Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur länge sparar psxcare orginalen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur länge sparar psxcare orginalen?

Har en xbox som är köpt flashad från psxcare för läääänge sen som nu har fått RROD. Som tur är så har jag nån månad kvar på garantin hos M$. Tänkte flasha tillbaka den till orginal men fick ju inte med nån org. fw när jag köpte boxen. Hur länge sparar ni dom Finns det en chans att den finns kvar om ni får mitt S/N?

//Arasul

Man behöver bara 1 orginal FW, sen läser dom ut nycklen ur boxen igen och lägger in den i org Fw sen e de bara att flasha in org Fw igen. Så skulle tro att du kan gå dit och få den orginal igen för en liten slant.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Jo

Men det är inte bara att gå dit från umeå. Samt att jag vill försöka själv.

Comment

jasså, vet du vad du har för läsare?
        X-Box 1.4
        Xenium *ICE*Pin-Head
        Wii Wiikey 1.9g

Comment

Samsung ms25

Comment

Det ända du behöver då är ett via 6421 sata kort sen använd jungelflasher. Så fixar du det! Finns guider på nätet!
            X-Box 1.4
            Xenium *ICE*Pin-Head
            Wii Wiikey 1.9g

Comment

Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
              Har en xbox som är köpt flashad från psxcare för läääänge sen som nu har fått RROD. Som tur är så har jag nån månad kvar på garantin hos M$. Tänkte flasha tillbaka den till orginal men fick ju inte med nån org. fw när jag köpte boxen. Hur länge sparar ni dom Finns det en chans att den finns kvar om ni får mitt S/N?

//Arasul
              Om du inte har flashat/restore'at en drive tidigare bör du nog undvika att göra det själv och låta oss göra det åt dig då vi vet vad vi håller på med och inte bara återställer boxen till orginal, utan även fräshar upp den lite så att MS inte ser att någon har varit i den

Original inlägg av codo Visa Inlägg
              Det ända du behöver då är ett via 6421 sata kort sen använd jungelflasher. Så fixar du det! Finns guider på nätet!
              bättre att köra i dos
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

finns en guide jag skrivit här på forumet som är klistrad

Comment

Har vi flashat din box 500:-
                  Har någon annan flashat din box 700:-

För oss tre enkla steg om vi flashat den sen tidigare:
                  1. Readnow
                  2. Make Ms28/25
                  3. Flashorig

Lite krångligare om den inte är flashad hos oss har jag för mig, därav extra tvåhundralapparna
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Extra 200:- är bara om vi måste sätta på nytt garantisigill. Har vi brutit sigillet när vi flashade den så tar vi ju inte betalt för ett nytt, däremot om någon annan brutit det...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jo, den är flashad hos PSXcare. Och jag vet hur man gör när man flashar/restorar och jag vet hur man spoofar en ms28 --> ms25. Så det är inga problem. Det jag undrar över är om MS kan se att man spoofat en ms28 till ms25? Därav ville jag ha ms25 orginalen till min box (eller annan, spelar ingen roll, vet hur man ändrar key i FWtoolbox) så jag kunde flasha in den.

Comment

Om du inte är så petig med att ha just din mjukvara tillbaka så fins det en tråd där det länkats till mjukvaror, sök på inlägg från medlem int21

Men generellt läs ur din nyckel, kasta in den i en orginal fil o flasha den filen i din läsare, smäll på nytt sigill o skicka till Ms.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Är inte så petig att det just är MIN FW. Men helst ska det vara en ms25.

Comment

Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
                            Är inte så petig att det just är MIN FW. Men helst ska det vara en ms25.
                            Sök då på inlägg från int21 han har länkat till orginalmjukvaror från alla enheter så det enda du behöver göra är att klistra in din nyckel innan du flashar din läsare igen
                            Kan du skriva till en Ms25 kan du även läsa ut nyckeln först
                            så det borde lösa sig.
                            / Pendragon

Comment

ok.. hittade en tråd där han länkat till en ms28. Ska gräva vidare. Tack för tipsen!

//arasul

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X