Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Även om man räknar bort den tid det tar att röra musen och sånt
Vad du gör medans du flashar vill jag inte veta
*Löl*
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
först säger ena wow du har grillat drivarna. sen säger samma person det går men drivarna mår inte bra utav det. en annan säger det går. efter ett tag säger samma person att det inte ska vara mer än 30 sekunder. kan ni bestämma er det börja bli som en lek dethär. jag har flashat flera st Lite-on samsung och benq med röda lampan på i mer än 30 sekunder. haft den på i flera minuter till och med, kan ni då förklara till mig hur det går till jämfört mot vad ni säger. som sagt alla drivarna jag har flashat mår jätte bra och fungerar utan problem har aldrig haft BLÅ lampan på
Jag har skrämt upp min personal så dom inte skall sitta och ha connectivitykiten i röda läget, vår policy är max 3 sekunder för kitet i mode-b (bara så gammelhitachi hinner gå in i mode-b) eftersom det rent elektroniskt handlar om att skicka på ström på ett av stiften som normalt inte skall vara strömsatt.
Och då ingen vet hur andra drivar än hitachi reagerar på att få ström på just det stiftet i längden så får våra tekniker inte köra med mode-b aktivt i connectivtykitet just to be better safe than sorry.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
tack för svaret hansi men så som du skrämmer din personal så skrämmer dem oss eftersom ena stunden säger dem en sak andra stunden helt annat sen kommer bossen fram och säger sit sista förlåt mig men min fråga har inte kommit nån vart eller så är det kanske jag som inte förstår så en sista fråga
1. ska det lysa Rött eller Blått när man flashar liteon,samsung,benq
2. om det ska lysa blått och absolut inte rött (varför) vad kan hända
3. om det är som din personal säger (wow du har grillat drivarna) eller inte mer än 30sek
4. nej ingen vart grillad allt fungerar som det ska
Enligt vad hansi skrev så spelar det ingen roll, men bäst för dig skulle vara att i fortsättningen köra på blått istället för rött då det är "säkrare" eftersom det då inte kan bli fel, kan hända att någon drive du kör i framtiden faktiskt blir grillad av att köra mode B (rött)
det är förmodligen inte så att du grillar drivarna, och du kan förmodligen ha den på i mer än 30 sekunder men om jag vore du skulle jag inte ta risken i framtiden
tack för svaret hansi men så som du skrämmer din personal så skrämmer dem oss eftersom ena stunden säger dem en sak andra stunden helt annat sen kommer bossen fram och säger sit sista förlåt mig men min fråga har inte kommit nån vart eller så är det kanske jag som inte förstår så en sista fråga
3. om det är som din personal säger (wow du har grillat drivarna) eller inte mer än 30sek
1. Blått
2. Rött skickar som hansi sa ström där det normal inte går ström, detta kan förstöra en drive.
3. Runt 30 sek sen så börjar det bli farligt...
4. ?
iPhone 3G: Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB Xbox 360:
CFW - ix 1.51
1. Allt annat än Hitatchi skall vara Blått! (Hitatchi rött några sekunder max 5. sek )
2. Tja vad händer när du övervarvar mortorn i en gammal bil utan övervarvningsskydd? Den grillas.
3. Ju kortare tid ju säkrare, se svar 2.
4. Bra där.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
hej hej läste lite här om rött eller blått försökte flasha en lite-on idag med ck3 + jungleflash då det lös Blått. när jag klickade på lite-on-erase sedan stängde av ck3 och satte på den igen för att få fram status 0x72 så hängde den sig. försökte ett antal ggr samma alla gånger.
tog de tillbaka till rött då det gick på första försöket status 0x72 sedan write
nån som kan tänka sig att svara vad detta kan bero på glömde skriva lyckades med flash
sitter och spelar lite just nu utan problem
Ok, vi på PSXCare kör också med XP tänkte att det kanske berrode på att du körde Vista (kan skilja mellan dom), men så var tydligen inte fallet. kan finnas massor av förklaringar till varför det fungerade för dig när du körde med Mode B (Rött) men inte när du kört Mode A (Blått)
Comment