Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flasha lite on med Xtractor Pro + Spear

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

har du tur kan du få igång det igen med filerna från en annan lite-on och bara lägga in rätt nyckel flasha den i dos istället... det var dumt av dig att ta bort filerna, du borde ha sparat dom och provat läsa ut igen INNAN du tog bort filerna

men som sagt, prova att få tag på Lite-on filerna från en annan lite-on och kör med, kan fungera... har inte provat tidigare då jag inte tagit bort filerna från den lite-on läsaren jag arbetat med (någon av dom) hoppas det fungerar för dig...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hade kvar filerna i papperskorgen har provat ett program som heter DosFlash_V1.4Beta
      har kört igång det genom kommandotolken den säger no atapi devices present
      släden ärr inkörd och går inte att köra utt
      någon som kan ha en lösning??

Comment

kör den i riktiga dos, kommandotolken är "minidos" det vill säga skaffa ett usb minne och fixa till så att det har dos på via iprep tror jag det heter? finns någonstans här på forumet... och kör så, eller så skaffar du "Xbox 360 modification disk 1.5" och bränner ut den o kör med
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

har försökt med programmen men får det inte att fungera
          måste man ha programmeraren kopplad till en com port ?
          går det med en Xtractor Pro + Spear och en liteon
          ett anat problem är att jag inte kan köra ut släden i liteon dvdn
          går det mekaniskt att öppna den? eller behövs inte det?

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          kör den i riktiga dos, kommandotolken är "minidos" det vill säga skaffa ett usb minne och fixa till så att det har dos på via iprep tror jag det heter? finns någonstans här på forumet... och kör så, eller så skaffar du "Xbox 360 modification disk 1.5" och bränner ut den o kör med

Comment

Det är normalt att släden inte går att öppna när driven är i "erased" status - det finns ingen firmware som kan svara på kommandot "öppna driven".
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok ska det gå att att läsa in ny programvara i dvdn fast den står i "erased" status??

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Det är normalt att släden inte går att öppna när driven är i "erased" status - det finns ingen firmware som kan svara på kommandot "öppna driven".

Comment

Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
                har försökt med programmen men får det inte att fungera
                måste man ha programmeraren kopplad till en com port ?
                går det med en Xtractor Pro + Spear och en liteon
                ett anat problem är att jag inte kan köra ut släden i liteon dvdn
                går det mekaniskt att öppna den? eller behövs inte det?
                hade du den ute när den "dog" så behöver du inte spotta ut den nej, men du måste däremot erease den riktigt ordentligt innan du kan få igång den igen (köra erease kommando i dos tills du får status 72 ett par gånger i rad) sedan kan du skriva till den igen. vi kör med com ports varianten på PSXCare och det fungerar för oss, tror inte vi har kört med usb varianten något alls med lite-on's om vi har det så har jag inte märkt någon skillnad...
                Google is your friend!

Comment

ok ska det gå att att läsa in ny programvara i dvdn fast den står i "erased" status??
                  ja det fungerar alldeles utmärkt bra, bara du får den till status 72, det kan ta några minuter genom att köra erease kommando i dos men när du väl fått det ett par gånger i rad ska det fungera alldeles utmärkt bra!
                  Google is your friend!

Comment

ok tack för hjälpen får prova efter helgen åker bort några dar

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    ja det fungerar alldeles utmärkt bra, bara du får den till status 72, det kan ta några minuter genom att köra erease kommando i dos men när du väl fått det ett par gånger i rad ska det fungera alldeles utmärkt bra!

Comment

har tänkt prova iprep (101 v006)men får bara no valid firmware loaded när
                      jag går på load firmware har provat på två datorer men med samma resultat
                      har provat med iextreme 1_5.1
                      någon annan med samma problem??

Comment

hittade en annan iprep_v008.0 då gick det att lägga in firmware till
                        liteon någon som vet om det går att använda filerna jag läst utt med
                        extractor reader i iprep_v008.0 eller måste jag ha läst utt dom med
                        iprep_v008.0 kan inte läsa utt filerna igen
                        försökte att läsa in filerna med iprep. iprep vill att man ska slå in boxens
                        serie nr när jag gör det får jag ett felmedelande??
                        var ska man lägga in dom sparade filerna som jag tidigare läst utt
                        och vilka ????

Comment

en till dum fråga hur vet jag vilket port nummer mitt sata kort har
                          går det att kolla på något sätt för det är väl satans port nummer
                          man ska använda sig av om man vill erasa dvdn i dos??

Comment

en till dum fråga hur vet jag vilket port nummer mitt sata kort har
                            går det att kolla på något sätt för det är väl satans port nummer
                            man ska använda sig av om man vill erasa dvdn i dos??
                            kolla med iprep tex.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              kolla med iprep tex.
                              har provat med dosflash den går att erasa om ja skriver liteon e

när jag försöker flasha den så kommer jag bara till erasing sen händer inget mer
                              går även att få den till ff72 med hjälp av I-0-eras
                              ska prova ett nytt sata kort på måndag tror inte att det är felet men man
                              vet ju aldrig finns det något annat dos program än dosflash man kan prova?
                              datorn fryser bara i xp

Comment

har provat med dosflash den går att erasa om ja skriver liteon e

när jag försöker flasha den så kommer jag bara till erasing sen händer inget mer
                                går även att få den till ff72 med hjälp av I-0-eras
                                ska prova ett nytt sata kort på måndag tror inte att det är felet men man
                                vet ju aldrig finns det något annat dos program än dosflash man kan prova?
                                datorn fryser bara i xp
                                jag menade att du får reda på port numret via iprep så du sedan kan använda det med något annat program, men vi kanske pratar om olika saker, hehe.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X