Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En idiot behöver hjälp med att flasha!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Haha! Nu var jag nog lite väl korkad datorsladden är inkopplad i ett jordat uttag och i ett LEDIGT jordat uttag fäster jag klämman i ett av kopparledarna (de kl 12 el 6)

Comment

Original inlägg av manghole Visa Inlägg
      Alltså ska jag helt enkelt bara klämma fast klämmat till armbandet på kabeln som går in i det jordade vägguttaget? Tack för att ni orkar med mig förresten
      precis vad du ska göra
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Då har jag nog någorlunda koll
        Tusen tack för hjälpen alla! Uppskattar det verkligen!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          ta en kabel, och skala den i båda ändar.. 2cm i ena änden och 15cm i andra änden. 2cm änden fäster du i metallskena i väggutaget (jord), de som pekar vid klockan 12 eller 6 på bilden i denna tråd. 15cm änden virar du runt handleden och vips du är jordad på ett enkelt sätt.
          Bara för att Hansi kunde så kan jag med
          Nu ser jag rubriker att folk glömmer koppla loss sladdarna runt handlederna, springer iväg o skalar sönder handlederna "stryper så det skär o blöder" o förblöder

*Lol*
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            ta en kabel, och skala den i båda ändar.. 2cm i ena änden och 15cm i andra änden. 2cm änden fäster du i metallskena i väggutaget (jord), de som pekar vid klockan 12 eller 6 på bilden i denna tråd. 15cm änden virar du runt handleden och vips du är jordad på ett enkelt sätt.
            Ja vill man dö så drar man kablar direkt mellan vägguttaget och handleden...inte många centimeter tillgodo, och vem vet hur nykter personen som drog kablarna bakom uttaget var den dagen eller hur många råttor som varit där och gnagt...

Och det är inte någon hit att vara direkt jordad även när jordningen är perfekt, råkar man peta på något annat som leder ström så gör det ont och luktar illa om brända armhår.

En sådan jordkabel som man köper på t.ex. elfa eller kjell&co med armband osv har åtminstonde ett motstånd på sig på en jävla massa ohm som gör att man inte blir direkt kortsluten till jord utan har en chans att överleva när det smäller till.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Ja vill man dö så drar man kablar direkt mellan vägguttaget och handleden...inte många centimeter tillgodo, och vem vet hur nykter personen som drog kablarna bakom uttaget var den dagen eller hur många råttor som varit där och gnagt...

Och det är inte någon hit att vara direkt jordad även när jordningen är perfekt, råkar man peta på något annat som leder ström så gör det ont och luktar illa om brända armhår.

En sådan jordkabel som man köper på t.ex. elfa eller kjell&co med armband osv har åtminstonde ett motstånd på sig på en jävla massa ohm som gör att man inte blir direkt kortsluten till jord utan har en chans att överleva när det smäller till.
              nu förutsätter jag att allt är ordentligt gjort och inget svartjobb i väggen eller halvtaskig ledning. ett ordentligt jordat/ej skadat uttag fungerar kanon, men visst.. den osäkra bör åka till kjell & co.

Comment

Hade faktiskt en fråga till!! Strömkabeln från CK3?? Det är tydligen viktigt att man har rätt ände i rätt uttag...men hur fasen skam an se det? De ser ju EXAKT likadana ut :S

Comment

O en till
                  Jag har ingen com port i min dator. Måste jag ha det? Vilket är isåfall com uttaget i CK3??

Comment

du kan även använda usb men det rekomenderas att du använder dig av com port då dessa även fungerar i dos (jag vet inte hur usb fungerar med dos...)

vad gäller kabeln så spelar det ingen större roll egentligen, bara du sätter kabeln så att den sitter "rätt" alltså inte upp och ner... (du ska sätta in den rakt i jämförelse med spåren...

har du däremot en probe kabel istället ska du (om jag fattat det rätt) sätta probe sidan i cd spelaren...
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Vad är det för svart kabel som är inkopplad i CK3 högst upp på image 3????????
                      http://team-xecuter.com/ck3/liteon_windows.htm

Comment

Vad är det för svart kabel som är inkopplad i CK3 högst upp på image 3????????
                        http://team-xecuter.com/ck3/liteon_windows.htm
                        En extern ström kabel, finns att köpa på kjell & company för 199:- finns även i "kit" eller vad man ska kalla dom för, med kablage för att koppla in IDE diskar till usb

*edit* verkar som dom tagit bort det, håller på letar efter länk på annat ställe för att se om jag hittar, för jag vet att jag såg det på kjell tidigare... för typ 2-3 veckor sedan... eller mindre...
                        Last edited by Swizzy; 2009-03-19, 19:10.
                        Google is your friend!

Comment

Det här hajjar jag inte riktigt

"5. Now select the MTKFlash 32 tab and hit the erase button. Follow the prompts carefully!! You will have to power cycle the drive (turn CK3 power on/off - do it quickly though, 1 second max) to return the correct ID of the drive (0x72) and to prevent your computer freezing when using VIA cards. After power cycle, drive should return status 0x72 and display the drives Flash information. If it does not, click Device ID and power cycle as prompted. If still not successful then you did not successfully erase the drive. (See Image 10)

Ska man göra det DIREKT när man tryckt på Erase??

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            En extern ström kabel, finns att köpa på kjell & company för 199:- finns även i "kit" eller vad man ska kalla dom för, med kablage för att koppla in IDE diskar till usb

Med andra ord så behövs det inte?

Comment

Med andra ord så behövs det inte?
                              du behöver ha någon form av ström källa, antingen en intern från datorn direkt eller en extern som jag har (hittar den inte löst längre, men den finns i det här kitet: http://www.dustinhome.se/pd_5010101569.aspx )
                              Google is your friend!

Comment

Det här hajjar jag inte riktigt

"5. Now select the MTKFlash 32 tab and hit the erase button. Follow the prompts carefully!! You will have to power cycle the drive (turn CK3 power on/off - do it quickly though, 1 second max) to return the correct ID of the drive (0x72) and to prevent your computer freezing when using VIA cards. After power cycle, drive should return status 0x72 and display the drives Flash information. If it does not, click Device ID and power cycle as prompted. If still not successful then you did not successfully erase the drive. (See Image 10)

Ska man göra det DIREKT när man tryckt på Erase??
                                läs min liteon guide istället den är på svenska dessutom

dom säger att man ska köra direkt, men jag säger kör inte direkt utan vänta ett par sekunder (tills den är mellan "returned" och "status" ungefär vid d'et i returned... (när punkterna når dit)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X