Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xboxen får ingen kontakt med nätverk eller internet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har 8mbit (laddar i ca 800 kbs som högst), SPI var avstängt från början.

Comment

Original inlägg av Rev Visa Inlägg
      Jag har 8mbit (laddar i ca 800 kbs som högst), SPI var avstängt från början.
      oftast reserveras 5-6mbit för IPTV, det är de uppgifter jag fann snabbt via google. det förklarar varför du då får 2mbit över och ett hackigt live. jag tror det flyter på om du uppgraderar linan. sitter dina polare på 8mbit med IPTV också eller vad har dem?

Comment

så jag har för dålig uppkoppling? vet inte, jag har inga polare men jag frågade runt på lite forum och såg att en hade samma problem som mig, han hade även samma uppkoppling. Så det måste väl bero på uppkopplingen då antar jag. Då får jag alltså uppgradera till 24mbit? Det kostar väl hemskt mycket mer pengar?

tillägg: Förresten, hur kommer det sig att jag kan ladda ner upp till ca 750-800 kbs när digitalboxen tar 5-6 mbit av uppkopplingen? Är det bara för allt annat är kopplat via router? Det finns väl download och upload speed? Undrar vad jag har i upload..

tillägg2: Testade min uppkoppling på bredbandskollen.se/ och jag fick följande:

skicka: 0,84 mbit/sek
        ta emot: 6.81 mbit/sek
        Kan det verkligen stämma?

Tack så mycket för all hjälp, mycket uppskattat.
        Last edited by Rev; 2009-02-28, 23:41.

Comment

så jag har för dålig uppkoppling? vet inte, jag har inga polare men jag frågade runt på lite forum och såg att en hade samma problem som mig, han hade även samma uppkoppling. Så det måste väl bero på uppkopplingen då antar jag. Då får jag alltså uppgradera till 24mbit? Det kostar väl hemskt mycket mer pengar?

tillägg: Förresten, hur kommer det sig att jag kan ladda ner upp till ca 750-800 kbs när digitalboxen tar 5-6 mbit av uppkopplingen? Är det bara för allt annat är kopplat via router? Det finns väl download och upload speed? Undrar vad jag har i upload..

tillägg2: Testade min uppkoppling på bredbandskollen.se/ och jag fick följande:

skicka: 0,84 mbit/sek
          ta emot: 6.81 mbit/sek
          Kan det verkligen stämma?

Tack så mycket för all hjälp, mycket uppskattat.
          dom värdena som står där brukar i regel stämma ja, du har med andra ord 8/8 eller något sådant... och det mesta av din bandbredd används av din tv...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            dom värdena som står där brukar i regel stämma ja, du har med andra ord 8/8 eller något sådant... och det mesta av din bandbredd används av din tv...
            hur kan du få 0.84mbit till 8/8 uppkoppling.. mer 8/1 uppkoppling, hehe.

Comment

oj, sorry jag e trött... tänkte fel... :$
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Va jobbigt det måste vara med slött bredband hehe.

Själv får man 96/25 på bredbandskollen xD
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Hej,

Har pratat med Telia supported angående bredbandsuppkopplingen med digital box IPtv... enligt dom går det tydligen inte att få över 1mbit i upload med en digitalbox.. även om digitalboxen är urkopplad. Stämmer det? Och en annan sak, borde inte 5-6mbit download och 1 mbit upload räcka gott och väl för att spela Xbox live spel, som street fighter 4?

Comment

Hej,

Har pratat med Telia supported angående bredbandsuppkopplingen med digital box IPtv... enligt dom går det tydligen inte att få över 1mbit i upload med en digitalbox.. även om digitalboxen är urkopplad. Stämmer det? Och en annan sak, borde inte 5-6mbit download och 1 mbit upload räcka gott och väl för att spela Xbox live spel, som street fighter 4?
                    utan digitalbox kan man få 2.5 i upload med telia 24. 1mbit i upload med telia 8 kan nog stämma. verkar helt klart vara din iptv som är problemet iaf.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X