Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt förvirrad

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Helt förvirrad

Ja, jag är en riktig noob när det gäller sånthär och snälla sucka inte efter att ni läser de här frågorna

Vad är firmware?
    Vad är iExtreme 1.5?
    Vad är SS?
    Förlorar man garantin hos MS när man flashar sin 360?
    Vad är DL skivor?
    Behövs det en speciell typ av Dvd läsare i datorn för att kunna bränna spel till sin 360?

Någon som kan ge mig en snabbkurs i att bränna spel till sin 360? Har dock erfarenhet från att cracka och spela spel på datorn. Dock så är jag ny när det gäller 360

Har försökt läsa mig igenom diverse trådar och förstå, men det verkar inte finnas nån förklaring i någon tråd.
    Tacksam för svar

Ps. Man måste börja nånstans
    Last edited by r.madrid; 2009-02-01, 23:24.

prova läsa Livesäkerhetsguiden, den ger svar på de tre första frågorna. DL står för Dual Layer (alltså skivor som rymmer 8.5gb). du behöver dvd-brännare som stödjer Dual Layer, dvs alla nya gör det. hur du bränner tas upp här i Livesäkerhetsguiden.

Comment

Tackar tackar, och är det ett måste med DL skivor då?
      Köpte man sin dator november 2007 måste den säkerligen stödja dl ?

Edit:

Backup av ett spel, det är själva nerladdningen och bränningen på dvd skivan som kallas backup?

Comment

Original inlägg av r.madrid Visa Inlägg
        Tackar tackar, och är det ett måste med DL skivor då?
        Köpte man sin dator november 2007 måste den säkerligen stödja dl ?

Edit:

Backup av ett spel, det är själva nerladdningen och bränningen på dvd skivan som kallas backup?
        det gör den säkert, i inlägg 2 i livesäkerhetsguiden finns det förklarat hur du ser vilka format din brännare stödjer.

backup är oftast en kopia på något och eftersom spelen du laddar ner är kopior av ett spel så kallar man dem backup. det är alltså själva imagefilen (spelet) som du ska bränna som är backupen.

Comment

Jag har läst hela din "Artikel" , mycket bra skrivet måste jag säga. Kollade också upp det med läsaren i datorn. Tack för hjälpen. Bara komma in och flasha 360 and i'm set to play

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X