Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abgx360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• abgx360

Har två frågor angående abgx360

1. skall man köra på Level2 eller 3? hittade en guide här på sidan där står det 3, men har för mig att jag läste den för en tid sedan och då stod det 2. har även googlat lite och då påstod någon att man skall köra på Level2. Något med att vid level3 kan den ta infon från NTCS releasen och köra in i PAL för att godkänna. detta skulle då kunna spåras av Microsoft.

2. brukar kolla av spel i databasen på dennas sidan:
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6
    där står det att min release skall vara Iextrem kompatibel. men abgx360 kan inte köra igenom den för den inte hittar ini filen.
    trodde dessa var ihop kopplade.

någon som kan ge mig lite svar?

Original inlägg av firstchoice Visa Inlägg
    Har två frågor angående abgx360

1. skall man köra på Level2 eller 3? hittade en guide här på sidan där står det 3, men har för mig att jag läste den för en tid sedan och då stod det 2. har även googlat lite och då påstod någon att man skall köra på Level2. Något med att vid level3 kan den ta infon från NTCS releasen och köra in i PAL för att godkänna. detta skulle då kunna spåras av Microsoft.
    level 3, då fixar den även om om stealth är ixtreme kompatibel, att den är ixtreme kompatibel betyder inte att det är en livesäker stealth. nej, ntsc stealth fungerar inte på pal spel sålänge de inte är regionsfria, och det har ingen betydelse. du kan inte ens sätta in vissa pal stealth i pal backuper för att de är fel version.

2. brukar kolla av spel i databasen på dennas sidan:
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6
    där står det att min release skall vara Iextrem kompatibel. men abgx360 kan inte köra igenom den för den inte hittar ini filen.
    trodde dessa var ihop kopplade.

någon som kan ge mig lite svar?
    abgx.net har INGET med abgx360 och göra. abgx.net är en sida som listar scene releaser och vilka spel som startar med ixtreme. abgx.net har INGET med livesäkerhet att göra, spelen som ligger där behöver inte vara livesäkra, det kollar man med abgx360. att abgx360 inte hittar ini filen beror på att spelet inte är inlagt, en annan version av spelet är inlagt som inte matchar din etc.

Comment

det kan också bero på att du kanske har gjort fel när du la in .ini filen som är inkluderad i paketet (använde du .bat filen som kommer med så blir det inte fel )
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

så då bör man alltså köra med Level 2 om man skall vara säker
        Level 3 ser bara till att du kan starta spelet i exboxet?

finns där en lista på nätet där man kan se vilka spel abgx360 godkänner

om man laddar ner stealth filer, är detta bra?

Comment

http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt <--- där hittar du alla verifierade spelen som finns med i databasen som ABGX360 söker igenom... jag kör på level 2, onödigt med level 3... och vad gäller att ladda hem stealth filer, hur menar du? ladda ner manuellt eller att ABGX360 gör det?

Gör ABGX360 det ska du vara glad att den faktiskt fixar till alla dina problem
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

så då bör man alltså köra med Level 2 om man skall vara säker
            Level 3 ser bara till att du kan starta spelet i exboxet?

finns där en lista på nätet där man kan se vilka spel abgx360 godkänner

om man laddar ner stealth filer, är detta bra?
            nej.. du har fattat fel om det där med levels. det står i abgx360 vad de gör. kör level 3 om du inte vet vad du pillar med. den autofixar i större utsträckning än level 2, vilket är säkrare.

Comment

med stealth filer menar jag filer som du kan tex ladda ner från http://360patches.com/
              är detta säkert?

kollade in listan på http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt
              hittade flera av mina spel där, men de vill ändå inte gå igenom testet i abgx360
              vad beror detta på?
              Last edited by firstchoice; 2009-02-02, 08:29.

Comment

med stealth filer menar jag filer som du kan tex ladda ner från http://360patches.com/
                är detta säkert?

kollade in listan på http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt
                hittade flera av mina spel där, men de vill ändå inte gå igenom testet i abgx360
                vad beror detta på?
                stealth vid 360 patches är för det mesta uppladdade i databasen, men det förekommer att de inte hunnit lägga upp dem där eller att för få har verifierat det för att intyga stealth är säker. stealth är i riskzonen pga detta skulle jag säga, men det är ett seriöst ställe. använd helst inget på live som inte är verifierat men vill du chansa är 360 patches den sidan jag skulle använt mig av.

fel version, pal versionen kanske är italiensk och inte kompatibel med din engelska pal etc. brukar vara av sådana orsaker. need for speed undercover är ett bra sådant exempel där det tog ett tag innan stealth som var kompatibel till engelska versionen kom. kan också vara så att ntsc stealthen inte passar är regionsfri.

vilka releaser gäller det?

Comment

har problem med dessa:

Lord_Of_The_Rings_Conquest-PROPER-PAL-XBOX360-DAGGER
                  Lord.Of.The.Rings.Conquest.PAL.X360-Allstars
                  Prince.Of.Persia.USA.XBOX360-x360inT
                  Prince.Of.Persia.X360-Allstars
                  Shrek.The.Third.NTSC.XBOX360-APATHY
                  Guitar.Hero.II.PAL.XBOX360-DNL
                  Kung.Fu.Panda.PAL.XBOX360-ARROGANE
                  Rayman_Raving_Rabbids_PAL_XBOX360-PreCiSiON

Comment

har problem med dessa:

du bör inte köra med sådana som den som är understruken ovan om det finns andra... om du kör på europeisk pal box
                    Google is your friend!

Comment

lite sen nu
                      tjejen har precis spelat igenom
                      Fable.2.USA.XBOX360-wii60

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        du bör inte köra med sådana som den som är understruken ovan om det finns andra... om du kör på europeisk pal box
                        spelar ingen större roll om han kör regionsfri ntsc eller inte.

har problem med dessa:

uppdaterat ini filen för abgx360? flera av de spelen går att verifiera. ladda ner abgx360 (2mb) via guiden. packa sedan upp det och kör install_ini.bat, du kan sedan ta bort det om du har abgx360 installerat någon annanstans. detta kommer att installera den uppdaterade ini filen åt dig.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          spelar ingen större roll om han kör regionsfri ntsc eller inte.
                          jag brukar tänka som så att dom som det står "USA" på inte är regions fria... och därför brukar jag köra PAL versionen om det finns...
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            uppdaterat ini filen för abgx360? flera av de spelen går att verifiera. ladda ner abgx360 (2mb) via guiden. packa sedan upp det och kör install_ini.bat, du kan sedan ta bort det om du har abgx360 installerat någon annanstans. detta kommer att installera den uppdaterade ini filen åt dig.
                            har gjort detta ett antal gånger
                            testade igår igen och nu fick jag igenom några av spelet
                            vet ej om det var pga detta eller ej

men har fortfarande några spel som inte går igenom....

Comment

vad betyder detta?

Verifying this game against the online database...
                              Attempting to get '02B9EAC3986C0FDC.ini' from the online verified database
                              ERROR: The requested URL returned error: 404

hur kan den veta vilken ini fil den skall leta efter?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X