Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitachi rom ver 59 + iextreme 1.51

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Okej jag blev en aning osäker men jag skriver ner hur jag tänker göra så kanske någon kan bekräfta om jag gör rätt eller vad jag gör fel?

Hitachi GDR-3120L (0078FK)

1. Kopierar orginal.BIN som jag sparade en gång i tiden & klistrar in i mappen "firmware" som ligger på samma plats som Jungleflasher.exe (vill flasha om läsaren till orginal)

2. Öppnar Jungleflasher v0.1.51 Beta & går in på Hitachi fliken.

3. Drive Revision: 78 / 79

4. Use port IO eller Win API (Måste jag använda mitt connectivity kit & välja port IO?)

5. Transfer method: Mode select & på Drive väljer jag min hitachi

6. Flashing options: Restore firmware & sen restore to stock

Och sen om jag förstått det rätt så dumpar den nuvarande firmware & letar upp rätt orginal fil i "firmware" mappen. Därför måste jag väl placera min orginal.bin just där? Ska den döpas till nåt särskilt eller räcker det med att den bara finns där?

sen är det väl bara trycka OK tills allt är klart? Rätt?, Fel?
    Jag har bara använt FWtoolbox 1 gång så om man gör likadant med ix151 så är jag med men återställa till orginal vad nåt nytt.

Comment

Original inlägg av Flumsnack Visa Inlägg
      Okej jag blev en aning osäker men jag skriver ner hur jag tänker göra så kanske någon kan bekräfta om jag gör rätt eller vad jag gör fel?

1. Kopierar orginal.BIN som jag sparade en gång i tiden & klistrar in i mappen "firmware" som ligger på samma plats som Jungleflasher.exe (vill flasha om läsaren till orginal)

4. Use port IO eller Win API (Måste jag använda mitt connectivity kit & välja port IO?)

Och sen om jag förstått det rätt så dumpar den nuvarande firmware & letar upp rätt orginal fil i "firmware" mappen. Därför måste jag väl placera min orginal.bin just där? Ska den döpas till nåt särskilt eller räcker det med att den bara finns där?

Jag har bara använt FWtoolbox 1 gång så om man gör likadant med ix151 så är jag med men återställa till orginal vad nåt nytt.
      Du behöver inte lägga in din orginalfil i FW-mappen. Jungelflasher läser ur nyckeln ur dvdspelaren och lägger sen in den i en lämplig fil som den sen flashar in i spelaren.

Comment

att återställa till orginal är nästan det samma som att flasha till 1.51, vill du ha assistans kan du lägga till mig på msn så guidar jag dig genom det, Anderzxb här på forumet har jag hjälp 2 gånger med FWToolbox, han fick det att fungera och är skit nöjd!

(första gången var det en spoofad 47:a andra gången en 79 [samma metoder, bara skillnad i att få den till mode b])
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Fan vad trött jag blir på mig själv! Nu har jag bränt läsaren när jag kopplade in connectivity kit...Poff! sa det bara.
          När jag ändå kunde fått hjälp..aja.

Nu när jag måste köpa en ny rom, spelar det nån roll vad det är för modell? Eller om den är orginal eller flashad?

Comment

Fan vad trött jag blir på mig själv! Nu har jag bränt läsaren när jag kopplade in connectivity kit...Poff! sa det bara.

Nu när jag måste köpa en ny rom, spelar det nån roll vad det är för modell? Eller om den är orginal eller flashad?

Har du nyckeln kvar spelar det ingen troll vad du trollar med
            Säg att det är en Hitatchi o du får en Samsung så läser du ut mjukvaran, kastar in din nyckel o Spoofar som den Hitatchi du hade.

Samsungen kommer då tro att den är en Hitatchi med din nyckel.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Enklast för dig är att maila oss de filer du har (orig.bin, key.bin eller vad du nu har) och innehåller dina filer åtminstonde en korrekt nyckel samt vi får rätt information om vilket märke/modell av dvdläsare du har så kan vi leverera en fungerande dvdläsare till dig som du bara monterar och kör färdig med senaste iXtreme.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X