Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NXE Dashboard -Clean Disc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har servat nya 360 enheter där Styrkortettill en Lite-On gav fel signaler när den blev uppvärmd av GPU.
    Så efter ett Liteo-On byte "hela DVD enheten" mådde boxen bättre.
    Och den kunden var helt inne på att #En ny box är det inget fel på, den har köpts för två veckor sedan och fungerade fint innan flashning..." Men ibland kan det smyga sig in fabrikationsfel eller komponenter som inte gillar värme.

Hans box mådde betydligt mycket bättre efter jag bytte till en annan Lite-On läsare iaf.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hallå har tyvär inte testat verbatim än men jag fick Resident Evil 4 att funka genom att kopiera Video samt PFI från ett äldre spel (Gears of War) och implenterade det i Resident Evil 4 iso'n och spelet funkade, innan så kunde jag bara titta på första intro videon, men nu kommer jag in i spelet och kan spela, det har inte hängt sig nångång fast jag har inte direkt lirat mkt heller.

Vette fan vart jag läste det men det var nån som sa att man kunde prova kopiera VIDEO och PFI från ett äldre spel och använda dom i dom nya, ska se om det funkar med dom andra nya spelen jag har problem med.

Tack för visat intresse och era svar

Edit:
      Har testat att starta gammla Resident Evil 5 skivan flera gånger nu (har ej mixtrat med iso filen på den) och den vägrar komma in i gameplay endast menyerna och första intro filmerna som funkar efter man valt new game.

Skivan där jag mixtrat med iso filen funkar perfekt kommer in i gameplay hela tiden.

Gjorde även samma sak med Street Fighter 4 och spelet funkar nu helt felfritt.

Det där med ban bryr jag mig inte så mkt om har aldrig varit online förutom när den blev uppgraderad till NXE.

Kan det inte vara så att det kanske räcker med att lämna in disken och få den flashad till det senaste ixtreme? (min box är köpt November 2007)
      Last edited by Femox; 2009-03-15, 22:50.

Comment

Original inlägg av Femox Visa Inlägg
        Hallå har tyvär inte testat verbatim än men jag fick Resident Evil 4 att funka genom att kopiera Video samt PFI från ett äldre spel (Gears of War) och implenterade det i Resident Evil 4 iso'n och spelet funkade, innan så kunde jag bara titta på första intro videon, men nu kommer jag in i spelet och kan spela, det har inte hängt sig nångång fast jag har inte direkt lirat mkt heller.

Vette fan vart jag läste det men det var nån som sa att man kunde prova kopiera VIDEO och PFI från ett äldre spel och använda dom i dom nya, ska se om det funkar med dom andra nya spelen jag har problem med.

Tack för visat intresse och era svar
        det där har inget med clean disc att göra. för det andra så är det exakt samma video partition (wave 2) i ett äldre spel, wave 1 passar inte. dumt att fippla med custom pfi:s, ökar risken för ban. fixa backupen med abgx360 istället, det är troligtvis din media som är problemet, inte data:n i backupen.

1. uppgradera firmware i brännare.
        2. byt media till verbatim.
        3. byt brännare (samsung eller pioneer)
        4. byt läsare i din box.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X