Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CK3 Pro/Lite brinner...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• CK3 Pro/Lite brinner...

Har sett att allt fler postar i forum och skriver/visar bilder på att deras CK3 pro/lite "brinner" när de ska till och switcha till "ON"... Detta orar mig då jag får min ck3 pro vilken dag som helst.. Många som antyder på att det skulle vara USB problem.

Någon här som hamnat i samma hetta?...

Jag tror det beror på att folk inte är helt hundra på vad dom håller på med, och sätter kablen upp och ner eller något, detta kan få den att bli så... eller rättare sagt, det inte bara kan utan gör att det blir så...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Haha, precis som swizzy säger. Sätter man kabeln upp och ner bränner man antagligen CK't, det har varit så på äldre modeller också. det är inte det lättaste att få in kabeln åt hel håll, men trycker man dit den hårt går det nog

jag kör med lite, säkert flashar 8-9 lite-on med den och en gång minns jag att jag hade den röda lampan på (mode-b), var att snabbt stänga av den ;D

pro funkar minst sagt lika bra, oroa dig inte och se till att koppla allting rätt innan du slår på !

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
        Haha, precis som swizzy säger. Sätter man kabeln upp och ner bränner man antagligen CK't, det har varit så på äldre modeller också. det är inte det lättaste att få in kabeln åt hel håll, men trycker man dit den hårt går det nog

jag kör med lite, säkert flashar 8-9 lite-on med den och en gång minns jag att jag hade den röda lampan på (mode-b), var att snabbt stänga av den ;D

pro funkar minst sagt lika bra, oroa dig inte och se till att koppla allting rätt innan du slår på !

röda lampan på (mode-b) ? jag har en ck3 lite när jag slår på on så lyser det rött hela tiden har flashat flera stycken på de viset vad menar du med att stänga av den snappt det ska väl inte lysa blått?

Comment

Jo, jag ska vara noga med kablarna osv ovh att inte sätta upp o ner.. men folk låter så övertygande när dom skriver att dom gjort allt rätt o kopplat allt rätt osv men att den endå börjar brinna... är väl inte annat än att köra på.. brinner det så brinner det

Comment

Original inlägg av salako Visa Inlägg
            röda lampan på (mode-b) ? jag har en ck3 lite när jag slår på on så lyser det rött hela tiden har flashat flera stycken på de viset vad menar du med att stänga av den snappt det ska väl inte lysa blått?
            WOW! du har inte läst guider ordentligt?! du har grillat drivarna... Mode B är enbart till för hitachi, det som Mode B gör är att tillföra mer elektricitet, det är inte farligt om du kör det i någon sekund eller så, men kör du det för länge bränner du hela driven... så ett tips: KÖR MED BLÅTT!!!
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
              Jo, jag ska vara noga med kablarna osv ovh att inte sätta upp o ner.. men folk låter så övertygande när dom skriver att dom gjort allt rätt o kopplat allt rätt osv men att den endå börjar brinna... är väl inte annat än att köra på.. brinner det så brinner det
              äh ^^ att man är klantig vill man helst inte erkänna. men den börjar ju inte brinna av sig själv, tänk på det bara

sista jag brukar tänka på när jag använder ck är nog att den ska börja brinna :P

Comment

Det är folk som satt in det fel...
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  WOW! du har inte läst guider ordentligt?! du har grillat drivarna... Mode B är enbart till för hitachi, det som Mode B gör är att tillföra mer elektricitet, det är inte farligt om du kör det i någon sekund eller så, men kör du det för länge bränner du hela driven... så ett tips: KÖR MED BLÅTT!!!
                  förstår inte riktigt vad du menar har just flashat en ms25 för 15 minuter sen då det lös RÖD som det alltid har gjort använder en ck3 lite
                  en annan sak är att när jag trycker in MODE knappen (då när ingen dvd-rom är inkopplad) då lyser det blått
                  eftersom jag aldrig har haft med hitachi att göra så har jag aldrig använt MODE knappen

Comment

den ska lysa blått, Mode B = rött
                    Google is your friend!

Comment

den ska lysa blått, Mode B = rött
                      skummt har flashad en massa Lite-on plus samsung medans det lös RÖTT
                      har aldrig haft problem alla flashade fungerar då måste det vara nåt skummt med min ck3 lite eller alla andras

Comment

det fungerar men driven mår inte bra av att stå i Mode B
                        Google is your friend!

Comment

ok ska man ha den så den lyser blå då man flashar lite-on samsung och bnyq
                          ska man endast ha den på mode B på hitachi

Comment

Original inlägg av salako Visa Inlägg
                            ok ska man ha den så den lyser blå då man flashar lite-on samsung och bnyq
                            ska man endast ha den på mode B på hitachi
                            Du ska inte "ha" mode B på CK, bara sätta på det tillfälligt.

Har du den på i mer än 30 sek så brinner driven upp :P
                            iPhone 3G:
                            Svart 16GB
                            Telia Max 25
                            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                            4GB
                            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

först säger du wow du har grillat drivarna sen ett annat inlägg säger du

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X