Okej jag blev en aning osäker men jag skriver ner hur jag tänker göra så kanske någon kan bekräfta om jag gör rätt eller vad jag gör fel?
Hitachi GDR-3120L (0078FK)
1. Kopierar orginal.BIN som jag sparade en gång i tiden & klistrar in i mappen "firmware" som ligger på samma plats som Jungleflasher.exe (vill flasha om läsaren till orginal)
2. Öppnar Jungleflasher v0.1.51 Beta & går in på Hitachi fliken.
3. Drive Revision: 78 / 79
4. Use port IO eller Win API (Måste jag använda mitt connectivity kit & välja port IO?)
5. Transfer method: Mode select & på Drive väljer jag min hitachi
6. Flashing options: Restore firmware & sen restore to stock
Och sen om jag förstått det rätt så dumpar den nuvarande firmware & letar upp rätt orginal fil i "firmware" mappen. Därför måste jag väl placera min orginal.bin just där? Ska den döpas till nåt särskilt eller räcker det med att den bara finns där?
sen är det väl bara trycka OK tills allt är klart? Rätt?, Fel?
Jag har bara använt FWtoolbox 1 gång så om man gör likadant med ix151 så är jag med men återställa till orginal vad nåt nytt.
Hitachi GDR-3120L (0078FK)
1. Kopierar orginal.BIN som jag sparade en gång i tiden & klistrar in i mappen "firmware" som ligger på samma plats som Jungleflasher.exe (vill flasha om läsaren till orginal)
2. Öppnar Jungleflasher v0.1.51 Beta & går in på Hitachi fliken.
3. Drive Revision: 78 / 79
4. Use port IO eller Win API (Måste jag använda mitt connectivity kit & välja port IO?)
5. Transfer method: Mode select & på Drive väljer jag min hitachi
6. Flashing options: Restore firmware & sen restore to stock
Och sen om jag förstått det rätt så dumpar den nuvarande firmware & letar upp rätt orginal fil i "firmware" mappen. Därför måste jag väl placera min orginal.bin just där? Ska den döpas till nåt särskilt eller räcker det med att den bara finns där?
sen är det väl bara trycka OK tills allt är klart? Rätt?, Fel?
Jag har bara använt FWtoolbox 1 gång så om man gör likadant med ix151 så är jag med men återställa till orginal vad nåt nytt.

Comment