                              DMI CRC = 659CBD49
                              DMI Media ID: DEEAE7109412F785D47729BA-2268B5AA (matches game)
                              DMI looks valid

Checking PFI
                              PFI CRC = A4CFB59C
                              PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                              Checking Video padding... Video is zero padded
                              Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                              Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Starting Verification
                              Looking for 0E23FEC83087E787.ini in the online verified database
                              Server file 0E23FEC83087E787.ini no newer than local file - not retrieving

Using 0E23FEC83087E787.ini (341 bytes)
                              Video CRC matches
                              V0 CRC matches
                              V1 CRC matches
                              PFI CRC matches
                              DMI CRC matches
                              SS CRC matches
                              Xex CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                              Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
                              Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
                              100% 8:34 8:34 0:00 13.6 MB/s 5.7 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                              Game CRC = 8C42EE94 (matches)

All CRCs match
                              Verification was successful!

Press any key to exit . . .
                              såhär får jag upp
                              Google is your friend!

Comment

• Funderat lite... int... kan ntfs med komprimering aktiverad förändra CRC värdet? eller att man flyttar filen från en intern till en extern hdd (borde inte ändra CRC, men kan det göra det?)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X