Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur blockar man xbox 360 från live?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hur blockar man xbox 360 från live?

hej.

vill streama video över nätverket men vill inte att boxen ska komma åt live då jag aldrig använder det och inte vill riskera en ban i onödan.

Finns det några portar jag kan blocka i routern eller liknande?

tack för hjälpen.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

anslut en korsad nätverkskabel till datorn bara och ha den inte inkopplad mot nätet...

eller så kopplar du ur modemet när du ska använda xboxen tror inte du kan blockera xboxen helt annars
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Du kan ju i Routerna annars om du har en bra mjukvara i den låsa datorers Mac ID och även tillåta endast godkända Mac adresser att få tillgång ut
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Man kan i parents settings eller vad det nu heter sätta access till Live som denied och då kan du inte nå Live möjligheterna. Dock vet jag inte om Microsoft fortfarande kan kolla skivorna osv du har i boxen.

Comment

hmm ok tack för svaren ska spana runt bland inställnignarna i routern och se om jag kan blocka ipn.

Tror inte jag har någon korsad kabel som är lång nog annars hade det alternativet varit rätt så bra.
          "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
            hmm ok tack för svaren ska spana runt bland inställnignarna i routern och se om jag kan blocka ipn.

Tror inte jag har någon korsad kabel som är lång nog annars hade det alternativet varit rätt så bra.
            Köp en omvandlare på kjell, max 100 spänn så på två sekunder efter du förlängt kablaget med en adapter har du korsat
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Någon som kommit underfull hur man gör så min box inte alls kommer ut på live?
              Något nytt tips kanske? Vill som TS också kunna se streamad film från datorn men inte gå online med datorn. Den ska alltså bara få tillgång till hemnätverket utan att behöva dra en nätverkskabel mellan datorn och boxen varje gång.
              Last edited by lejonel; 2010-02-24, 03:24.

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                Man kan i parents settings eller vad det nu heter sätta access till Live som denied och då kan du inte nå Live möjligheterna. Dock vet jag inte om Microsoft fortfarande kan kolla skivorna osv du har i boxen.
                Det gäller fortfarande

Comment

Xbox Live använder dessa portar enligt Microsoft själva. Vi får väl anta att det stämmer.

TCP 80
                  UDP 88
                  UDP 3074
                  TCP 3074
                  UDP 53
                  TCP 53

Finns att läsa på länken under.
                  http://support.microsoft.com/kb/908874

-----------------------------------------------------

Och här är portarna för Windows Media Center Extender.
                  http://support.microsoft.com/kb/911728

Hoppas att detta ska hjälpa dig.

Comment

SHIT vad ni krånglar till det, hur ni tagit er ut på internet öht är en gåta :-)

Se till att xboxen INTE får sin ip-adress m.m. via DHCP, utan sätt den statiskt.

Se till att inställningen för default gateway INTE är den korrekta adressen till routern.

Nu får boxen det "ganska svårt" att hitta internet/liveservrarna, men har inga problem att prata med datorerna på det interna nätverket.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      SHIT vad ni krånglar till det, hur ni tagit er ut på internet öht är en gåta :-)

Se till att xboxen INTE får sin ip-adress m.m. via DHCP, utan sätt den statiskt.

Se till att inställningen för default gateway INTE är den korrekta adressen till routern.

Nu får boxen det "ganska svårt" att hitta internet/liveservrarna, men har inga problem att prata med datorerna på det interna nätverket.

Generellt att blocka portar i routrar är mer barnvänligt
                      För om småkids testar nätverkskopplingar o väljer att reparera så är en banning inte långt borta

Men klart att trolla bort GW o DHCP är ett smidigt alternativ för de som inte kommer in i sin router o konfigurerar.

Problemet där borde vara att man inte kan titta på film i nätverket *Rätta mig om jag har fel* men fimpar du portar i routern så kan du ju lätt strömma film via en NAS eller PC med utdelade kataloger eller hur
                      / Pendragon

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                        Jag TROR inte att du kan kommunicera alls med Xbox LIVE då..
                        Vet ej heller om någon säkert vet svaret på din fråga!
                        Jag kör själv så på min FreeBoot maskin ... och den har ännu inte fått reda på att den flaggats / bannats

Någon kanske kan testa en maskin som skall uncripplas om man kan få den att kommunicera.. t.ex genom att köra ett nätverkstest

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                          Jag TROR inte att du kan kommunicera alls med Xbox LIVE då..
                          Vet ej heller om någon säkert vet svaret på din fråga!
                          Jag kör själv så på min FreeBoot maskin ... och den har ännu inte fått reda på att den flaggats / bannats

Någon kanske kan testa en maskin som skall uncripplas om man kan få den att kommunicera.. t.ex genom att köra ett nätverkstest
                          Alltså jag är ganska säker på att den inte kan kommunicera med Live, dock är väl frågan om den ändå kan flaggas. Jag har "alltid" den inställningen aktiverad så att inte lillasyster skulle få för sig att gå ut på Live när jag flyttade hemmifrån i somras och när jag sen åkte hem för nån helg o det var Xfestival eller vad det nu heter när man hade gratis Live under en helg kom jag inte ut på Live förrän jag ändrat min inställning igen. Så ja, Live är man bortkopplad ifrån men hur säkert det är får nog någon testa. Det bör ju vara lättast att ändra det direkt i boxen än att leka med massa inställningar i routern tycker jag.

Comment

Om man inte har något Xbox Live-konto kan den väl inte ansluta även om kablen sitter i?

Min ethernet-kabel har alltid suttit i och vad jag vet så har jag inte blivit bannad, har jag bara haft tur än så länge eller?
                            Har som sagt inget live-konto på maskinen

Comment

ren tur skulle jag vilja säga!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X