Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beg 360. Död läsare. Behöver ny, flashad

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Beg 360. Död läsare. Behöver ny, flashad

Hej,

Jag har köpt ett xbox begagnat av en kille. dvdläsaren läser varken spel eller dvdfilmer. Det blir "reading" --> "open tray" i dashboard hela tiden.

Jag måste försöka få en ny dvdläsare och den måste nästan vara flashad. Nu är det så att jag kan praktiskt taget ingenting om 360-modifiering.

Läsaren är en Hitachi, om det hjälper.

Kan någon möjligtvis berätta för mig hur jag får tag i en urläst firmware (orig.bin) från dvdläsaren, eller hur jag får tag i den unika nyckeln in textform samt modellnummer och exakt versionnummer från dvdläsaren?

För att jag ska kunna reparera xboxen med en ny, flashad dvdläsare måste jag ha den informationen. Jag tänkte att någon möjligtvis var hemma på sådant.

----

Jag har inte heller verktyg för att öppna xboxet, måste man ha ett specialverktyg?

Låt psxcare spoofa din dvd drive och ändra till en ny drive och flasha kostar 750kr om jag inte minns fel så slipperr du krångla själv:P
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
      Låt psxcare spoofa din dvd drive och ändra till en ny drive och flasha kostar 750kr om jag inte minns fel så slipperr du krångla själv:P
      Måste dom inte ha några serienummer eller så för det?. Räcker det om man skickar in allt eller?

For clarification purposes: Konsollen är redan flashad

Comment

Original inlägg av Mo0rbid Visa Inlägg
        Måste dom inte ha några serienummer eller så för det?. Räcker det om man skickar in allt eller?

For clarification purposes: Konsollen är redan flashad
        Det vi behöver:
        Din gamla drive
        Den driven som ska i (kan köpas av oss)

Valfritt:
        Xboxen

Anledning till att vi skulle vilja ha något att testa på, så att vi vet att flashning lyckade. Speciellt med hitachi som ofta strular (v78, v79 iaf).
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
          Det vi behöver:
          Din gamla drive
          Den driven som ska i (kan köpas av oss)

Valfritt:
          Xboxen

Anledning till att vi skulle vilja ha något att testa på, så att vi vet att flashning lyckade. Speciellt med hitachi som ofta strular (v78, v79 iaf).
          "din gamla drive"

alltså den som sitter i xboxet just nu?

Kan jag skicka in xboxen som den är till er så att ni byter ut läsare och flashar den?

Hur mycket kostar det?
          Last edited by Mo0rbid; 2009-02-07, 21:02.

Comment

jag har nästan samma problem köpte en xbox 360 från en kompis som va fel flashad det sitter en samsung spelare i den han har varken org.bin eller key
            nu undrar jag ifall jag kan skicka in den till psxcare eller komma dit med den så ni kan fixa den på nåt sätt

Comment

Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
              jag har nästan samma problem köpte en xbox 360 från en kompis som va fel flashad det sitter en samsung spelare i den han har varken org.bin eller key
              nu undrar jag ifall jag kan skicka in den till psxcare eller komma dit med den så ni kan fixa den på nåt sätt

Du är nog körd om du inte har keyn
              De kan ju försöka läsa ut keyn om inte det går är du körd
              Last edited by allewii; 2009-02-07, 21:58.
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

"din gamla drive"

Kan jag skicka in xboxen som den är till er så att ni byter ut läsare och flashar den?

Hur mycket kostar det?

750kr + plus frakt om jag inte har fel
                Last edited by allewii; 2009-02-07, 21:57.
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

tack för 2 snabba svar allewii men då slipper jag skicka eller hämta den eftersom jag inte har key,n till den eller?

Comment

Den är körd om det inte går att läsa ur keyn Du kan ju försöka läsa ut keyn om du kan och se om det går annars kan väl psxcare prova..
                    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

"din gamla drive"

Hur mycket kostar det?
                      Priset på en ny drive (en samsung) samt installation och flashning ligger på 950:-
                      http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                      4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                        Priset på en ny drive (en samsung) samt installation och flashning ligger på 950:-
                        http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
                        ok det är bra att veta. Så ni behöver alltså inga orig.bin eller "nycklar"/serienummer? Kan ni fixa den 100% om jag skickar den till er? eller tappar jag 1000kr om ni inte hittar rätt filer i boxen?

UPDATE: En kompis kom förbi med Skate 1 (obränt) och det funkade direkt. wtf? Det gick att spela freeskate ett tag. Sedan skulle jag testa Career mode och nu så är skärmen bara svart. det går att få fram "shut down console" "shut down controller"-menyn fast annat än det är det svart

UPDATE2: nu blir det "open tray" felet igen
                        Last edited by Mo0rbid; 2009-02-07, 23:19.

Comment

ok det är bra att veta. Så ni behöver alltså inga orig.bin eller "nycklar"/serienummer? Kan ni fixa den 100% om jag skickar den till er? eller tappar jag 1000kr om ni inte hittar rätt filer i boxen?

UPDATE: En kompis kom förbi med Skate 1 (obränt) och det funkade direkt. wtf? Det gick att spela freeskate ett tag. Sedan skulle jag testa Career mode och nu så är skärmen bara svart. det går att få fram "shut down console" "shut down controller"-menyn fast annat än det är det svart
                          Då finns i alla fall de filer som behövs för att kunna spoofa dvd-läsaren så det behöver du inte oroa dig för. Detta då dvd-nyckeln krävs för att spela ett spel, backup eller original.

Comment

Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
                            Då finns i alla fall de filer som behövs för att kunna spoofa dvd-läsaren så det behöver du inte oroa dig för. Detta då dvd-nyckeln krävs för att spela ett spel, backup eller original.
                            Låter bra : ) Blir nog att skicka in hela xboxen

Comment

UPDATE2: nu blir det "open tray" felet igen
                              låter som att du möjligtvis också brännt spelen på dåliga skivor och eller med en dålig brännare, men kan också vara så att din läsare håller på ger upp. vi fixar det 100% bäst för dig är egentligen att skicka in hela boxen, då kan vi garantera att den fungerar när den lämnar oss iaf, har hänt tidigare att konsoller funkat hos oss, men när dom kommit tillbaka till kunder har den inte funkat men som sagt, skicka in den så fixar vi
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X