Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Ixtreme 1.5

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Ixtreme 1.5

Tjenna!

Vill bara först tacka till ett jätte bra forum, är ny här så
    Nu till frågan:
    Jag har precis köpt ett xbox 360 60hdd med ixtreme 1.5. Eftersom jag inte har råd att prioritera en duallayer samt DL skivor just nu så vill jag kunna föra över spelen jag drar hem till 360:n via datorn.
    Men nu fick jag reda på att det inte går att föra över spel på den modellen på chippet som jag har.
    Vilket Chip ska jag då använda?

Mvh
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Du måste ha spelen på skiva.

Comment

Original inlägg av whad Visa Inlägg
      Du måste ha spelen på skiva.
      Jo det vet jag, men man ska juh kunna spara spelen på hdd också eller hur Föra över dom från datorn till boxen.
      Och det är det jag undrar om hur man gör. För det var en som sa att det inte gick att göra det med det chippet som jag hade. Vilket chip måste jag ha för att kunna göra så?
      Last edited by Greim; 2009-02-07, 11:56.
      // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
        Jo det vet jag, men man ska juh kunna spara spelen på hdd också eller hur Föra över dom från datorn till boxen.
        Och det är det jag undrar om hur man gör. För det var en som sa att det inte gick att göra det med det chippet som jag hade. Vilket chip måste jag ha för att kunna göra så?
        Jovisst, du kan föra över spelen på hårddisken, alltså installera dom på hårddisken. Men du måste fortfarande ha skiva för att installera samt kunna spela spelen.

Fördelen med att lägga över spelen på hårddisken är främst för att slippa långa laddningstider samt slippa det höga ljudet från dvd'n.

Comment

Original inlägg av cornan Visa Inlägg
          Jovisst, du kan föra över spelen på hårddisken, alltså installera dom på hårddisken. Men du måste fortfarande ha skiva för att installera samt kunna spela spelen.

Fördelen med att lägga över spelen på hårddisken är främst för att slippa långa laddningstider samt slippa det höga ljudet från dvd'n.
          Okej. Då vet jag hur det ligger till.

Vilke dual-layer brännare rekomenderar ni? som inte är så dyr.

Mvh
          Last edited by Greim; 2009-02-07, 12:57.
          // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Okej. Då vet jag hur det ligger till.

Vilke dual-layer brännare rekomenderar ni? som inte är så dyr.

Mvh
            IDE
            http://www.psxcare.com/product.php?xProd=881&xSec=38
            eller S-Ata
            http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=38
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Har sett den dom där. Undrade om det fanns något annat billigare alternativ.
              Tack ändå.

Mvh
              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Oja på komplett.se finns det brännare för 100-200 kronor. Samsung kör jag på, fungerar utmärkt med verbatimskivor. Inte fått någon felbränning med de skivorna hitentills iaf..

Comment

Har sett den dom där. Undrade om det fanns något annat billigare alternativ.
                  Tack ändå.

Mvh
                  köp en samsung- eller pioneer-brännare, google är bra om du är fattig.

köp inte billig skitmedia och bränn med utan lägg pengarna på riktiga skivor som verbatim annars kan du lika gärna bränna med vilket skit som helst eftersom resultatet kommer bli kasst i båda fallen. de pengarna du tjänar på billig media får du lägga ut i ombränningar och liknande, bara så du vet. dumt att vara dumsnål
                  Last edited by int21; 2009-02-07, 15:17.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    köp en samsung- eller pioneer-brännare, google är bra om du är fattig.

köp inte billig skitmedia och bränn med utan lägg pengarna på riktiga skivor som verbatim annars kan du lika gärna bränna med vilket skit som helst eftersom resultatet kommer bli kasst i båda fallen. de pengarna du tjänar på billig media får du lägga ut i ombränningar och liknande, bara så du vet. dumt att vara dumsnål
                    Precis Int21
                    Det fins ju en anledning till varför vi just bara säljer Verbatim o Pioneer.
                    Och om man är på det humöret att hitta dem billigare hur svårt är det då att plocka beteckning och googla
                    Dock kan vi inte garantera att saker fungerar om man köper det på annat håll

