Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En idiot behöver hjälp med att flasha!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver ha någon form av ström källa, antingen en intern från datorn direkt eller en extern som jag har (hittar den inte löst längre, men den finns i det här kitet: http://www.dustinhome.se/pd_5010101569.aspx )
    AHA! Så det är extern strömkabel från jordat uttag in i CK3, den blå strömkabeln från CK3 till DVDn, SATAkabeln från DVDn till PCn, USB mellan CK3 och PC och såklart strömkabel i jordat uttag till PCn?

I vilken sladd från det jordade uttaget sätter jag krokodilklämman från armbandet? Den till PCn eller den till CK3

Comment

ingen av dom... du sätter den i vägg uttaget, eller så kan du vira den runt ett elements luftnings nippel (skrapa lite på olika ställen först så du får ren metall mot kabeln)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

du behöver ha någon form av ström källa, antingen en intern från datorn direkt eller en extern som jag har (hittar den inte löst längre, men den finns i det här kitet: http://www.dustinhome.se/pd_5010101569.aspx )

Har ju en som går in i en av DVD:erna i min PC. Den skulle jag kunna använda väl?

Comment

ja, du kan använda en som sitter i datorn också, men då måste du ha datorn öppen och ha datorn på ett sådant ställe att du lätt kommer åt connectivity kitet samt kan koppla in spelaren och ställa den på ett "säkert" sätt
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ja, du kan använda en som sitter i datorn också, men då måste du ha datorn öppen och ha datorn på ett sådant ställe att du lätt kommer åt connectivity kitet samt kan koppla in spelaren och ställa den på ett "säkert" sätt
            Det gäller väl bara att se till att de olika delarna inte har "kontakt"med varandra? Alltså inte rör vid varandra. Och sen har jag armbandet på. Då borde det vara ok. Eller finns det någon "uppställning" av grejerna som är att rekommendera?

Comment

Original inlägg av manghole Visa Inlägg
              Det gäller väl bara att se till att de olika delarna inte har "kontakt"med varandra? Alltså inte rör vid varandra. Och sen har jag armbandet på. Då borde det vara ok. Eller finns det någon "uppställning" av grejerna som är att rekommendera?
              se bara till att spelaren står stilla och inte ramlar ner... det var det jag tänkte på
              Google is your friend!

Comment

haha Ok..det ska jag ha koll på

Comment

Började flasha min box. Hade alla de rätta grejerna och följde guiden till punkt och pricka. "Read" gick bra, men mitt i "write" så frös datorn och sen hittade den ingen drive efter det. Kopplade in den och då lyste en röd längst ner till höger. Fick felmeddelande F65 och 1001 vilket tydligen innebär: Drive error, incorrect firmware or DVD time out.
                  Så...ska jag kasta den i sjön och köpa en ny eller GÅR det att göra något?

Comment

Eraease och flasha den i dos
                    Google is your friend!

Comment

Tack! Du är en pärla! Ska testa!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X