Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tipps ang topics i forumet....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tipps ang topics i forumet....

Hallå hallå... denna sidan är det första jag kollar om jag har fått ngt problem med mitt xbox/live. Dock så finns det 100 tals trådar som handlar om samma sak men har olika topics ex HJÄLP, SNÄLLA HJÄLP MIG, FATTAR EJ VAD SOM ÄR FEL osv osv.

Min tanke är då att skapar man en tråd där man tex fått problem med att logga in i live så skriver man som topic "Problem med inloggning till live och inte hjälp mig.. Bara så man direkt förstår vad tråden handlar om.

Det skulle underlätta som tusan om man visste vad trådarna handlar om bara genom att kika på topic...

Bara ett förslag till Admin/Moderatorer

Mvh

Det beror på att folk inte vet hur man använder sökfunktionen eller vad den är till för

och där med skapar nya trådar för allt, eller också orkar dom inte söka
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Då får man helt enkelt ta i med hårdhandskarna och klistar en tråd med forumsregler etc etc om hur topic ska vara osv skulle det dyka upp trådar med topics som ej förklarar problemet så raderas tråd alt låses..

Mvh

Comment

Varför ska man behöva göra sådant för? folk kan väl tänka med något annat än arslet? det är liksom inte så att det är farligt att skriva rätt, och man ska inte som forum mod/admin behöva göra trådar för att folk ska lära sig hur man gör på ett forum, dessutom står det väl lite om det här i reglerna som man kan läsa när man reggar ett konto...

men jag anser att det tillhör sunt förnuft över hur man namnger en tråd på ett forum
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Varför ska man behöva göra sådant för? folk kan väl tänka med något annat än arslet? det är liksom inte så att det är farligt att skriva rätt, och man ska inte som forum mod/admin behöva göra trådar för att folk ska lära sig hur man gör på ett forum, dessutom står det väl lite om det här i reglerna som man kan läsa när man reggar ett konto...

men jag anser att det tillhör sunt förnuft över hur man namnger en tråd på ett forum
          Haha, du tror att folk tänker?
          Folk är i snitt dumma som gnuer! hehe
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
          4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

äh, finns tillräkligt med klistrade trådar. faqen är inte alls så dum att läsa. sen sökfunktionen brukar svara på det mesta. om inte det skriver du en ny topic

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
              Haha, du tror att folk tänker?
              Folk är i snitt dumma som gnuer! hehe
              jag tror inte att dom tänker nej, men det är det folk borde
              Google is your friend!

Comment

Håller med Piggelin.
                Sökfunktionen är ibland det viktigaste när det gäller att hitta något speciellt i ett forum.
                Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Comment

Vi har FÖR MÅNGA KLISTRADE TRÅDAR!
                  Det är min åsikt.

Vi har däremot en Klistrad FAQ: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516

Och en Sökfunktion: http://forum.psxcare.com/support/search.php

Till skillnad från andra forum är vårt över 10.år gammalt o har tonvis med info!
                  Kan man inte söka först vet jag inte om andra är så "Pigga" på att svara på en gång.

Ps. Jag fick många träffar på det du eftersökte"
                  Så Sökfunktionen fungerar fortfarande.
                  Ds.

Tips: Sök på Livebanning och felkoder
                  Det kan ju vara så att ditt internet inte fungerar hela vägen till din 360, kolla kablage och kör ett Nät test från din 360 , failar den på Live är du bannad eller liknanade.
                  Slikj på Accountban och Consoleban. <--- Sök på denna fras.
                  Last edited by Pendragon; 2009-02-13, 11:54.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jag håller med om att vi har alldeles för många klistrade trådar. Om folk kunde sluta vara så lata och använda sökfunktionen skulle inte dessa klistrade trådar behövas. Man kan istället bumpa gamla relevanta trådar.

Comment

Tycker ni det är stökigt i forumet så skall ni se mitt kontor...

Vi har inte tid att sitta och redigera/skriva pekpinnar åt alla nybörjare i forumet, och alla är välkomna att använda forumet efter egen förmåga.

Jag tar bort spam, stök och olagligheter samt svarar på det jag har bra svar på.

Skriver man sin fråga i fel del av forumet och/eller med en mindre väl genomtänkt rubrik så får man skylla sig själv om någon som annars hade kunnat svara helt missar frågan.

Det som jag känner är ärenden som poppar upp ofta gör jag en sticky av, ser jag en sticky som inte är aktuell längre så kör jag en unstick.

För er som är inne flera gånger i veckan rekommenderar jag menyvalet "nya inlägg" som hittas till vänster om "sök", då får man upp alla aktiva trådar sedan man var inne sist. Är man inte inloggad så står det istället något i stil med "dagens inlägg" och då får man upp trådarna från senaste 24 timmarna.

http://forum.psxcare.com/support/search.php?do=getdaily är motsvarande länk om du inte hittar menyvalet.

Då slipper man klicka igenom alla forumavdelningar "manuellt" för att hitta dagens nya inlägg.

Brukar bara vara 25-75 trådar/dygn och det går snabbt att skumma igenom den listan.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Den bästa sökfunktionen som finns, är min fru...

Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Comment

Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
                          Den bästa sökfunktionen som finns, är min fru...

utveckla detta...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X