Teps: Sök på Google om Mediakoder på lagringsmedia, de vi säljer vet vi fungerar.
                    *** Just pg.av det återköper vi inte DVD/annan lagringsmedium då "Vissa" människor kan köpt dåliga batchar o byter ut o förösker returnera "Ja det har hänt att folk försökt." ***
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Precis Int21
                      Det fins ju en anledning till varför vi just bara säljer Verbatim o Pioneer.
                      Och om man är på det humöret att hitta dem billigare hur svårt är det då att plocka beteckning och googla
                      Dock kan vi inte garantera att saker fungerar om man köper det på annat håll

Teps: Sök på Google om Mediakoder på lagringsmedia, de vi säljer vet vi fungerar.
                      *** Just pg.av det återköper vi inte DVD/annan lagringsmedium då "Vissa" människor kan köpt dåliga batchar o byter ut o förösker returnera "Ja det har hänt att folk försökt." ***
                      Det blir en brännare från er istället

1.Hur ofta behöver man uppdatera sitt xbox, för att det ska hålla sig i godform. Bios, Firmware Osv.?
                      2.Gör man sånt själv eller måste man lämna in den?
                      3.Vilka prgoram använder man?
                      4.Kan man uppdatera sitt Ixtreme hos er eller kan man göra det själv?

Kan ingen berätta om vad man kan göra, om man vill att sitt xbox 360 ska hålla sig i "tipp topp" hela tiden =)
                      Mvh,
                      Last edited by Greim; 2009-02-08, 08:40.
                      // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Det blir en brännare från er istället

1.Hur ofta behöver man uppdatera sitt xbox, för att det ska hålla sig i godform. Bios, Firmware Osv.?
                        2.Gör man sånt själv eller måste man lämna in den?
                        3.Vilka prgoram använder man?
                        4.Kan man uppdatera sitt Ixtreme hos er eller kan man göra det själv?

Kan ingen berätta om vad man kan göra, om man vill att sitt xbox 360 ska hålla sig i "tipp topp" hela tiden =)
                        Mvh,
                        1. det släpps en ny Ixtreme ungefär en gång om året, men du behöver inte uppdatera egentligen om du inte känner att du måste ha det absolut senaste...
                        2. du kan göra det själv om du vet hur man flashar just din drive, eller så kan du lämna in den hos oss och få en uppgraderad till det senaste...
                        3. det beror helt på vilken drive det är, oftast kör man allt i dos...
                        4. läs svaret på 2:an

för att hålla den "tipp topp" behöver du enbart dammsuga ut den med jämna mellan rum (dammsug i fogarna och över alla hålen så blir det nog bra ) eller också öppnar du upp den och blåser rent den också (OBS!: detta är inte att rekomendera om du inte är säker på vad du gör)
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          1. det släpps en ny Ixtreme ungefär en gång om året, men du behöver inte uppdatera egentligen om du inte känner att du måste ha det absolut senaste...
                          2. du kan göra det själv om du vet hur man flashar just din drive, eller så kan du lämna in den hos oss och få en uppgraderad till det senaste...
                          3. det beror helt på vilken drive det är, oftast kör man allt i dos...
                          4. läs svaret på 2:an

för att hålla den "tipp topp" behöver du enbart dammsuga ut den med jämna mellan rum (dammsug i fogarna och över alla hålen så blir det nog bra ) eller också öppnar du upp den och blåser rent den också (OBS!: detta är inte att rekomendera om du inte är säker på vad du gör)
                          Okej, men eftersom jag köpt den senaste 360:n med ixtreme så då kan jag juh jag lämna in min till er om 1 år då =)
                          Då behöver jag juh inte tänka på att uppdatera nått under året, eller blir boxen sämre/segare juh längre man väntar?
                          Hur fixar man update i dos då? Kan man uppdatera det också 1 gång per år och boxen funkar bra ändå? Eller ska det göras flera gånger?

