Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

USB eller COM (liteon)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ja precis. Får göra de "inställningar" jag vet bör hjälpa och göra ett försök helt enkelt.

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
      se bara till att ingenting är raidat och kontrollerkortet inte är installerat i windows. så det kommer upp som ett frågetecken i enhetshanteraren. jag kör själv med en äldre dator. den är säkert 2-3 år gammal. (vet inte om jag ska kalla det gammalt) :P

min config är: asus a8n-sli + amd 3200+ + 1gbram + via 6421 pci(från psxcare)
      kör xp, och datorn hänger sig aldrig när jag flashar lite-on.

kör med dos annars. finns ju enkla program du kan använda som x-flasher.

men då msåte du använda com porten )
      Hehe ja då är väl min 5-6år gammal är en P3 800, 256 ram, via 6421 pci, xp. mhz, ram anser jag väl inte att man behöver i överflöd med dessa program men men den rullar på fint och har uppfyllt det jag kräver hittils!

Får mina prylar idag hoppas jag så jag återkommer med resultat!

Comment

En snabb insticks fråga. Spelar det någon roll om man kör med USB eller CD att boota upp i dos med?

Comment

USB-sticka är alltid bäst, enklast att göra förändringar på en sån. Vissa äldre BIOS har lite problem med att boota från USB men då brukar oftast CD funka.

Comment

jag flashar LiteOn med hemmameckat COM-interface i JF. Funkade fint ett tag, sen uppdaterade jag drivrutinerna och då började JF hänga sig när jag erasade. Återställde de gamla drivisarna och nu funkar det som vanligt. Jag måste dock vänta ett par sekunder efter jag tryckt på erase innan jag powercyclar driven för att skicka vendor intro igen, annars hänger det sig. Jag trycker alltså på erase, räknar 2-3 sekunder, sen slår jag av/på driven snabbt (inom en sekund) och då funkar det varje gång.

Ang. DOS så kör jag med NTFS4DOS på skiva, men alla filer jag använder ligger på C i vilket fall. Så jag bootar skivan, kommer in i DOS, sen går jag på C:\iprep och kör allt från hårddisken. Behöver inte förändra någonting på skivan.

Comment

Original inlägg av DeJi Visa Inlägg
              jag flashar LiteOn med hemmameckat COM-interface i JF. Funkade fint ett tag, sen uppdaterade jag drivrutinerna och då började JF hänga sig när jag erasade. Återställde de gamla drivisarna och nu funkar det som vanligt. Jag måste dock vänta ett par sekunder efter jag tryckt på erase innan jag powercyclar driven för att skicka vendor intro igen, annars hänger det sig. Jag trycker alltså på erase, räknar 2-3 sekunder, sen slår jag av/på driven snabbt (inom en sekund) och då funkar det varje gång.

Ang. DOS så kör jag med NTFS4DOS på skiva, men alla filer jag använder ligger på C i vilket fall. Så jag bootar skivan, kommer in i DOS, sen går jag på C:\iprep och kör allt från hårddisken. Behöver inte förändra någonting på skivan.
              Kör ntfs4dos på skiva jag med men är så less på att se den där texten i början o behöva godkänna osv... tar ju sån tid innan man kommer in till själva dos
              fins det någon annan bra dos image man kan boota från cd?.. eller går det att göra en liten "dos partition" man kan boota up till? det hade ju varit bra, med tanke på att min "flash dator" är så gammal och stödjer inte USB boot.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X