Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med att flasha lite-on 1.51

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med att flasha lite-on 1.51

Jag flashade min lite-on för ett tag sedan till Ixtreme 1.5. Nu när jag ska flasha till 1.51 får jag ett fel. (dummy.bin is missing some info...).
    Försöker jag läsa ur nyckeln igen med ck3 och spear så får jag följande fel (serial data is bad). Vad kan jag göra?
    Jag har ju kvar alla filerna inkl dummy från förra gången men det vill inte funka ändå.
    Help please!!!!
    Last edited by Snusgubben; 2009-03-08, 17:18.

prova med att köra i den gamla Jungleflasher, för du samma problem där vet jag inte vad du ska göra...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag fick det att funka med gamla jungleflasher till slut. Där gick det att läsa ur nyckeln direkt och flasha som jag gjorde med 1.5.
      Ingen annan som fått liknande problem?

Comment

Problemet vi hade när vi körde med nya var att den inte ville skriva ordentligt...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag fick det att fungerar utan problem med nya jungleflasher, men det ska nämnas att jag nyligen gjorde en ren nyinstallation av Windows - jag hade alltså inget gammalt kvar som låg och spökade.

Det kan ju vara så att något krockar mellan gamla och nya jungleflasher.

Comment

mycket möjligt
            Google is your friend!

Comment

En fråga - är det bra att posta nycklarna från loggen?

Comment

egentligen är det väl inte det bästa man kan göra... vi vet trots allt inte om MS scannar nätet och letar efter information om folks nycklar och har ett register över vilka boxar dom tillhör så att man kan bli bannad på det viset...

så för att vara på den säkra sidan bör man inte posta äkta nycklar på nätet i forum...
                Google is your friend!

Comment

Jag tog bort loggen från JF. Tänkte inte på att det kanske inte var så bra att visa upp nycklar så här.
                  Nu har det ju löst sej i alla fall.

Comment

om man har en oflashad xbox och vill flasha den med ixtreme1.5.1 måste man flasha den med 1.5 innan eller är det bara att flasha den direkt med 1.5.1

Comment

du kan flasha direkt till 1.51 1.5 är den tidigare versionen... för att uppgradera alla drivarna utom liteon till 1.51 via jungleflasher måste du återställa till orginal firmware först >_<
                      Google is your friend!

Comment

vad jag förstog så ska man alltså återställa alla driverna till orginal firmware innan man uppdaterar till 1.5.1 utom lite-on
                        hur ska man göra om man inte har orginala firmware till sina driver

Comment

det beror på hur du gör... du kan köra direkt utan återställning om du vill, men då kan du INTE använda dig av JF... om du inte har din orginal firmware kan du använda en orginal från en annan drive och helt enkelt köra in nyckeln i den sedan köra in den i driven, men du måste läsa ut nyckeln från spelaren först... (ganska självklart)
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            du kan flasha direkt till 1.51 1.5 är den tidigare versionen... för att uppgradera alla drivarna utom liteon till 1.51 via jungleflasher måste du återställa till orginal firmware först >_<
                            med samsung behöver du inte återställa till original först, bara att flasha på med mktflash. har detta ändrats i jungleflasher?

Comment

i beskrivningen till nya jungleflasher står det att man måste ha orginal (förmodligen för att man inte ska ladda custom firmware som source, vetefan varför dom gjort så... kanske för att noobs inte ska ladda dummy som target och custom som source... men iaf)

om man kör i dos behöver man inte återställa någon av spelarna (kanske hitachi, jag vet inte om det fungerar med den... då vi inte riktigt fått ordning på den delen ännu)
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X