Finns det några bra sidor för just drivers som man behöver till boxen? Fast jag vettefan om jag skulle våga installera något sånt. Rädd att det ska pajjas.

Det där med att damsuga kan jag göra, men vettefan om jag vågar att öppna upp den. Isf, måste jag handla specialverktyg från er.

Men tack som fan iaf, för svaren.

mvh
                          Last edited by Greim; 2009-02-08, 16:18.
                          // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Okej, men eftersom jag köpt den senaste 360:n med ixtreme så då kan jag juh jag lämna in min till er om 1 år då =)
                            Då behöver jag juh inte tänka på att uppdatera nått under året, eller blir boxen sämre/segare juh längre man väntar?
                            Hur fixar man update i dos då? Kan man uppdatera det också 1 gång per år och boxen funkar bra ändå? Eller ska det göras flera gånger?

Finns det några bra sidor för just drivers som man behöver till boxen? Fast jag vettefan om jag skulle våga installera något sånt. Rädd att det ska pajjas.

Det där med att damsuga kan jag göra, men vettefan om jag vågar att öppna upp den. Isf, måste jag handla specialverktyg från er.

Men tack som fan iaf, för svaren.

mvh
                            Jag kan säga såhär, det kommer nog inte dröja ett helt år innan nästa firmware kommer, upptäckte en liten bugg idag, kanske bara är jag som råkat ut för det, men jag stängde av boxen, gick ner och käkade och när jag kom upp igen och startade boxen fick jag fel koden E66 som betyder att det är något fel med driven's firmware, alltså att xboxen inte känner igen den... sedan startade jag om boxen igen då fungerade det... men kanske bara är jag?

anyhow, det finns mängder med sidor med firmware's till 360, och mängder med guider överallt på nätet, dos går precis lika bra som windows, skillnaden är att dos inte ballar ur lika lätt som windows gör och enligt mina funderingar och så känns dos säkrare än windows på något vis... vetefan varför men jag känner det så (säkrare att det inte blir fel när man håller på)

Visst kan du komma in med boxen om ett år om du känner för det, du kan juh hålla lite koll på PSXCare's hemsida så får du info när en ny update kommer det skrivs där när det väl släpps
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Jag kan säga såhär, det kommer nog inte dröja ett helt år innan nästa firmware kommer, upptäckte en liten bugg idag, kanske bara är jag som råkat ut för det, men jag stängde av boxen, gick ner och käkade och när jag kom upp igen och startade boxen fick jag fel koden E66 som betyder att det är något fel med driven's firmware, alltså att xboxen inte känner igen den... sedan startade jag om boxen igen då fungerade det... men kanske bara är jag?

anyhow, det finns mängder med sidor med firmware's till 360, och mängder med guider överallt på nätet, dos går precis lika bra som windows, skillnaden är att dos inte ballar ur lika lätt som windows gör och enligt mina funderingar och så känns dos säkrare än windows på något vis... vetefan varför men jag känner det så (säkrare att det inte blir fel när man håller på)

Visst kan du komma in med boxen om ett år om du känner för det, du kan juh hålla lite koll på PSXCare's hemsida så får du info när en ny update kommer det skrivs där när det väl släpps

Okej, Jo för fan jag kommer förmodligen att komma in med boxen inom ett år och be er uppdatera =)
                              Klart jag håller koll på Psxcare. Sitter här varje dag =)

Har iaf, beställt en DL brännare av er, den för 400:-
                              Skulle du kunna förklara hur man bränner spel på DL skivor?
                              Har skaffat IMGBurn. Är det mer jag behöver ?
                              Skulle vara skit bra du kunna beskriva hur man gör i NR ordning
                              Är som sagt nybörjare på detta =)

Mvh
                              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X