Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Replace SS?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Replace SS?

Heej! Jag är rätt så ny här och är inte så kunnig om man säger så! dock så har jag läst en hel del inlägg, guider och liknande, har även lyckats bränna ett spel som fungerar (kör inte live än så länge).

Jag hittade denna guid här i forumet: http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=195619

Om jag har förstått det rätt så spelar det inte så stor roll vilket program man kör det med, det ska matcha med db iaf, rätta mig om jag har fel.

jag körde autofix på 2 spel och jag fick SS-fel på båda, får en fråga om jag vill replaca SS? om jag gör det så blir det fel iaf, och om jag inte gör det avbryts det hela.

Hur ska jag gå till väga? Förresten, Tack för guiden int21

EDIT: kör med iXtreme 1.5, gäller samma saker då? eller är det något spec jag ska tänka på?
    Last edited by xbox360-amor; 2009-01-25, 13:01.

kör den i XDVDMulleter, den ska autofixa allt om du vill att den ska göra det, sedan kör du den i ABGX360 och då ska den fungera, förutsatt att du har .ini filen på rätt ställe :P
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Angående .ini-filen, så gjorde som int21 hade skrivit och fixat, körde install_ini.bat och då ska den hamna på rätt ställe, var ska den placeras annars?

När jag autofixar så blir det fel.

Comment

om du försöker dig på att "verifiera" nu så kommer det inte att gå då servern inte är uppe
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

jahaa, det är väl det man gör med dessa program, eller? hur vet jag när servern är uppe igen? ligger den nere ofta?

Comment

detta är första gången för mig, och du vet det genom att du går in på www.abgx360.net fungerar det och du ser en logga som den i ABGX360 programmet så är servern uppe, och ja det är det man gör med dessa programmen, men utan servern är dom värdelösa
            Google is your friend!

Comment

jaa jusste, den sidan har jag vart inne på, kollade aldrig på länken :S
              får väl vänta tills det ordnat sig då

Comment

men har Muletter med abgx360 att göra? det är i Muletter jag får meddelandet, det ser ut såhär: http://www.ladda-upp.com/bilder/15254/aaaaaaa

Comment

Original inlägg av xbox360-amor Visa Inlägg
                  men har Muletter med abgx360 att göra? det är i Muletter jag får meddelandet, det ser ut såhär: http://www.ladda-upp.com/bilder/15254/aaaaaaa
                  grejen är den att XDVDMulleter använder samma databas som ABGX360, om du ändrar detta vilket du borde göra för att få det att verkligen stämma... databas som står i den uppdateras inte längre med nya spel därför borde du ha ABGX360 databasen
                  Google is your friend!

Comment

Jahaa, då är det inte så konstigt att ingen fungerar :P
                    databasen verkar vara uppe nu igen och jag testade det, dock fick jag samma problem, replace SS? Ska jag klicka på "JA" eller "NEJ"?
                    Tack på förhand

Comment

Jahaa, då är det inte så konstigt att ingen fungerar :P
                      databasen verkar vara uppe nu igen och jag testade det, dock fick jag samma problem, replace SS? Ska jag klicka på "JA" eller "NEJ"?
                      Tack på förhand
                      Du ska klicka på JA!

När det är klart kör du autofix en andra gång.

Comment

Har gjort det nu, men fick en del fel
                        såhär ser det ut: http://www.ladda-upp.com/bilder/15262/not-match

EDIT: kör med iXtreme 1.5, gäller samma saker då? eller är det något spec jag ska tänka på?
                        Last edited by xbox360-amor; 2009-01-25, 13:01.

Comment

det där var juh mindre bra, prova den i ABGX360... om inte det fungerar prova ett annat spel. fungerar det så är det rippningen som är paj
                          Google is your friend!

Comment

precis samma som 1.4
                            Google is your friend!

Comment

Körde ett annat spel nyss (trodde det skulle vara samma fel eftersom det var det igår, men igår var databasen nere )
                              det ser ut på detta vis: http://www.ladda-upp.com/bilder/15263/ooook
                              ska man köra det där?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X